خبرگزاری کار ایران

با تصویب نمایندگان؛

احداثواحدهای صنعتی با رعایت ضوابط محیط زیست‌محیط بلامانع است

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۵۹۴

مرجع صدور مجوز تغییر کاربری اراضی کشاورزی موظف شد برای احداثیا توسعه واحدهای صنعتی و معدنی دارای مجوز از مرجع ذیصلاح اعلام نظر کند.

مرجع صدور مجوز تغییر کاربری اراضی کشاورزی موظف شد برای احداثیا توسعه واحدهای صنعتی و معدنی دارای مجوز از مرجع ذی صلاح حداکثر ظرف مدت یک سال از تاریخ تکمیل مدارک اعلام نظر کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ نمایندگان در صحن علنی مجلس و در جریان بررسی مواد الحاقی لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور با ماده الحاقی ۱۹ موافقت کردند.

براساس این مصوبه مرجع صدور مجوز تغییر کاربری اراضی کشاورزی موظف است برای احداثیا توسعه واحدهای صنعتی و معدنی دارای مجوز از مرجع ذیصلاح حداکثر ظرف مدت یک سال از تاریخ تکمیل مدارک اعلام نظر کند.

همچنین در صورت عدم پاسخ در مهلت مقرر، احداثیا توسعه واحدهای مذکور در اراضی دیم درجه ۴ و بالا‌تر که امکان تبدیل آن به کشت آبی نباشد، ‌ با رعایت ضوابط محیط زیست‌محیطی و پس از تأیید وزارت جهاد کشاورزی و پرداخت عوارض قانونی بلامانع است.

در تبصره این ماده ادامه فعالیت واحدهای تولیدی موجود و دارای مجوز از مراجع قانونی ذی‌ربط در حریم شهر‌ها و کلان‌شهر‌ها و محدوده روستا‌ها در صورتی‌که به تشخیص سازمان حفاظت محیط زیست آلاینده نباشد را بلامانع دانسته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز