خبرگزاری کار ایران

ایلنا بررسی می‌کند؛

انتخابات یونان راهی برای خروج از رکود اقتصادی باز می‌کند؟

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۸۹۳

آلکسی سیپراس ۳۹ ساله، سیاست‌مداری محبوب در میان مردم یونان است. وی رهبری حزب چپ‌گرای سیریزا را بر عهده دارد و از زمان نخست‌وزیری ساماراس اعلام کرد که وارد رقابت انتخاباتی خواهد شد. وی یکی از مخالفان اصلی اقتصاد ریاضتی بوده است.

نام «یونان» با رکود اقتصادی و سیاست‌های ریاضتی گره خورده است. چندین سال است که مردم این کشور اروپایی با رکود اقتصادی و شرایط سخت زندگی دست به گریبان هستند. در چنین شرایطی، حزب «سیریزا» به رهبری «آلکسی سیپراس» با وعده خارج کردن یونان از رکود وارد میدان رقابت با حزب «دموکراسی نوین» و نخست‌وزیر این کشور شده و موفق شد در این انتخابات پیروز شود.

بحثخروج از رکود در یونان مهم‌ترین بحثدر این کشور است و گروه‌های سیاسی با مانور روی این موضوع حیاتی سعی در کسب بیشترین تعداد کرسی نمایندگی را داشتند. انتخابات روز گذشته یونان که برای کسب ۳۰۰ کرسی پارلمان این کشور برگزار شد، آینده اقتصاد و سیاست یونان را مشخص می‌کند.

دو حزب سیریزا و دموکراسی نوین به عنوان احزاب اصلی یونان دو رکن اصلی این رقابت بودند. حزب سیریزا به رهبری سیپراس برای کسب قدرت و اکثریت و حزب دموکراسی نوین به رهبری «آنتونیو ساماراس» نخست‌وزیر یونان برای بقای سیاسی خود تلاش می‌کرد.

آنتونیوس ساماراس کیست؟

ساماراس سیاست‌مدار محافظه‌ کار یونانی، از سال ۲۰۰۹ میلادی رهبری حزب دموکراسی نوین را بر عهده دارد. وی از سال ۲۰۱۲ میلادی بر مسند نخست‌وزیری یونان نشسته است. وی پیش از نخست‌وزیری، وزیر خارجه، وزیر فرهنگ و وزیر دارایی یونان نیز بوده است.

مردم یونان امید داشتند که با توجه به تحصیلات اقتصادی ساماراس و سابقه مدیریت وی در راس یک وزارتخانه اقتصادی، نخست‌وزیری وی پایانی بر دوره رکود اقتصادی که گریبان این کشور را گرفته است، باشد. اما امروز که حدود سه سال از نخست‌وزیری وی می‌گذرد، یونان همچنان در رکود به سر می‌برد و محتاج بسته‌های حمایتی اتحادیه اروپا است.

آلکسی سیپراس، سیاست‌مدار جوان

آلکسی سیپراس ۳۹ ساله، سیاست‌مداری محبوب در میان مردم یونان است. وی رهبری حزب چپ‌گرای سیریزا را بر عهده دارد و از زمان نخست‌وزیری ساماراس اعلام کرد که وارد رقابت انتخاباتی خواهد شد. وی یکی از مخالفان اصلی اقتصاد ریاضتی بوده و کار‌شناسان معتقد هستند که با پیروزی حزب چپ‌گرای سیریزا در این انتخابات، احتمال خروج یونان از اتحادیه اروپا قوت می‌گیرد.

سیپراس در یکی از سخنرانی‌های خود با انتقاد از سیاست‌های اقتصاد ریاضتی یونان و در سطح کلان، سیاست‌های اشتباه اتحادیه اروپا، این برنامه‌ها را باعثمحتاج بودن کشور به بسته‌های حمایتی می‌داند.

با تشکیل دولت توسط سییریزا و احتمال خروج یونان از اتحادیه، موقعیت سیاسی منطقه یورو به خطر می‌افتد.

گزارش: محسن صالحی‌خواه

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز