خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور:

اختلاف‌افکنی، گروه‌های تروریستی و توهین به پیامبر راهبرد استکبار است

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۲۵۵

بعد از جنگ جهانی دوم و فروپاشی شوروی جریان استکبار و مثلثآن یعنی امریکا، اسرائیل و انگلستان مهمترین مانع در مسیر اهداف خود را اسلام متعهد و ناب می‌دانستند و برای بیرون کردن آن از صحنه راهبردهای گوناگون از جمله اختلاف‌افکنی، گروه‌های تروریستی و اخیرا توهین به پیامبر را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

دادستان کل کشور گفت: بعد از جنگ جهانی دوم و فروپاشی شوروی جریان استکبار و مثلثآن یعنی امریکا، اسرائیل و انگلستان مهمترین مانع در مسیر اهداف خود را اسلام متعهد و ناب می‌دانستند و برای بیرون کردن آن از صحنه راهبردهای گوناگون از جمله اختلاف‌افکنی، گروه‌های تروریستی و اخیرا توهین به پیامبر را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در همایش سراسری ستادهای دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: ‌در آیات نورانی قرآن کریم نسبت به چند موضوع از جمله خشیت، توجه بسیاری شده است که منظور از خشیت از من و نه غیر از من است که خداوند می‌گوید در چند مورد از جمله تغییر قبله و ولایت امیرالمومنین خداوند به این موضوع تاکید داشته است.

وی ادامه داد: هر چند موضوع خشیت در قرآن با خوف معنی شده است، اما معنای آن متفاوت است که در موضوع تبلیغ دین نیز این موضوع مورد تاکید است. یکی از مصادیق تبلیغ که در آن خشیت مورد تاکید واقع شده است، بحثامربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است.

دادستان کل کشور گفت: ما حتی در روایت داریم کسانی که به موضوع امر به معروف و نهی از منکر بپردازند، خلیفه‌الله و خلیفه‌رسول هستند؛ زیرا در جایگاه خلیفه‌الله و رسول‌الله سخن می‌گویند و هر حرفی که می‌زنند حرف خدا و امر خدا و نهی خدا می‌باشد.

رئیسی بیان کرد: در جایگاه خلیفه الله و امر به معروف و نهی از منکر موانع بسیاری وجود دارد که شاید مومنین با آن مواجه باشند، در اینجا که مساله خشیت مطرح می‌شود، جلوه بسیار مهمی دارد که نباید غیر از خدا از کسی خوف داشته باشیم.

رئیسی خطاب به حاضرین در این جلسه نیز گفت: اقدامی که شما انجام می‌دهید نوعی تبلیغ و جلوه الهی است. در این راستا هر چه محکم‌تر و بهتر حرکت کنیم، بسیار مهم است.

رئیسی اضافه کرد: اولین گام شما در این مسیر باید اخلاص باشد و دومین مساله‌ای که باید به آن توجه می‌کنید، موضوع‌شناسی است و باید بدانید این اجتماعات عظیم که شما مسئول آن هستید، جلوه‌ای از قدرت و اقتدار و امنیت ملی ماست بنابراین به آنها کم نگاه نکنید.

دادستان کل کشور تصریح کرد: اولین و مهمترین مولفه امنیت ملی ما وجود همین مردم متدین، بابصیرت و درصحنه است، بنابراین جلوه و مولفه قدرت ما نسبت به کشورهای دیگر متفاوت است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: همانطور که گفتم مهم‌ترین مولفه قدرت ما مردم متدین هستند که همیشه دشمن را وادار به عقب‌نشینی و آن را متوقف و مرعوب کرده‌اند. بنابراین این اجتماع عظیم آنهاست و این مردم یکی از جلوه‌های مهم‌ترین قدرت ملی ما هستند. ‌

وی با اشاره به این اجتماعات گفت: این اجتماعات فقط مختص ۲۲ بهمن و ۱۴ خرداد نیست، بلکه این مراسم دعاهای گوناگون و این اجتماعات عظیم میلیونی جزیی از آنها هستند که قدرت و کشش الهی را نشان می‌دهند و باید بسیار گرامی داشته شوند.

دادستان کل کشور گفت: باید در این جهت سرمایه‌گذاری‌های گوناگونی صورت بگیرد که این سرمایه‌گذاری در واقع منفعت است و هر چه بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم، قدرت ملی ما بیشتر افزایش پیدا می‌کند.

رئیسی گفت: امروز انسان‌های با اراده‌ای می‌خواهند برای ارزش‌های دین تلاش کنند. ما در این مسیر امتداد راهبردی هم داریم. همچنان که وزیر امورخارجه و رئیس جمهور امریکا می‌گویند هر کجا که ما نگاه می‌کنیم جای پای ایران را در این امتداد راهبردی می‌بینیم.

وی گفت: آنها نیز امتداد راهبردی دارند که آن استکبار جهانی و نظام سلطه است، بنابراین در این شرایط حرکت تبلیغی شما برای جهانی که گرفتار جریان جاهلی مدرن است، بسیار پرارزش خواهد بود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: این جریان جاهلی مدرن در پوشش دانش، رسانه، قدرت و پول با انواع روش‌ها می‌خواهد، حرکت کند. اما شما باید حرکت عظیمی را آغاز و مخاطبین مستعد را هدف قرار دهید، ولی این کار ساده‌ای نیست؛ چون استکبار می‌خواهد حق را باطل و باطل را حق جلوه دهد.

دادستان کل کشور گفت: بنابراین کار شما بسیار حساس است و می‌طلبد یک برنامه قوی کاری داشته باشید تا یک پشتیبانی قوی در سه بعد جزمیت علمی، عزم عملی و یک نگاه دقیق به آینده داشته باشید؛ چون با فضای خاصی روبه‌رو هستید و باید جهل‌زدایی کنید.

دادستان کل کشور گفت: بیدارسازی، آگاهی‌بخشی، حق را حق جلوه دادن و باطل را باطل جلوه دادن کار آسانی نیست و کار دقیقی را می‌طلبد. شما باید بتوانید این حرکت عظیم که به برکت رهنمودهای امام، رهبری و مردم در صحنه است را حفظ و علاوه بر آن بیفزایید.

رئیسی بیان کرد: شما در این مسیر باید علاوه بر تشکیل تجمعات بتوانید ظرفیت‌های گوناگون را هم شناسایی و آنها را هم در همه عرصه‌ها به صحنه بیاورید که خودشناسایی این ظرفیت‌ها مساله مهمی است.

وی گفت: بعد از جنگ جهانی دوم و فروپاشی شوروی جریان استکبار و مثلثآن یعنی امریکا، اسرائیل و انگلستان مهمترین مانع در مسیر اهداف خود را اسلام متعهد و ناب می‌دانستند و برای بیرون کردن آن از صحنه راهبردهای گوناگون از جمله اختلاف‌افکنی، گروه‌های تروریستی و اخیرا توهین به پیامبر را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: آنها با این مساله می‌خواهند نوعی حساسیت‌سنجی را انجام دهند، ببینند مردم نسبت به این مساله چقدر حساس هستند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پیام مقام معظم رهبری نسبت به جوانان اروپا گفت: این پیام ابعاد گوناگونی دارد که باید به دقت آنها را شکار کرد و شناخت. می‌توانم بگویم این پیام اگر از نامه امام به گورباچف بیشتر نباشد، کمتر نیست.

وی در پایان گفت: شما باید بتوانید در سمت آگاهی‌رسانی، آگاهی‌بخشی و روشن ساختن مسائل به خوبی از همه ظرفیت‌های داخلی و خارجی بهره‌مند شوید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز