خبرگزاری کار ایران

محجوب مطرح کرد:

اولویت بازسازی منزل جلال و سیمین نسبت به کاخ شازده‌های قجری

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۹۶۷

امیدواریم شهرداری تهران درکنار ترمیم، حمایت از بازسازی و احیای منازل خانه‌های شازده‌های قجری، بازسازی منازلی مثل منزل آل‌احمد را نیز در دستور کار قرار داده و اولویت بداند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: خانه‌هایی مثل خانه شعرا، نویسندگان و هنرمندان دارای ارزش‌های فرهنگی، ملی و دینی است لذا حفظ آن وظیفه ملی تلقی می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت، علیرضا محجوب با بیان اینکه جلال‌آل احمد از ارزش‌ها و سنبل‌های ارزشی در دوره طاغوت به حساب می‌آمد، گفت: نوشته‌های زیبا و نثر محاوره وی و همینطور همسر او سیمین دانشور ازجمله آثار ادبی قوی در کشور است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بر همین اساس حفظ، احیا و نشر یاد و خاطره نویسندگان بزرگی مثل این دو تن و وظیفه ملی تلقی می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: خانه‌هایی مثل خانه شعرا، نویسندگان و هنرمندان دارای ارزش‌های فرهنگی، ملی و دینی است لذا حفظ آن به عهده دستگاه‌های مسئول است.

محجوب در پایان با بیان اینکه باید برخی دستگاه‌ها خود را مسئول حفظ و بازسازی خانه‌های اندیشمندان فرهنگی در کشور بدانند، خاطرنشان کرد: معمولا شهرداری‌ها مسئول این کار هستند لذا امیدواریم شهرداری تهران درکنار ترمیم، حمایت از بازسازی و احیای منازل خانه‌های شازده‌های قجری، بازسازی منازلی مثل منزل آل‌احمد را نیز در دستور کار قرار داده و اولویت بداند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز