خبرگزاری کار ایران

ادبیات سرمربی تیم ملی و مربیان وطنی را نمی‌پسندم

کفاشیان: کی‌روش در ایران می‌ماند / نمی‌توانیم قرارداد کادر فنی تیم ملی را عوض کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۹۰۷

همکاری ما با کی‌روش ادامه پیدا می‌کند، برنامه‌های کادر فنی در کمیته توسعه و فنی بررسی خواهد شد. شما می‌دانید تیم ما جدید شده و بازیکنان جوان زیادی در آن حضور دارند.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران با بیان اینکه سرمربی تیم ملی با حضور در کمیته فنی فدراسیون فوتبال گزارش عملکردش در استرالیا را می‌دهد اعلام کرد همکاری‌مان را با کی‌روش ادامه می‌دهیم.

به گزارش ایلنا، علی کفاشیان پس از جلسه امروز هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: امروز مسائل مختلفی را برای رفع ابهامات مالی بررسی کردیم. حدود ۷۰درصد این موارد برطرف شده و ۳۰درصد بعدی هم در آینده برطرف خواهد شد.

وی درباره عملکرد کادر فنی تیم ملی اظهار کرد: کارلوس کی‌روش تا پایان جام جهانی ۲۰۱۸ با ما قرارداد دارد، قرار است او هفته آینده به جلسه کمیته فنی بیاید و گزارش خود را در راستای عملکرد تیم در کمیته فنی و توسعه مطرح کند.

کفاشیان درباره اعتراض تیم ملی ایران به دوپینگ عبدالزهرا توضیح داد: مدارک ما کامل بود و باید دید چه بررسی‌هایی از سوی نماینده‌های ما انجام شده و چه چیزی به آنها اعلام کردند. چند سال قبل وقتی یک بازیکن ما با توجه به دو اخطاره بودن در میدان حاضر شد نتیجه را ۳ بر صفر کردند. باید تمام مسائل مربوط به این پرونده را بررسی کنیم و ببینیم که چه اتفاقی افتاده که رأی را به ما ندادند. شاید ایراد از ما بوده که این موضوع را به فیفا اطلاع ندادیم.

حقانیت ایران در گرو حضور عبدالزهرا در نیمه‌نهایی

وی افزود: باید بررسی دقیقی انجام دهیم تا به نتیجه برسیم چرا که بازیکنی که تست او مثبت شده نمی‌تواند چه در باشگاه و چه در تیم ملی فعالیت کند. اگر مدارک ما درست نبوده باشد این بازیکن باید در بازی بعدی برای تیمش به میدان برود. اما اگر عبدالزهرا به میدان نرود معلوم می‌شود که مدارک ما درست بوده است.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران در پاسخ به پرسشی مبنی بر نفع فوتبال ایران از دنبال کردن پرونده دوپینگ بازیکن عراق بیان کرد: این مسئله سودی برای ما ندارد اما باید ببینیم بر چه اساسی این تصمیمات گرفته شده اگر کار ما اشتباه بوده حداقل یک نکته جدید یاد می‌گیریم تا دیگر دچار این اشتباهات نشویم. اگر عراقی‌ها قانون را دور زدند هم این مسئله برای ما تجربه خواهد شد.

ادبیات ناپسند کی‌روش و مربیان وطنی

کفاشیان درباره مصاحبه‌های کی‌روش علیه قلعه‌نویی و درخشان و برعکس توضیح داد: این ادبیات را نمی‌پسندیم. این صحبت‌ها نه از سوی کی‌روش و نه از سوی مربیان ایرانی قابل قبول نیست. هر دو طرف باید کدورت‌ها را کنار بگذارند تا دیگر شاهد این نوع ادبیات نباشیم.

وی با اشاره به عملکرد تیم ملی افزود: هیچ وقت نمی‌توانیم خودمان را قدرت مطلق آسیا بدانیم. حالا تیم‌ها در آسیا به هم نزدیک شدند، کره جنوبی، ازبکستان در دیداری نزدیک به مصاف یکدیگر رفتند که کره به سختی ازبکستان را برد. ژاپن با شکست مقابل امارات از مسابقات حذف شد. امروزه همه کشورها در فوتبال سرمایه‌گذاری می‌کنند و در این رشته ورزشی پیشرفت زیادی داشتند. شما دیدید که ما در دیدار مقابل عراق با وجود ۱۰نفره شدن چقدر تلاش کردیم با وجود عدم کسب نتیجه مردم از عملکرد تیم ملی راضی بودند.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به پرسشس مبنی بر تیم‌های پایه گفت: باید تیم‌های پایه را چه در عرصه باشگاهی، چه در عرصه استانی تقویت کنیم. ضروری است که در رده پایه فعالتر باشیم همه کشورها در حال سرمایه‌گذاری‌اند. امارات سال‌هاست در رده پایه کار قوی انجام می‌دهد و نتیجه آن همین تیم خوبی است که آنها در مسابقات دارند.

فساد در فوتبال

کفاشیان درباره بحثفساد در فوتبال اظهار کرد: این بحث‌ها مطرح نیست ما باید بتوانیم از لحاظ ابزاری باشگاه‌هایمان را تقویت کنیم. در فوتبال ایران خیلی‌ها فقط تیم فوتبال هستند و چیزی به نام باشگاه وجود ندارد باید نظارت قوی‌تری روی عملکرد تیم‌های پایه داشته باشیم.

رئیس فدراسیون فوتبال با ابراز رضایت از عملکرد تیم ملی فوتبال اضافه کرد: ‌ البته در بازی آخر وقتی وارد بحران شدیم بچه‌ها نتوانستند مدیریت بحران کنند و خود را در زمین پیدا کنند. وقتی که بازیکنان خودشان را در زمین پیدا کردند خیلی زود گل تساوی را خوردیم اخراج مهرداد پولادی به نوعی تیم را دچار بحران کرد. بعد از اخراج او فشار حریف خیلی زیاد شد. به هرحال عملکرد تیم ملی خوب بود و در بازگشت تیم ملی به استقبال‌شان می‌روم.

ادامه همکاری با کی‌روش

کفاشیان درباره قرارداد کی‌روش توضیح داد: همکاری ما با کی‌روش ادامه پیدا می‌کند، برنامه‌های کادر فنی در کمیته توسعه و فنی بررسی خواهد شد. شما می‌دانید تیم ما جدید شده و بازیکنان جوان زیادی در آن حضور دارند. باید همکاری لازم به وجود بیاید تا شرایط تیم بهتر شود.

وی درباره روابط نامطلوب کی‌روش و مربیان ایرانی گفت: مربیان ایرانی گذشت زیادی دارند و به خاطر تیم ملی همکاری لازم را با کی‌روش انجام می‌دهند. آنها دور هم جمع می‌شوند و اختلافات را کنار می‌گذارند. قطعاً کی‌روش هم گذشت می‌کند و تعامل خوبی خواهد داشت.

کفاشیان درباره اینکه شهاب‌الدین عزیزی خادم اعلام کرده دستمزد کی‌روش بالا است و قیمت او به ما نمی‌خورد عنوان کرد: قرارداد کی‌روش با فوتبال ایران بسته شده و نمی‌توانیم آن را تغییر دهیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است فدراسیون فوتبال قرارداد کی‌روش را فسخ کند، گفت: ما باید در این مدت هزینه‌ها را بررسی کنیم و ببینیم برای دستمزد کی‌روش و برنامه‌های تیم ملی آیا دولت ما را تضمین می‌کند یا نه و سپس درباره تمدید همکاری وارد عمل شویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز