خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل این سازمان اعلام کرد:

وعده پرداخت حدود یک درصد از طلب دولت به تأمین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۴۴۴

«قرار است با ابلاغ مصوبه هیات وزیران معادل یک هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود / مطابق پیش بینی‌ها حجم بدهی‌ دولت به سازمان تامین اجتماعی تا پایان سال جاری به حدود ۹۶ هزار میلیارد تومان می‌رسد».

در شرایطی که پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری حجم بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی به حدود ۹۶ هزار میلیارد تومان برسد؛ به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی قرار است دولت به زودی معادل هزار میلیارد تومان از مطالبات این سازمان را پرداخت کند.

به گزارش ایلنا، «سید تقی نوربخش» امروز اعلام کرد: با ابلاغ تصویب نامه هیات وزیران معادل یک‌ هزار و پانزده میلیارد تومان(۱۰هزار و ۱۵۰میلیارد ریال) از مطابات این سازمان پرداخت خواهد شد.

به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصویب‌نامه مورد نظر توسط «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور به وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی ابلاغ شده است.

در متن تصویب نامه هیأت وزیران که توسط روابط عمومی تامین اجتماعی منتشر شده چنین آمده است:

مبلغ ده هزار و یکصد و پنجاه میلیارد ریال به صورت هزینه‌ای از محل اعتبارات جزء(۹) ردیف(۱۰۱۰۰۰) جدول شماره(۸) قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور با عنوان «اعتبارات موضوع فروش سهام، سهم الشرکه، اموال، دارایی‌ها و حقوق مالی و نیروگاه‌های متعلق به دولت و موسسات و شرکت‌های دولتی وابسته و تابعه» بابت پرداخت مطالبات سازمان تأمین اجتماعی موضوع ردیف‌های(۱۵) و(۲۴) جدول شماره(۱۸) قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور در اختیار دستگاه ذی‌ربط قرار می‌گیرد تا برابر قوانین و مقررات هزینه شود.

ابلاغ و اجرای تصویب‌نامه هیات وزیران در خصوص پرداخت هزار میلیارد وپانزده میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی در حالی است که برابر مستندات موجود پیش بینی می‌شود حجم این بدهی‌ها تا پایان سال ۹۳ به حدود ۹۶ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

به گفته کار‌شناسان صرف نظر از اینکه هنوز تکلیف زیا‌ن‌هایی که به دلیل تخلفات مالی مدیران دولت گذشته سازمان تامین اجتماعی به وجود آمده است مشخص نیست؛ دولت در تمامی سالهای اخیر بزرگ‌ترین بدهکار این سازمان بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز