خبرگزاری کار ایران

در کمیسیون تلفیق مصوب شد؛

مجوز وزارت نفت برای فروش ۵ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۸۹۱

پیشنهاد دولت در بحثهدفمندی یارانه‌ها تصویب شد و ۴۸ هزار میلیارد تومان از محل افزایش نرخ حامل‌های انرژی نصیب دولت می‌شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون تلفیق مجلس در تشریح مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس گفت: بر اساس مصوبات روز گذشته، به وزارت نفت اجازه داده شد که ۵ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت را به منظور سرمایه گذاری در میادین مشترک گازی و نفتی به فروش برساند.

به گزارش ایلنا، احمد امیرآبادی فراهانی در حاشیه نشست علنی امروز(۸ بهمن‌ماه) مجلس٬ در نشست خبری با خبرنگاران گفت: بحث‌های درآمدی اکنون رو به تکمیل بوده و ما از ابتدای هفته آینده وارد بحثهزینه‌ای بودجه ۹۴ می‌شویم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: در بحثهدفمندی یارانه‌ها همان پیشنهاد دولت تصویب شد، یعنی ۴۸ هزار میلیارد تومان از محل افزایش نرخ حامل‌های انرژی نصیب دولت می‌شود.

وی ادامه داد: براساس شواهد در سال آینده نیز قانون هدفمندی به روش قبل اجرا خواهد شد، چرا که در بحثدرآمدها تغییری حاصل نشده و به همین منظور در بخش هزینه‌ها نیز تغییری را نخواهیم داشت.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: با توجه به شرایط کنونی و تصویب درآمدها، به نظر می‌رسد که سال آینده نیز پردرآمدها از دریافت یارانه محروم نشوند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق افزود: در بخش دیگری از مصوبات روز گذشته به وزارت نفت اجازه داده شد که برای سرمایه‌گذاری در میادین مشترک نفتی ۵ هزار میلیارد تومن اوراق مشارکت ارزی و ریالی به فروش برساند که این موضوع باعثرفع بخشی از مشکلات میادین مشترک نفتی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در بحثواردات داروهای دامی آماده مصرف نیز مصوب شد که اگر این داروها مشابه داخلی داشتند ۵ درصد تعرفه و در صورت موجود نبودن مشابه ۲ درصد تعرفه پرداخت کنند.

امیرآبادی گفت: یکی از دیگر موضوعات مورد بحثدر جلسه دیروز مربوط به تخصیص ۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به سرمایه‌گذاری در میادین مشترک نفت و گاز بود که اعضا با آن موافقت نکردند. امروز نیز بحثتخصیص ۴.۸ میلیارد دلار به همین بخش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز