خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در همایش ملی دهه فجر:

ایران حرف خود را به جهان مخابره کرد

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۲۱۹

امروز تمامی دنیا می‌دانند تنها کشوری که در منطقه خاورمیانه به کمک همسایگانش خواهد رفت و نقش تاثیرگذاری در منطقه دارد، تنها ایران است.

وزیر کشور با اشاره به ایام دهه فجر اظهار داشت: سی‌وششمین سال از پیروزی انقلاب اسلامی را پشت سر می‌گذاریم و وارد سی‌وهفتمین سال انقلاب شکوهمند اسلامی می‌شویم و حرکتی که در این سال‌ها اتفاق افتاد همواره باید مورد یادآوری و تحلیل باشد و اگر تحلیل درست و به موقع نباشد، نمی‌توان شان و منزلت آن را به جا آورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی با حضور در همایش سراسری ستادهای دهه فجر سراسر کشور ابراز کرد: این جلسات باید جلسات شکرگزاری باشد و باید شکر کنیم که توانسته‌ایم در انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فعالیت کنیم.

وی در ادامه افزود: هیچ اندیشمند سیاسی چه در قبل از انقلاب و چه در حین انقلاب وقوع این انقلاب را با توجه به اینکه شرایط و امکانات بسیاری هم در دست‌شان بود، پیش‌بینی نمی‌کردند و حتی می‌گفتند بعید است که رژیم شاه فرو بپاشد، اما زمانی که خداوند اراده کند، این موضوع اتفاق می‌افتد و لذا سرانجام نور حقیقی توسط حضرت امام(ره) در تاریکی تبلور یافت و مقاومت مردم، امام را همراهی کرد و به موازات آن شهدا در آسمان انقلاب مانند ستارگانی درخشیدند و در سال ۵۷ مجموع این‌ها انفجار نور را به وجود آورد.

وزیر کشور در خصوص افکار دشمنان پس از به وجود آمدن انقلاب اسلامی بیان داشت: تمامی دنیا در این فکر بودند که می‌توانند انقلاب را از مسیر خارج کنند، اما لطف خدا، ایستادگی مردم و هدایت‌های امام(ره) و رهبری باعثشد تا در سی‌وهفتمین سال انقلاب هم‌اکنون دور هم جمع شویم و امروز به لطف خدا توانسته‌ایم در حوزه سیاست داخلی یک هم‌‌اندیشی و همگرایی میان همه احزاب به وجود آوریم.

وی با اشاره به نقش مردم در خصوص اصلاح ساختار نظام سیاسی کشور بعد از انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ساختارهای سیاسی و اقتصادی و قدرت‌های یک کشور که سال‌ها پیکره آن را ساخته بودند، بعد از انقلاب توسط خود مردم تغییر پیدا کرد و به گونه‌ای شد که خود مردم توانستند این ساختارها را از بین ببرند و حکومتی را که مبتنی و با تکیه بر ابر قدرت‌های دنیا بود را شکست دادند و در این فکر بودند که با باز کردن فضای تحریمی، جنگ تحمیلی و دیگر مسائل می‌توانند نظام را از پای دربیاورند اما باز هم توانستیم با مشارکت مردم به یک مردم‌سالاری دینی دست پیدا کنیم.

رحمانی فضلی با تاکید بر نقش ایران در منطقه و با تحلیل اوضاع و احوال کشورهای همسایه ایران ابراز داشت: در اطراف ما ناامنی‌های سیاسی، امنیتی اقتصادی و فرقه‌ای به وجود آمده، همه این‌ها توسط کسانی به وجود آمد که درصدد بودند یک درندگی را از اسلام به تصویر بکشند، لذا با توجه به تهدیدهایی که برای ما و توسط کشورهای غربی درست شده است باز هم توانستیم روی پای خود بایستیم و ایران به عنوان یک کشور تاثیرگذار در منطقه توانست حرف خود را به تمامی جهان مخابره کند و باید گفت همین گروه‌های سلفی و فرقه‌ای مانند طالبان، داعش و غیره به دنیا نشان دادند که این‌ها جز اسلام جعلی چیزی را به تصویر نمی‌کشند، اما چهره‌ اسلامی که ایران نشان می‌دهد یک چهره متفاوت است.

وی تصریح کرد: امروز تمامی دنیا می‌دانند تنها کشوری که در منطقه خاورمیانه به کمک همسایگانش خواهد رفت و نقش تاثیرگذاری در منطقه دارد، ایران است. به طوری که با نگاهی به تحولات به وجود آمده در سوریه، عراق، لبنان، یمن و کشورهای دیگر می‌توان این قضیه را لمس کرد.

رحمانی‌فضلی در بیان به وجودآمدن انقلاب‌اسلامی ابراز داشت: بعد از جنگ جهانی دوم دنیا به دو بلوک شرق و غرب تقسیم و دست‌خوش یکسری از سیاست‌ها شد، اما بعد از فروپاشی شوروی قضیه متفاوت‌تر شد؛ چون موازنه و تقسیم قدرت در دنیا تغییر پیدا کرد و پیروزی انقلاب هم از همین رو بود و لذا ما باید یوم‌الله‌های خود را تکرار و بازگو کنیم، چراکه این روزها ذکر است و شکر این ایام به این است که ما از شعارها و اهداف‌مان صیانت و تبعیت کنیم.

وزیر کشور با اشاره به پاسداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی بیان کرد: شکرگزاری انقلاب یعنی تقویت دین خدا، یعنی نشان دادن چهره مغفرت؛ اگر می‌خواهیم خدا را شکر کنیم، باید دین خدا را یاری کنیم و باید گفت که این موضوع قابل گذشت و قابل تحلیل نیست و وظیفه ما فقط تقویت دین خداست.

وی با اشاره به رخدادهای پیش آمده پس انقلاب تصریح کرد: زمانی که تاریخ را ورق می‌زنیم، فراز‌ و فرودهایی در آن به چشم می‌خورد؛ به گونه‌ای که همین مردم دوران قبل از انقلاب در آن جامعه حضور داشتند اما رهبران آنها رهبرانی نالایق و ناکارآمد بودند، لذا در اینجاست که قدرت رهبری بیش از پیش حس می‌شود. باید گفت این قدرت انقلاب را به وجود آورد و انسجام بین مردم را تقویت کرد و تاکنون هم این انقلاب را نگه داشته است.

رحمانی‌فضلی با تاکید بر نقش کلیدی آحاد مردم در به وجود آمدن انقلاب اسلامی افزود: باید خدمتگزار مردم باشیم؛ چراکه مردم نقش اصلی را در به وجود آ‌مدن انقلاب داشتند و لذا اگر امنیت پایدار می‌خواهید باید به درایت مردم تکیه کنید و همه مسئولان باید خود را نوکر مردم بدانند؛ چراکه ملت ایران ولی‌نعمت ما هستند و اگر این چنین شد، می‌توانیم مسیر ۳۶ ساله انقلاب را همانند غرب به پیش ببریم.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه دیگر رسانه‌ها و تکنولوژی همانند گذشته انحصاری نخواهد بود، گفت: هم رسانه‌ها و هم تکنولوژی‌ها در عصر امروز انحصاری نخواهد بود و غربی‌ها باید بدانند دیگر نمی‌توانند برچسب انحصار بر چیزی الصاق کنند؛ لذا با توجه به سخنان مقام معظم رهبری باید به ریسمان وحدت و انسجام چنگ بزنیم تا مانند همان سال‌ها بتوانیم پیروزی‌های بیشتری به دست بیاوریم.

وی در پایان با اشاره به ایام الله دهه فجر و نقش دولت در برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم‌ این ایام اظهار داشت: در دولت تصمیمی توسط رئیس جمهور گرفته شد و این بود که همه ارگان‌ها تمامی امکانات خود را در اختیار ستادها بگذارند، لذا باید تلاش کنیم به مردم امید و انگیزه بیشتری بدهیم؛ تا بتوانیم قدردان آنها باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز