خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی خبر داد:

گل نرگس بهبهان به عنوان اثر طبیعی ملی ثبت شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۳۴۶

گل نرگس بهبهان با قدمت چند هزار ساله و با کار کار‌شناسی که به عمل آمد٬ سرانجام جمعه گذشته سوم بهمن و در ورود جشن‌های انقلاب به عنوان اثر طبیعی ملی ثبت شد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی تاکید کرد: با حضور معاونت محترم ریاست جمهوری آقای سبحانی و هیات همراه ایشان گل نرگس که زادگاهش در بهبهان ایران بوده است را به ثبت رسانده شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، محمدباقر شریعتی امروز در جمع خبرنگاران و در نشستی که به مناسبت ثبت ملی نرگس زاران بهبهان به عنوان اثر طبیعی ملی برگزار شده بود٬ گفت: گل نرگس بهبهان با قدمت چندین هزار ساله و با کار کار‌شناسی که به عمل آمد٬ سرانجام روز جمعه گذشته سوم بهمن ماه و در ورود جشن‌های انقلاب اسلامی به عنوان یک اثر طبیعی ملی ثبت شد.

نماینده مردم بهبهان ادامه داد: معاونت محترم ریاست جمهور٬ دکتر سبحانی با حضورشان در شهرستان بهبهان و رونمایی از این اثر ملی و ثبت آن این گل را به عنوان یکی از آثار طبیعی ملموس ملی به ثبت رساندند.

وی ضمن تشکر از معاونت ریاست جمهوری و هیات همراه ایشان افزود: زادگاه گل نرگس در بهبهان بوده و بعد‌ها با انتقال پیاز این گل به سایر نقاط کشور توسعه یافت.

شریعتی اظهار داشت: در دهه‌های گذشته و در زمان کشف حلقه گمشده ایلامی‌ها در بهبهان بشقاب بزرگی پیدا شد که الان نیز در موزه نگهداری می‌شود. اطراف این بشقاب با گل نرگس آذین شده و این اولین سند گل نرگس است و این را نشان می‌دهد که گل نرگس زادگاهش در بهبهان است بنابراین ما براین شدیم که این گل را به عنوان یک اثر ارزشمند در ایران و جهان عرضه کرده و به ثبت برسانیم.

وی خاطر نشان کرد: کشور هلند که در صادرات گل در دنیا حرف اول را می‌زند بخصوص در جشنواره‌هایی که به این منظور برگزار می‌کنند همیشه گل نرگس را متعلق به بهبهان ایران اعلام کرده است و این نشانگر آثاری از تمدن ایران قبل از اسلام و بعد از اسلام بوده است.

شریعتی اذعان داشت: ما امروز در صحن علنی مجلس و در حضور نمایندگان مجلس این گل را عرضه داشتیم و با اینکه تعداد زیادی نبود اما صحن را عطرآگین کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز