خبرگزاری کار ایران

قاضی‌پور خطاب به وزیر آموزش و پرورش؛

آقای فانی مجلس محکمه سیاسی است / فرمان آموزش و پرورش را بچرخانید

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۴۱۸

آیا به دنبال اعتبارات صندوق ذخیره فرهنگیان و ایجاد حیاط خلوت بودید و از آموزش و پرورش غافل شدید؟ هر چند در این دوره فقط آموزش مطرح است و از پرورش خبری نیست!

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس تاکید کرد: جناب آقای وزیر معلمان عزیز زن و فرزند دارند و اکثر آنها از خانواده‌های مستضعف جامعه و کارگران و کشاورزان هستند. اگر استخدام نشوند زندگی‌شان از هم خواهد پاشید و طلاق را پیش‌رو خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا نادر قاضی‌پور که سوال از آموزش و پرورش را مطرح کرده بود پس از صحبت‌های علی‌اصغر فانی گفت: ‌ پیامبر اسلام(ص) می‌فرماید: زگهواره تا گور دانش‌ بجوی یعنی از پیش‌دبستانی تا دانشگاه فرهنگیان و غیره باید امکان تحصیل برای همگان مهیا باشد. نباید این مسائل وجود داشته باشد که مردم به دلیل مشکلات مالی قادر به ادامه تحصیل نباشند.

نماینده مردم اردبیل ادامه داد: متاسفانه هر وزیری که سکان دار وزارت آموزش و پرورش بشود به سلایق خاص خود عمل می‌کند و آنجا را به آزمایشگاه خاص خود تبدیل می‌کند به هیچ عنوان به عوامل مهم و تاثیرگذار در آموزش و پرورش توجه ندارد.

وی ادامه داد: تصمیمات لحظه‌ای و بی‌درایت٬ صدمات جبران‌ناپذیری را به نظام آموزش کشور وارد می‌کند. جناب آقای دکتر فانی مجلس دادگاه سیاسی است. شما چرا قانون مصوبه مجلس را در ارتباط با تعیین تکلیف معلمان پیش‌دبستانی اجرا نکردید؟ قانون الحاق دو تبصره به ماده ۱۷ سند استخدام معلمان آموزش و پرورش در وزارت آموزش و پرورش است.

وی افزود: آقای وزیر، دو سال به شما وقت دادیم که الان دیگر تمام شده. فرصت ۲ساله از سوی مجلس شورای اسلامی به اتمام رسیده است و مشکل معلمان و جوانان عزیز کشورمان که با هزار امید و آرزو منتظر اقدام عملی من و شما بودند همچنان حل نشده باقی مانده است و امیدشان به یاس تبدیل شد.

قاضی‌پور اذعان داشت: جناب آقای دکتر فانی معلمان پیش دبستانی این همه سال به آموزش و پرورش کشور اعتماد کردند که آینده شغلی‌شان تامین شود این دختران و پسران ایران اسلامی با کمترین حقوق و دستمزد سال‌ها به فرزندان کشورمان سواد آموختند بدون اینکه مجلس به این کار باشند.

نماینده مردم اردبیل با مورد خطاب قرار دادن نمایندگان٬ بیان کرد: همکاران عزیز، این معلمان توان خود را در این سال‌ها تلف کرده‌اند و دیگر شوقی نداشتند و با کمترین دستمزد به استسمرار گرفته شده‌اند در روستاهای دور افتاده و مناطق محروم همواره به بی سوادان کشورمان سواد آموختند تا افتخار کاهش آمار بی‌سوادی در جوامع بین‌المللی را من و شما به یدک بکشیم.

قاضی‌پور اظهار کرد: آنها نمی‌دانستند که روزی می‌رسد که کسی تلاش‌های آنها را قدر نمی‌داند و پولی که از بابت تدریس گرفته حتی کفاف هزینه رفت و آمدشان نمی‌شود. جناب آقای وزیر٬ معلمان عزیز زن و فرزند دارند و اکثر آنها از خانواده‌های مستضعف جامعه و کارگران و کشاورزان هستند. اگر استخدام نشوند٬ زندگی‌شان از هم خواهد پاشید و طلاق را پیش‌رو خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: این معلمان دیگر جرات ازدواج هم ندارند. بهترین سال‌های جوانی خود را بابت کارشان گذاشتند و منتظر اقدام شما هستند تا به زندگی خود سروسامان بدهند. جناب آقای فانی چرا آموزن استخدامی در تاریخ ۱۷ مرداد را که اعلام کرده بودید برگزار نکردید و امید این عزیزان را به یاس کشاندید و باعثشدید هر هفته این معلمان برای تعیین تکلیف خود جلوی در مجلس تجمع کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: آقای فانی اگر با دختر و پسر شما چنین رفتاری کنند آیا به انقلاب و نظام بدبین نمی‌شدید؟ اگر آموزش و پرورش نیاز به همکاری این معلمان نداشت چرا آنها را چند سال در آموزش و پرورش نگه داشتید؟ آیا می‌دانید که این رفتار شما چه آثار سویی در جامعه دارد و چه اثرات مخربی بر خانواده این عزیزان می‌گذارد.

این عضو کمیسیون صنایع و معدن گفت: این معلمان تا کی با بهانه‌هایی که شما برای استخدامشان مطرح می‌کنید منتظر بمانند؟ بالاخره هر مشکلی هم در این راه وجود داشته باشد٬ شما باید در هیات دولت پیگیر شوید و باید قبل از پایان موعد مقرر برای این موضوع راهی پیدا می‌کردید تا اکنون در این مسئله سیاسی به خاطر عدم توجه به این مسائل حاضر نمی‌شدید.

وی افزود: در روز رای اعتماد شما وقتی که مجلس به شما رای اعتماد داد گفتید که قانون را اجرا خواهید کرد اما الان این کار را نکردید. به جای اینکه دنبال صندوق ذخیره فرهنگیان باشید به این مسائل رسیدگی کنید. در این دوره فقط از آموزش است و از پرورش خبری نیست. به دلیل افزایش قیمت‌ها متاسفانه در سفره فرهنگی آن نانی نمانده است و سوء تبلیغ در دولت تدبیر و امید نمی‌توانیم حقوق و مزایای مردم را به موقع پرداخت کنیم. فرمان آموزش و پرورش را بچرخانید.

قاضی‌پور بیان کرد: خراسان شمالی چند صد معلم کم دارد چرا به آنجا رسیدگی نمی‌کنید؟ مناطقی که مدارسشان معلم ندارد بچه‌هایشان چه گناهی مرتکب شده اند که شرایط خواندن و نوشتن برایشان مساعد نیست.

گفتنی است نادر قاضی‌پور در پایان صحبت‌هایش منتظر جواب وزیر آموزش و پرورش ماند و گفت: باقی صحبت‌هایم را بعد از حرف‌های نوبت دوم آقای وزیر خواهم زد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز