خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر:

از نقض حقوق بشر در غرب برای احقاق حق کشورمان استفاده کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۱۲۸

واژه حقوق بشر همیشه مورد تجاوز و تعدی قدرت‌های مستکبر جهانی قرار گرفته ضمن اینکه قدرت‌های مستکبر از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای فشار بر دولت‌های مستقل سوءاستفاده می‌کنند.

رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر، با بیان اینکه پلیس انگلستان اعتراف کرده گزارش‌های اعلام‌شده تنها ۴۰ درصد واقعیت این کشور است، گفت: باید از گزارش‌های نقض حقوق بشر در آمریکا و انگلیس به عنوان اهرم احقاق حق کشورمان استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد اسفندیاری رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر در مراسم رونمایی از اولین سند جامع نقض حقوق بشر در انگلیس گفت: واژه حقوق بشر واژه‌ای مقدس و مورد احترام همه جهانیان است که از دو جهت این واژه مظلوم واقع شده است.

وی ادامه داد: این واژه همیشه مورد تجاوز و تعدی قدرت‌های مستکبر جهانی قرار گرفته ضمن اینکه همین قدرت‌های مستکبر از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای فشار بر دولت‌های مستقل سوءاستفاده می‌کنند.

رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر گفت: برای تنویر افکار عمومی جهانیان و با کمک افراد مستقل موارد نقض حقوق بشر انگلیس در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ را جمع‌آوری و منتشر کردیم.

اسفندیاری با اشاره به ایکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید سالانه موارد نقض حقوق بشر سال میلادی قبل را ارائه دهیم تصریح کرد: دو هفته پیش در همین دانشگاه گزارش دومین سند نقض حقوق بشر آمریکا در سال ۲۰۱۴ را منتشر کردیم ضمن اینکه گزارش اولین سند جامع نقض حقوق بشر در انگلستان مربوط به سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ جمع‌آوری شده و در ۸۰ صفحه امروز رونمایی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه موارد نقض حقوق بشر در انگلستان خیلی بیشتر از جمع‌آوری اطلاعات ماست گفت: زیرا این کشور همواره به عنوان استعمار پیر در دنیا شناخته شده و پایه‌گذار نقض حقوق بشر فعلی در دنیا هم سیاست‌مداران گذشته انگلستان بوده‌اند. مردم ایران هیچگاه وقایع جنگ جهانی در کشورشان را فراموش نمی‌کنند زیرا متفقین به رهبری انگلستان بر اثر اقدامات خود منجر به کشته شدن ۹ میلیون ایرانی بر اثر قحطی ایجاد شده شدند.

رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر با اشاره به آمار و گزارش‌های منابع رسمی انگلستان تاکید کرد: نزدیک به ۵۰ درصد متولدین سال ۲۰۱۴ نامشروع بوده‌اند و هفته‌ای دو زن هم توسط همسرانشان کشته می‌شوند.

وی بیان داشت: موارد نقض حقوق بشر در سال ۲۰۱۴ نسبت به ۲۰۱۳ افزایش ۶۸درصدی داشته است.

اسفندیاری خاطرنشان کرد: پلیس انگلستان اعلام کرده که گزارش‌های اعلام شده به آن تنها ۴۰درصد واقعیت این کشور است.

اسفندیاری گفت: علی‌رغم پیگیری‌هایی که در مورد انتشار گزارشات نقض حقوق بشر آمریکا و انگلیس از سوی مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر صورت می‌گیرد و قانون مصوبی که توسط مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۱ و ملزم کردن دولت جمهوری اسلامی به افشای نقض حقوق بشر آمریکا و انکلیس و انتشار سالانه این موارد بر اساس تبصره ۳ این قانون شورای نگهبان هم در بیستم اردیبهشت سال ۹۱ آن را تأئید کرده است.

اسفندیاری با اشاره به مساله قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: جای تأسف است که دستگاه دیپلماسی کشورمان این کار را انجام نداده و نه تنها گامی در تهیه و انتشار موارد نقض حقوق بشر آمریکا و انگلیس بر نداشته بلکه در اینگونه مراسم‌ها هم علی‌رغم دعوت قبلی حضور پیدا نمی‌کنند. در حالی که کلیه اقدامات گزارشات نقض حقوق بشر آمریکا و انگلیس توسط این مرکز آماده است و آنها فقط باید در این زمینه ما را همراهی کنند و حداقل انتظار ما از دستگاه دیپلماسی این است که در نشر دادن این گزارش در دیگر کشورها به ما کمک کنند.

وی در پایان گفت: ملت ایران در طول تاریخ هیچگاه در برابر بیگانه کوتاه نیامده است و باید از موارد نقض حقوق بشر در آمریکا و انگلیس به عنوان اهرم احقاق حق کشورمان استفاده کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز