خبرگزاری کار ایران

شمخانی در دیدار رئیس مجلس گرجستان:

مذاکرات آزمون صداقت کشورهای ۱ + ۵ در لغو تمام تحریم‌هاست

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۷۹۶

مسئولیت هر گونه کارشکنی در مسیر مذاکرات و اتخاذ رویکردهایی که بی نتیجه بودن آنها در گذشته نیز اثبات شده متوجه طرف مقابل خواهد بود.

دبیر شورای عالی امنیت تاکید کرد: مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای ۱ + ۵ آزمون صداقت این کشور‌ها در پایبندی به مسیر مذاکره و لغو تمام تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه است.

به گزارش ایلنا، علی شمخانی بعدازظهر امروز یکشنبه در دیدار «داویت اوسو باشویلی» رییس مجلس گرجستان افزود: رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به مذاکرات توام با حسن نیت بوده است و گزارش‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز این مساله را تایید می‌کند.

وی در عین حال اظهار داشت: اما متناسب با رفتار و عملکرد طرف مقابل واکنش مناسب و اقدام مقتضی خواهیم داشت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان ساخت: مسوولیت هر گونه کارشکنی در مسیر مذاکرات و اتخاذ رویکردهایی که بی‌نتیجه بودن آن‌ها در گذشته نیز اثبات شده متوجه طرف مقابل خواهد بود.

شمخانی اولین قدم در مقابله با تهدیدات گروه‌های تروریستی را قطع حمایت‌های مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی به آن‌ها دانست و افزود؛ عملکرد واقعی نیروهای موسوم به اتئلاف در عراق و سوریه نشان می‌دهد عزم جدی در این مسیر وجود ندارد.

علی شمخانی با تاکید بر اهمیت گسترش مناسبات و همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی میان دو کشور، مقابله با تهدیدات مشترک مانند تروریسم و تسهیل مسیرهای حمل و نقل و انرژی را از جمله موضوعات مورد علاقه طرفین دانست.

داویت اوسو باشویلی رییس مجلس گرجستان در این دیدار با حمایت از برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران ابراز امیدواری کرد، روند مذاکرات هسته‌ای به نتیجه‌ای سازنده و توافقی جامع که در آن حقوق ایران لحاظ شده باشد منجر شود.

وی با اشاره به موضوعات مختلف همکاری بر لزوم گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران و گرجستان تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز