خبرگزاری کار ایران

مولاردی در همایش زنان در مسیر توسعه اجتماعی:

هزینه برای توانمندسازی زنان سرمایه‌گذاری است

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۲۶۹

تحقیقات بانک جهانی نشان داده است که مشارکت فعال زنان سب افزایش رشد اقتصادی می‌شود و حضور بیشتر زنان در پارلمان فساد را کاهش می‌دهد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: هزینه برای توانمندسازی زنان را باید به پای سرمایه‌گذاری به حساب بیاوریم.

به گزارش خبرنگار شهین دوخت ملاوردی در همایش زنان در مسیر توسعه اجتماعی با تاکید بر اهمیت شاخص توانمندی جنسیتی گفت: این شاخص میزان مشارکت فعالانه زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را مشخص می‌کند.

وی ادامه داد: توسعه پایدار به عنوان یکی از بسترهای رشد و تعالی انسان زمانی می‌تواند موفق باشد که با مشارکت همه گروه‌های مردم و همه آنها تجویز شود و کاهش نابرابری را در نظر بگیرد.

معاون رییس جمهور گفت: در سال ۱۹۸۰ مفهوم توسعه و جنسیت جایگزین مفهوم زن در توسعه شد زیرا که مفهوم زن در توسعه نقش منفعلانه‌ای را به زن اطلاق می کند که البته ما در کشور هنوز در این مرحله هستیم.

ملاوردی تصریح کرد: توانمندسازی زنان پیش شرط توسعه است و نباید زنان را تنها به عنوان دریافت کننده خدمات در نظر بگیرید بلکه باید به این سرمایه انسانی نگاه دیگری داشته باشیم.

معاون رییس جمهور ادامه داد: علیرغم تمام پیشرفت‌هایی که در حوزه زن و خانواده صورت گرفته است اما همچنان احتمال وجود زنان فقیر و بی‌سواد بیش از مردان است و هنوز احتمال کمتری وجود دارد که زنان در عرصه سیاسی فعال شوند. همچنین خشونت خانگی نیز بیشتر زنان را تحدید می‌کند.

وی ادامه داد: مجمع جهانی اقتصاد این نظر را دارد که زنان تصمیم های آگاهانه تری می گیرد و رفتار های کم مخاطره گرایش بیشتری دارند براساس اعلام این مجمع محدود کردن فرصتهای شغلی زنان در برخی از کشور ۴۲ تا ۴۶ میلیارد خسارت به این کشورها وارد می کند.

ملاوردی افزود: تحقیقات بانک جهانی نشان داده است که مشارکت فعال زنان سب افزایش رشد اقتصادی می‌شود و حضور بیشتر زنان در پارلمان فساد را کاهش می‌دهد علاوه بر مسایل اجتماعی همچون حفظ محیط زیست نیز مشارکت زنان بسیار موثر است و موافقت نامه‌های صلح نیز با مداخلات زنان پایداری بیشتری دارد.

معاون رییس جمهور اظهار کرد: هزینه توانمندی زنان را باید به پای سرمایه گذاری بگذاریم و فراتر از برنامه ششم باید در راستای تحقق سند چشم انداز ۲۰ ساله توجه بیشتری به این گونه مسایل داشته باشیم زیرا که در سند این چشم انداز ایران کشوری ترسیم شده که برای رسیدن به پیشرفت لازم است که به جای منابع به اقتصاد دانش بنیان توجه کند.

ملاوردی گفت: توسعه و پیشرفت زمانی شتاب خواهد گرفت که زن و مرد هم دوش هم مسوول توسعه باشد در این صورت توسعه ناپایدار و دست نیافتنی خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز