خبرگزاری کار ایران

نماینده عالی دولت در استان البرز:

تحقق ۶۵درصداعتبارات، تملک دارائی های سرمایه ای استان

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۸۶۸

جلسه برنامه ریزی و توسعه استان به ریاست سید حمیدطهایی، استاندار، معاونان و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی، در استانداری البرز برگزار شد.

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: اعتبارات تملک دارائی های سرمایه ای استان مجموعاً بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۱۳۱ میلیارد تومان، معادل ۶۵ درصدآن تخصیص یافته است.

به گزارش ایلنا در کرج، جلسه برنامه ریزی و توسعه استان به ریاست سید حمیدطهایی، استاندار، معاونان و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی، در استانداری البرز برگزار شد. محور اصلی این نشست، موضوع روند جذب بودجه و اعتبارات سال ۹۳ دستگاه های اجرایی استان البرز بود.

سیدحمیدطهایی استاندار البرز در ابتدای این جلسه، بودجه سال ۹۳ را در مقابل مدیران دستگاه های اجرایی استان گشود و در دو بخش اعتبارات تملک دارایی ها و سرمایه ای استان، مقایسه ای برعملکرد جذب بودجه سال ۹۳ داشت.

استاندار البرز در خصوص عملکرد اعتبارات استان در سال ۹۳ گفت: اعتبارات تملک دارائی‌های سرمایه‌ای استان شامل اعتبارات استان، استانی ویژه، تبصره ۲۲ و جرایم رانندگی، مجموعاً بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان می باشد که تاکنون ۱۳۱ میلیارد تومان، معادل ۶۵ درصدآن تخصیص یافته است.

وی افزود: از محل اعتبارات هزینه ای نیز معادل ۹۴ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ گردیده است که تاکنون تخصیصی معادل ۹۶ درصد داشته است.


طهایی با تشریح جزئیات بودجه سال ۹۴ متذکر شد و گفت: در آستانه پایان سال ۹۳ قرار داریم، کلیه مدیران دستگاه ها گزارش عملکرد خود را در زمینه میزان جذب اعتبارات ملی که از طریق وزارتخانه های متبوع صورت گرفته به شورای برنامه ریزی اعلام کنند.

استاندار البرز در بخش دیگری به سفرهای اخیر وزراء و هیئت دولت به استان نیز اشاره کرد و افزود: در روزهای اخیر شاهد سفر تعدادی از وزراء به استان بودیم و در جریان هر سفر نیز بخشی از مسائل به هیئت دولت اعلام شد.

وی خطاب به مدیران دستگاه ها تصریح کرد: برخی از مشکلات که در دستگاه ها وجود دارد با انتقال به مدیریت ملی قابل حل است، بنابراین انتظار می رود مدیران دستگاه ها مطالبات طرح شده در جریان سفر هئیت وزرا را به دستگاه های ملی خود نیز اعلام و پیگیری کنند.


طهایی سفر وزرا را موجب رفع بخشی از مشکلات استان دانست و افزود: در برخی از استان‌ها حاضر هستند وزرا حتی روزهای تعطیل به استان آنها بیایند، این اتقاق که هیئت دولت سفرهای کاری به البرز داشته اند حرکت مثبتی بوده است و سرمنشاء تحولات و توسعه برای این استان خواهد بود.

استاندار البرز در ادامه مهم‌ترین مباحثو پیشنهادات طرح شده از سوی وزیر کشور را نیز مرور و در جمع مدیران کل دستگاه‌های اجرایی گفت: نکاتی که وزیر محترم کشور در سیمنار با استانداران مطرح کردند، موضوع تفویض اختیار به استانداران کشور بود، حال باید دید که این اختیارات در چه حوزه ای است و چه اختیاراتی به استانها داده می شود.

طهایی در ادامه تأمین منابع درآمدی در استان را نیز مهم خواند و به مدیران تکلیف کرد تا بدون در نظرگرفتن درآمدهای مصوب دولتی، منابع پایداری را نیز تعریف کنند تا بخشی از آن به منظور تعریف پروژه های عمرانی و.. استفاده شود.

وی در پایان گفت: در حال حاضر ۱۳ استان که البرز هم یکی از آن استانها است، باید نسبت به تأمین درامدهای هزینه ای خود اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز