خبرگزاری کار ایران

پاسخ وکلای مهدی هاشمی به فضا‌سازی‌های رسانه‌ای:

جماعت دلواپس از عاقبت رسوایی خود می‌ترسند

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۹۰۸

آنها در دادگاه حاضر شدند، پیش از جلسه دادگاه با قاضی سخن گفتند اما کسی نگفت که آیا این نحوه‌ی حضور در دادگاه انقلاب، برای همگان مجاز و آزاد است؟

وکلای مهدی هاشمی با انتقاد از فضا‌سازی‌های رسانه‌ای علیه موکل خود با بیان اینکه جماعت دلواپس از عاقبت رسوایی خود می‌ترسند، مجدد از دستگاه‌قضایی درخواست کردند که تمام جریان دادگاه مهدی هاشمی را بدون ذره‌ای حذف و سانسور از طریق رسانه ملی، پخش کنند.

به گزارش ایلنا، متن پاسخ وکلای مهدی هاشمی به فضا‌سازی‌های رسانه‌ای توسط جریانی مشخص به این شرح است:

سخنی با دلواپسان
اخیراً بعضی از افرادی که سابقه برخورد آنان با واقعیت‌ها و حقیقت‌ها، دور از انصاف است، با اطمینان از تهیدستی و شکست خویش در پرونده‌سازی چندین ساله علیه آقای مهدی ‌هاشمی، به پیش داوری‌‌های مظلومانه اما شگفت‌آور روی آورد‌ه‌اند و به روش‌های مختلف سعی در تاثیرگذاری بر افکار عمومی و نیز ایجاد فشار بر دستگاه قضا و قاضی پرونده دارند. آنها به جهت آن که به دلیل افشای اخبار درون دادگاه، از سستی اتهامات و قوت دفاعیات مطلع شده‌اند، مرهم دلواپسی‌های سیاسی خویش را در توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حتی شخصیت‌‌های حقوقی در قوه قضائیه می‌جویند و این بار، دلواپس استقلال قوه قضاییه شده‌اند.

متاسفانه از بدو شروع دادگاه، بر خلاف مصرحات قانونی، مطالبی به نام کیفرخواست، حتی در رسانه‌ ملی کشور، مکررا منتشر گردید و تکرار این واقعه غیراخلاقی و مجرمانه، نشان داد که این پرونده‌سازان، افترا، نشر اکاذیب و اتهام را رسالت و وظیفه خویش می‌دانند.

جالب اینکه، این جریان دلواپس!! از روز اول تشکیل دادگاه آقای مهدی هاشمی تاکنون، تقریباً به طور روزانه با مدد رسانه‌های زنجیره‌ای وابسته به خود و جریان‌های سیاسی همسو، به بهانه واهی فشار اطرافیان مهدی هاشمی به قوه قضاییه!! با شایعه‌سازی، پیش‌داوری در مورد روند دادگاه، تعیین تکلیف برای دادگاه و حتی تهدید قاضی و قوه قضاییه و خط و نشان کشیدن‌های کاملاً آزاد غیرشرعی و قانونی و حتی در تریبون‌های باز و زنده خود، سعی در تحت فشار قرار دادن قوه قضاییه و قاضی مربوط را دارند، غافل از اینکه مردم می‌دانند این جماعت دلواپس چون دستشان خالی است، از عاقبت رسوایی خود می‌ترسند. هر روز که از دفاعیات ارائه شده در دادگاه می‌گذشت و اخبار بد برای آنان، به بیرون دادگاه می‌آمد، ترس و دلواپسی در کلام و رفتار آنان مشهودتر بود و در حال حاضر اظهر من الشمس شده است.

آنها در دادگاه حاضر شدند، پیش از جلسه دادگاه با قاضی سخن گفتند اما کسی نگفت که آیا این نحوه‌ی حضور در دادگاه انقلاب، برای همگان مجاز و آزاد است؟ آنها به نام کیفرخواست، هر چه خواستند تهمت زدند و افترا بستند و علی‌رغم شکایت مکرر و سبقه در تجری و تکرار جرم، کسی روزنامه و مجله و تریبون آنان را نبست.

آنها دم از تردد موکل از فلان درب دادگاه انقلاب زدند و این را نشانه‌ی نفوذ خانواده هاشمی بر دادگاه دانستند و این در حالیست که خود مطلعند این نحوه تردد به درخواست دادگاه انقلاب بود. موکل و اینجانبان به احترام درخواستی که مبنی بر مصاحبه کمتر در جهت برقراری آرامش در فضای مطبوعاتی کشور بود، علی‌رغم میل خود پذیرفتیم که به نحوی تردد صورت پذیرد که در معرض فضای مطبوعاتی قرار نگیریم. آیا وقت آن نرسیده است که این آقایان، حداقل دامن اخلاق، شرع مقدس و قانون صریح جمهوری اسلامی را به دروغ و افترا آلوده نکنند و شهامت گفتن واقعیت را داشته باشند و بیش از این جلوی آفتاب حقیقت را گل نگیرند؟ چرا خود را به تجاهل می‌زنند و واقعیت را واژگونه می‌کنند؟

نماینده آنان در دادگاه حاضر شد و از شخص قاضی مقیسه شنید که چرا دادگاه علنی نیست و متوجه شد که نخستین متقاضی علنی بودن دادگاه موکل و ما بوده‌ایم و متوجه شد که این تصمیمی از سوی دادگاه و بر خلاف نظر ما بوده است. آنها می‌دانند که ما همواره خواسته‌ایم این محاکمه به صورت زنده از صدا و سیما پخش شود و می‌دانند که دست‌کم درخواست کرده‌ایم که فیلم کامل آن بدون سانسور برای همگان پخش شود. اما باز هم عالمانه دروغ می‌گویند و دنیا را به آخرت می‌فروشند.

واقعیت این است که آنها سالیانی است که عوام‌فریبی را با شعار دروغ را هر چه بزرگتر بگویی، باورپذیرتر می‌شود، آموخته‌اند. این مشق در سالیان گذشته، با گسترش بی‌اخلاقی سیاسی، مکرر شد، الگو شد و ظاهرا خواهد بود.

اما چرا دادگاه انقلاب، در نظر ایشان، به یکباره، بد و ظالم و تاثیرپذیر شده است؟ چرا دادگاه انقلاب، عمری رای صحیح صادر کرده است و این بار این چنین نخواهد بود؟ آنها می‌گویند «کسی از ما در هنگام ورود، بازرسی نمی‌شود» می‌گویند «نتیجه‌ی محاکمه برایشان قابل پیش‌بینی است» می‌گویند «احدی غیر از قاضی و متهم در جریان دستگاه کار محاکمه قرار نمی‌گیرد.». می‌گویند «متهم با دسترسی به هر امکاناتی در محضر قاضی حاضر می‌شود» و از این‌ها دوباره نتیجه می‌گیرند که:
«با وجود این مسائل، نتیجه دادگاه قابل پیش بینی است.»

آیا دادستان محترم کل کشور و دادستان محترم تهران، این اظهارات موهن و سخیف را نشر اکاذیب و افترا و توهین به دستگاه قضا نمی‌دانند؟ آیا نیازی به تعقیب این متخلفین حتی بدون شکایت از جانب شاکی خصوصی نیست؟

ای کاش این محاکمه پشت درب‌های بسته نبود تا حال که کار از کار گذشته و محاکمه رو به اتمام است، این دلواپسان که از سستی اتهامات مطلع شده‌اند، این گونه متجری نمی‌شدند و این فرصت فراهم نمی‌آمد که با فریب، سعی در فشار به قوه قضاییه نمی‌آوردند.

لذا از دستگاه قضا یک بار دیگر خواهش می‌کنیم که با درخواست وکلا موافقت نماید و تمام جریان دادگاه را بدون ذره‌ای حذف و سانسور از طریق رسانه ملی، پخش نماید و این آقایان را به رعایت تقوی و اخلاق دعوت می‌کنیم. اگرچه صبح نزدیک است و آفتاب را در پس ابر نمی‌توان محبوس نمود. آن روز که جریان دادگاه برای مردم آشکار شود، دور نخواهد بود. دلواپسان کمی عاقل باشند و به حکم عقل برای آن روز خود، روزگاری باقی گذارند.

سید محمود علیزاده طباطبایی و سید وحید ابوالمعالی الحسینی وکلای آقای مهدی هاشمی بهرمانی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز