خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار قائم شهر:

تمام مشاوراملاک های غیرمجاز باید تعیین تکلیف شوند

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۹۳۷

تمام مشاوراملاک های غیرمجاز باید تعیین تکلیف شوند و اتاق اصناف، اداره صنعت، معدن و تجارت و نیروی انتظامی باید نسبت به پلمب واحدهای غیرمجازاقدام نمایند.

به گزارش ایلنا از قائم شهر، ایمان پویامهر در جلسه جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز با اشاره به محکومیت حرکت موهن نشریه فرانسوی و در پی آن اعتراض مسلمانان در نماز جمعه این هفته گفت: این که گستاخانی در جهان پیدا شوند و به پیامبر رحمت العالمین توهین کنند نشانه عدم شناخت و معرفت نسبت به ایشان است.

معاون فرماندار قائم شهر با بیان اینکه پدیده مهاجرت دو موضوع حاشیه نشینی و خوش نشینی را برای قائم شهر به همراه داشته است گفت: جامعه سالم جامعه ای است که در مسیر قانون حرکت کند و این قانون است که می تواند در مواجه حاشیه نشین ها و خوش نشین ها برخورد قاطع داشته باشد.

وی با اشاره به توجه دولت در جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی گفت: کارگروه مقابله و پیشگیری از زمین خواری و ساخت و سازهای غیر مجاز در سال های گذشته نبود و این نشان از اهمیت این موضوع در دولت تدبیر و امید دارد.

پویامهر اظهار داشت: تعیین مرجع صدور پروانه ساختمانی و نظارت بر ساخت و سازها در قسمت های خارج از بافت روستایی که پیش از این بر عهده سازمان همیاری ها بود در حال حاضر برعهده بخشداری ها گذاشته شد که اقدامی در خور تحسین به تدبیر استاندار مازندران است و با این کار بخشداران دارای قدرت نظارتی و اجرایی بیشتری شدند.

وی با اشاره به پیگیری های مستمرفرماندار قائم شهر گفت: اقدامات انجام شده تاکنون اگرچه چشمگیر و بی سابقه بوده اما کافی نیست و لازم است در ادامه این کار مهم، همه دستگاه های مرتبط با موضوع، با همت و اهتمام بیشتر و با بسیج کلیه امکانات و نیروها در امر مبارزه با زمین خواری، تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح شهرستان وارد شوند.

معاون فرماندار قائم شهر، ادامه داد: تمام مشاوراملاک های غیرمجاز باید تعیین تکلیف شوند و اتاق اصناف، اداره صنعت، معدن و تجارت و نیروی انتظامی باید نسبت به پلمب واحدهای غیرمجازاقدام نمایند.

پویا مهر از تمام دستگاههای اجرایی شهرستان خواست تا در حوزه خود موضوع ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربری زمینهای کشاورزی را جدی بگیرند و گزارش اقدامات خود را به صورت مرتب به این دبیر خانه ارسال نمایند.

معاون فرماندار قائم شهربا اشاره به ضعف حوزه نظارتی جهاد کشاورزی پیشنهاد داد تا این نهاد با تاسیس مرکز تلفن گویا از اهالی شهر و روستا بخواهد تخلفات ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی را گزارش نمایند.

در ادامه بخشدار مرکزی قائم شهر نیز خاطر نشان کرد: کارکنان بخشداری و دهیاران تمام تلاش خود را در راستای جلوگیری از تغییر کاربری زمین های کشاورزی و ساخت و سازهای غیر مجاز انجام می دهند.

حجت ا… مولایی قرا با بیان اینکه در سازمان همیاری ها و شهرداری ها به دلیل نداشتن نیرو برخورد جدی با ساخت و سازهای غیر مجاز و خارج از بافت انجام نمی شد گفت: با واگذاری اختیارات صدور پروانه ساختمانی خارج از بافت به بخشداری ها بهتر می توان با ساخت و سازهای غیر مجاز مقابله کرد.

وی افزود: با افزایش پدیده تغییر کاربری های غیر مجاز در حوزه زمین های کشاورزی و زمین خواری در عرصه منابع طبیعی مقام معظم رهبری نیز احساس خطر کردند و به مسئولان تذکر دادند.

مولایی قرا با اشاره به برنامه دهگردشی پلیس ساختمان در قائم شهر، هدف از تشکیل این برنامه را سرکشی از تمام مناطق روستایی و ارائه گزارش تخلفات به نهادهای ذیربط اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز