خبرگزاری کار ایران

عربستانی‌ها از طریق توییتر با پادشاه جدید بیعت کردند

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۰۸۲

هزاران عربستانی از طریق شبکه‌های اجتماعی توییتر و یوتیوپ با «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه جدید عربستان بیعت کردند.

هزاران عربستانی از طریق شبکه اجتماعی توییتر با پادشاه جدید این کشور بیعت کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران عربستانی از طریق شبکه‌های اجتماعی توییتر و یوتیوپ با «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه جدید عربستان بیعت کردند.

بر اساس آماری که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد بیش از ۵میلیون عربستانی عضو توییتر بودند و در این کشور تقریبا همه از جمله سلفی‌های تندرو، لیبرال‌ها، شاهزاده‌ها و و وزرا عضو شبکه اجتماعی هستند.

بیعت با پادشاه جدید در عربستان ابعاد دینی و قبیله‌ای دارد به طوری که بلافاصله پس از انتقال قدرت در عربستان در پی مرگ «ملک عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه سابق عربستان، «شیخ عبدالعزیز آل شیخ» مفتی عربستان بیعت را برای همه مسلمان عربستان واجب کرد.

به لحاظ قبیله‌ای نیز بیعت با ملک سلمان به معنای موافقت همه قبایل و گروه‌ها و اطاعت از دستورات پادشاه جدید است.

در همین حال، هزاران عربستانی از اعیان و شخصیت‌ها گرفته تا نمایندگان قبایل در این کشور روز جمعه گذشته پس از دفن ملک عبدالله به کاخ «الحکم» رفتند تا با بوسیدن کتف یا دست پادشه جدید بیعت خود را با وی اعلام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز