خبرگزاری کار ایران

امروز در مجلس انجام شد؛

قرائت سوال نمایندگان از ظریف درباره پیاده‌روی با جان کری

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۷۰۷

روح‌الله حسینیان، زهره طبیب‌زاده، رضا آشتیانی، حسینعلی حاجی دلیگانی، نصرالله پژمان‌فر، مرتضی آقاتهرانی، علی‌اصغر زارعی، فاطمه آلیا و سیدمحمود نبویان از امضا‌کنندگان این نامه هستند.

تعدادی از نمایندگان مجلس به خاطر عدم لغو سفر ظریف به فرانسه در اعتراض به توهین نشریه فرانسوی و پیاده‌روی وزسیر امور خارجه با همتای آمریکایی از ظریف سوال کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، در این سوال که توسط جواد کریمی‌قدوسی و ۲۰ نماینده دیگر طرح شد٬ آمده است: «دلیل خطاهای دیپلماتیک شما در حاشیه مذاکرات چه بود و به چه علت چرا به نشانه اعتراض به توهین نشریه فرانسوی شارلی ابدو٬ سفرتان به فرانسه ملغی نشد؟»

در ادامه این سوال آمده است: چرا حضور وزیر امور خارجه کشورمان در فرانسه و دیدار با وزیر امور خارجه این کشور زمانی صورت می‌گیرد که توهین نشریه شارلی ۲ به ساحت پیامبر اعظم(ص) احساسات صدها میلیون مسلمان را جریحه‌دار کرده است؟

در ادامه همچنین ذکر شده است: پیاده‌روی نمادین شما با وزیر امور خارجه آمریکا و سفر به کشور فرانسه آن هم در زمان هتاکی چند باره نشریه شارلی ابدو به مقدسات مسلمانان هیچ یک شایسته شان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نبود. چرا به این رفتارهای خارج از عرف سفیر جمهوری اسلامی پایان نمی‌دهید و بدون حاشیه به پیشبرد اهداف والای انقلاب اسلامی مذاکره نمی‌کنید؟

قابل ذکر است روح‌الله حسینیان، زهره طبیب‌زاده، رضا آشتیانی، حسینعلی حاجی دلیگانی، نصرالله پژمان‌فر، مرتضی آقاتهرانی، علی‌اصغر زارعی، فاطمه آلیا و سیدمحمود نبویان از امضا‌کنندگان این نامه هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز