خبرگزاری کار ایران

سازمان تعزیرات خبر داد:

جزئیات دو پرونده میلیاردی قاچاق سوخت

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۲۵۳

ماموران به یکی از لنج‌ها دستور ایست می‌دهند اما سرنشینان لنج به محض مشاهده ماموران اقدام به پرتاب چند راکت آتش زا و سنگ می‌کنند.

سرپرست تعزیرات حکومتی استان هرمزگان جزئیات دو پرونده بزرگ قاچاق در این استان و محکومیت متخلفان را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا اسماعیلی گفت: پس از وصول گزارش از فرماندهی ناوتیپ ۱۱۲ ذوالفقار سپاه هرمزگان مبنی بر توقیف یک فروند لنج با بیش از ۵۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ متهم، پرونده‌ای در اداره کل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان تشکیل و در وقت فو‌ق‌العاده، جلسه رسیدگی در شعبه ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد.

وی افزود: افراد دستگیر شده به اتهام این قاچاق ضمن ضبط گازوئیل‌های مکشوفه و شناور حامل سوخت به ارزش دو میلیارد و هشتصد و چهل و چهار میلیون تومان به پرداخت ۶ میلیارد و هفتصد میلیون تومان جزای نقدی در حق دولت محکوم شده‌اند.

سرپرست تعزیرات حکومتی هرمزگان به پرونده قاچاق دیگری اشاره کرد و گفت: آبان ماه سال جاری، فرماندهی پایگاه دریایی قشم پس از دریافت گزارش به منطقه‌ای در ۸ مایلی شمال شرقی قشم اعزام و به چند فروند لنج حامل سوخت قاچاق برخورد کرد.

وی افزود: ماموران به یکی از لنج‌ها دستور ایست می‌دهند اما سرنشینان لنج به محض مشاهده ماموران اقدام به پرتاب چند راکت آتش زا و سنگ می‌کنند که ماموران با رعایت قانون به کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی کرده و سرانجام با شلیک ۱۳۹ تیر موفق می‌شوند که لنج مذکور را متوقف و ۱۳۸ هزار لیتر سوخت قاچاق را کشف و ضبط کنند.

اسماعیلی اظهار کرد: در این پرونده ۵ نفر به اتهام قاچاق گازوئیل ضمن ضبط سوخت‌های مکشوفه و لنج حامل سوخت به تعزیرات استان معرفی می‌شوند که پس از تکمیل پرونده و انجام تحقیقات، متخلفان به پرداخت هشت میلیارد و چهارصد و هفتاد و دو میلیون و هشتصد و شصت هزار ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز