خبرگزاری کار ایران

در ریاض صورت گرفت؛

رایزنی اوباما و پادشاه عربستان درباره نفت و مساله هسته‌ای ایران

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۶۹۴

پادشاه جدید عربستان در دیدار با اوباما در کاخ «عرقه» در مرکز ریاض با تکرار برخی ادعاها درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، گفت که نباید به تهران اجازه داد به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

«باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه جدید عربستان درباره نفت و مساله هسته‌ای ایران رایزنی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یک مسئول آمریکایی به خبرنگاران در هواپیمای ریاست‌جمهوری آمریکا گفت که پادشاه جدید عربستان در دیدار با اوباما در کاخ «عرقه» در مرکز ریاض با تکرار برخی ادعاها درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، گفت نباید به تهران اجازه داد به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

این مسئول آمریکایی افزود: ملک سلمان توافق هسته‌ای غرب با ایران را موفقیت بزرگی برای اوباما دانست.

وی افزود که پادشاه جدید عربستان بر ادامه سیاست نفتی ریاض که تا کنون در پیش گرفته تاکید کرد.

این مسئول آمریکایی در ادامه گفت که ملک سلمان در دیدار با اوباما تاکید کرد که هیچ کس نباید توقع داشته باشد که سیاست عربستان در عرصه نفت و نقشی که در بازار جهانی انرژی بازی می‌کند، تغییر کند.

وی با اشاره به وعده اوباما درباره مطرح کردن مساله نقض گسترده حقوق بشر در عربستان در دیدارش با ملک سلمان گفت که رئیس‌جمهوری آمریکا این مساله را به صورت کلی مطرح کرد و به مساله خاصی نپرداخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز