خبرگزاری کار ایران

معاون اول رییس جمهور در قشم:

دولت با آغوش باز از حضور بخش خصوصی استقبال می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۲۳۳

دولت برای جبران تامین ارز مورد نیاز، بر افزایش صادرات غیرنفتی تاکید دارد و همه مسئولین باید تلاش کنند تا موانع را از پیش روی صادرکنندگان بردارند.

معاون اول رییس جمهور با تاکید براینکه مردم هم باید از امتیازات مناطق آزاد برخوردار باشند اظهار داشت: نباید مردم احساس کنند مدیریتی دوگانه در منطقه آزاد و مناطق اطراف وجود دارد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری بعدازظهر امروز(دوشنبه) در ادامه برنامه های سفر یکروزه خود به استان هرمزگان، به وسیله بالگرد از منطقه آزاد قشم بازدید کرد و سپس در جلسه‌ای برای بررسی مسائل این منطقه و همچنین موضوعات مرتبط با شهرستان قشم حضور یافت.

وی افزود: برای پیشبرد کارها و اجرای طرح‌های بزرگ زمانی می توانیم موفق باشیم که مردم نیز با ما همراه باشند.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با اشاره به نقش مهم مناطق آزاد در توسعه صادرات کشور، تصریح کرد: متاسفانه با وجود معافیت مناطق آزاد از مقررات دست و پا گیر اما این مناطق نتوانسته اند آنطور که انتظار بوده توقعات را برآورده سازند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: باید یک آسیب شناسی انجام شود تا مشخص گردد به چه دلیل مناطق آزاد کشور با وجود معافیت ها و شرایط مناسب نتوانستند اهداف مورد نظر را محقق سازند.

وی با اشاره به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی گفت: در یکی از بندهای این سیاست‌ها بر استفاده از ظرفیت مناطق آزاد در جهت توسعه صادرات و مقاوم سازی اقتصاد تاکید شده است و رویکرد دولت نیز در مقطع فعلی این است که زمینه توسعه صادرات غیرنفتی را مهیا سازد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه درآمدهای ارزی کشور با کاهش جدی روبرو شده، تصریح کرد: دولت برای جبران این موضوع و تامین ارز مورد نیاز، بر افزایش صادرات غیرنفتی تاکید دارد و همه مسئولین باید تلاش کنند تا موانع را از پیش روی صادرکنندگان بردارند.

وی استان هرمزگان را استانی مملو از ظرفیت و پتانسیل دانست و افزود: هرمزگان از هر نظر شرایط توسعه را دارد و هیچ محدودیتی پیش روی رشد و ترقی این استان وجود ندارد.

جهانگیری ادامه داد: استان هرمزگان از مردمانی زحمت کش، تلاشگر، جوانانی تحصیلکرده و از سواحل و جزایر بی نظیری برخوردار است که همه اینها از نعمت‌ها و موهبت‌های الهی در این استان هستند و باید از همه این ظرفیت ‌ها بهره برداری شود.

همزمان با تشکیل این جلسه، عملیات اجرایی نیروگاه قشم و پروژه فولاد هم آغاز شد.

پیش از سخنان معاون اول رییس جمهور نیز سرپرست منطقه آزاد قشم، فرماندار قشم و امام جمعه این شهرستان در سخنانی به ارائه گزارش و توضیحاتی در خصوص قشم و منطقه آزاد این شهرستان پرداختند.

گفتنی است نیروگاه ۵۴۰ مگاواتی قشم قرار است با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیون دلار ظرف ۳۲ ماه اجرا شود و سرمایه گذاری لازم برای پروژه فولاد قشم نیز ۱.۸ میلیارد یورو می‌باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز