خبرگزاری کار ایران

وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی:

زنان می‌توانند در فرآیند توسعه اجتماعی موثر واقع شوند

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۲۴۲

در جلسه‌ای با شهردار تهران قرار شد در آینده مراکزی برای فروش اجناس زنان سرپرست خانوار ایجاد شود / زنان با آموزش فنی‌و حرفه‌ای و دریافت وام‌های خود می‌توانند مشاغلی را در جهت خودکفایی ایجاد کنند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تاکید کرد: زنان بیش از گذشته می‌توانند در فرآیند توسعه اجتماعی موثر واقع شده و اگر در این حوزه برنامه‌ای نداشته باشیم این سرمایه عظیم انسانی از بین می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی در حاشیه همایش زنان در مسیر توسعه اجتماعی در جمع خبرنگاران گفت: در آستانه برنامه ششم توسعه باید به تحول اساسی توجه داشته باشیم چرا که در حوزه بازار کار عرضه نیروی کار و تقاضای نیروی کار با تغییرات جنسیتی روبروهستیم.

، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه به اعتقاد من آمادگی پذیرش زن در تمام عرصه‌ها وجود ندارد و در این خصوص موانع ساختاری وجود دارد، ادامه داد: در حوزه فرهنگ با نوع دیگری از تغییرات مواجه هستیم و باید با مطالعه بیشتری به آنان نگاه شود.

وی تاکید کرد: زنان بیش از گذشته می‌توانند در فرآیند توسعه اجتماعی موثر واقع شده و اگر در این حوزه برنامه‌ای نداشته باشیم این سرمایه عظیم انسانی از بین می‌رود.

ربیعی با بیان اینکه زنان خودسرپرست(زنانی که سرپرست خانوار هستند) به اشکال مختلف به این طبقه وارد شده‌اند گفت: تغییرات سبک زندگی، فقر و فشار اقتصادی و نیز داشتن شوهران معتاد دلیل بروز طلاق میان زوجین است. اختلاف در اعمال قدرت در خانواده ومسایل جنسیتی ایجاد شده در جامعه از دیگر دلایل طلاق در میان زنان است.

ربیعی با اشاره به وجود سالمندی در جامعه گفت: این سالمندی مربوط به دخترانی است که شرایط ازدواج را سپری کرده و در آینده تنها خواهند ماند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اعلام کرد: وزارت کار در دو حوزه معاونت روابط کار و معاونت رفاه قرار است سالیانه بودجه‌ای را برای بیمه زنان سرپرست خانوار پیش‌بینی کند.

وی اضافه کرد: بیمه زنان سرپرست خانوار به دلیل فراز و نشیب‌های مربوط به بودجه تغییراتی داشته که سعی کردیم با چانه‌زنی و جذب منابع مختلف، این رقم به صفر نرسد.

ربیعی اظهار کرد: در بخش فنی و حرفه‌ای با صندوق مهر امام رضا(ع) در جهت توانمندی زنان نیز مذاکراتی داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: زنان با آموزش فنی‌و حرفه‌ای و دریافت وام‌های خود می‌توانند مشاغلی را در جهت خودکفایی ایجاد کنند.

وی با اشاره به جلسه امروز خود با قالیباف شهردار تهران عنوان کرد: در این جلسه قرار شد در آینده مراکزی برای فروش اجناس زنان سرپرست خانوار ایجاد شود.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بیان کرد: سعی می کنیم زنان را تعاون پذیر کرده و درک کردن مدیریت زنان از برنامه‌های آینده دولت است.

ربیعی در پایان کرد: میزان تحصیلات و آمادگی زنان متناسب با حوزه‌های مدیریتی نیست و این موضوع در کمیسیون اجتماعی دولت مطرح شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز