خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

رکوع و سجود بلندمدت نشانه دینداری نیست / مسئولی که امانت را رعایت نکند خائن به دین خداست

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۰۶۳

مسئولیت‌ها و امانت‌ها جزء حقوق عامه مردم هستند٬ لذا نباید به کسی که تجربه یا علم آن را ندارد واگذار شود یا به کسی که نسبت به بیت‌المال دست‌درازی می‌کند یا به آن پروا ندارد٬ واگذار شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه باید پست ها و مسئولیت‌ها را به اهل آنها واگذار کنیم٬ افزود: آنها مال شخصی یک دولت یک وزیر و یک رئیس جمهور نیستند تا به دلخواه به هر کسی خواست پست بدهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه های اول نماز جمعه این هفته٬ با اشاره به مسئله و موضوع امانت گفت: باید بدانیم پست ها و مسئولیت‌ها را به اهل آنها واگذار کنیم٬ آنها مال شخصی یک دولت یک وزیر و یک رئیس‌جمهور نیستند تا به دلخواه به هر کسی خواست پست بدهد.

وی افزود: این مسئولیت‌ها و امانت‌ها جزء حقوق عامه مردم هستند٬ لذا نباید به کسی که تجربه یا علم آن را ندارد واگذار شود یا به کسی که نسبت به بیت‌المال دست‌درازی می‌کند یا به آن پروا ندارد٬ واگذار شود. هر مسئولیتی را باید به اهل آن واگذار کنیم.

صدیقی با بیان اینکه همه مسئولان٬ بدهکاران همه مردم هستند٬ تصریح کرد: آنها بدهکار خلق خدا و خدا می‌باشند زیرا که به جای پیامبر در این سنگر نشسته‌اند و اگر خدایی نکرده اخلاق اسلامی نداشته باشند یا خدا را نشناسند و قدر مردم را ندانند یا با مردم تحقیرآمیز برخورد کند یا نسبت به بیت‌المال حساس نباشند٬ آنها امانت‌دار نیستند. ‌

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: مسئول نباید طوری باشد که در اتاق او به روی کس خاصی باز باشد اما به روی عامه مردم بسته باشد چراکه این با حرمت الهی در تعارض است.

وی با بیان اینکه مسئله امانت یکی از حساس‌ترین موضوعات است که در روایات به آن اشاره شده است٬ گفت: باید بدانیم طولانی بودن رکوع و سجود نشانه دینداری نیست٬ بلکه مسئله مهم برای مسئولین امانتداری است و آنها باید امانت را رعایت کنند و اگر مسئولی امانت را رعایت نکند٬ خائن به دین الهی است.

صدیقی گفت: فرزندان ما نیز در دستان ما امانت هستند و پدر و مادرها نسبت به آنها مسئول هستند و باید این مسئولیت و امانت را به خوبی رعایت کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با طرح این سوال که اگر فرزندان ما سالم نباشند و خدایی نکرده سرطان داشته باشند بدتر است یا بی‌دین و بی‌نماز و بی بند و بار و بی توجه به دین باشند٬ بدتر است؟ گفت: قرآن صریحا به ما هشدار می دهد رعایت حقوق و امانت را نسبت به فرزندان خود داشته باشیم. بچه‌ها گاهی در خانواده‌ها سالم و دیندار هستند ولی در دامن دانشگاه و مدرسه مصونیت ندارند.

صدیقی تاکید کرد: در این مسیر استادان و معلمان و وزیر علوم و آموزش و پرورش باید بدانند فرزندان بعد از خانواده در دست آنها امانت هستند و سرمایه کشور هستند شما را به وجدانتان قسم؛ به خدا قسم؛ محیط دانشگاه و مدرسه را ایمن و پاک نگاه دارید و آن را محیط دین به خدا و آخرت قرار دهید.

وی تاکید کرد: دختران در این محیط باید حیا یاد بگیرند و خداباور شوند. این محیط‌های آموزشی باید بتوانند این موضوع را در آنها نهادینه کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: هر گونه کوتاهی در این مسئله٬ معنای بی‌توجهی به امانت در دست شما را می‌دهد.

صدیقی گفت: شما و خودم را به التزام به فرائض الهی و اجتناب از محرمات دین توصیه می‌کنم. بهشت به سختی‌ها پیچیده شده است کسی که طالب بهشت باشد باید پا روی هوا و هوس خود بگذارد.

وی ادامه داد: آزاد بودن نفس خطرناک‌تر از آزادی شیر و پلنگ است٬ نفس بی‌رحم است٬ نفس اماره حد نمی‌شناسد و گناه گناه می‌آورد و فساد٬ فساد می‌آورد. لبخند ما به دشمن٬ لبخند مومن نیست. عقل٬ عطا می‌دهد که انسان سخت با دشمن، برخورد کند و دشمن را به خانه خود راه نداد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: خیلی از مواقع٬ در بیرون از خانه و درخلوت خود٬ اخلاق اجتماعی خوبی داریم اما در خانه و در قبال اعضای خانواده به هم ظلم می‌کنیم و این ظلم٬ برکت را از بین می‌برد لذا اعضای خانواده باید همدیگر را بشناسند و به یکدیگر کمک کنند.

صدیقی تاکید کرد: این حکومت اسلامی است که عبادت را در صورت وسیعی تعریف می‌کند. نماز همه کارهای ما را با خدای منان مرتبط می‌سازد. مرحوم طباطبایی می‌گوید مسئله‌ای که در دین مطرح شده این است که روابط سالم عقل و احسان٬ جامعه را به رشد می‌برد.

وی ادامه داد: دین اسلام برای بشریت ارزش قائل است و برای بی‌نیاز کردن دنیا و فرائضمان آمده است. پیامبری دارد که پیامبر رحمت است و برای دشمنانش دلسوزی می‌کند تا آنجایی که خداوند او را دلداری می‌دهد؛ چنین دینی باارزش است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: به قدری نبی مکرم اسلام(ص) عاطفه‌اش برای نجات بشریت بیدار بودند و آنقدر برای از بین بردن قدرت سرطانی شرک بی‌تاب بودند که خداوند ایشان را دلداری می‌داد. حال برای همین پیامبر با این همه لطف٬ کاریکاتور کشیدند و اهانت کردند.

صدیقی گفت: عملی که اینها انجام دادند و حمله آن تروریست‌ها به دفتر نشریه و کشته شدن چند نفر از آنها مقدمه‌ای بود تا رذالت خودشان را نشان دهند و این تحلیل نشان می‌دهد که چنین حمله تروریستی از طرف خود آن‌ها بوده است.

وی اذعان داشت: چنین حمله تروریستی از طرف خود آنها بیانگر این است که غرب عناد دیرینه‌ای با اسلام و دین‌های توحیدی دارد و نکته دیگر این است که اساس تربیت تروریست٬ تجهیز و حمایت از آنهاست. جنگ تمام‌عیار فرهنگی و اعتقادی آنها با جهان اسلام بوده است.

صدیقی افزود: این توهین به پیامبر اسلام در جهان اسلام و با همه اختلافاتی که کشور‌ها با هم دارند٬ باعثبه وجود آمدن یک جوشش و غیرت اسلامی درباره این مسئله شد تا جایی که کشورهای اسلامی بیرون ریختند و مردم اعتراض کردند و اتحاد مسلمانان و حضور بین‌المللی‌شان در این جهت از آثاری بود که خلاف انتظار آنها بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: همه دنیا باید دشمنان‌شان را بشناسند که با چه کسی طرف‌اند و با چه کسی صحبت می‌کنند. آنها درنده‌هایی هستند که به صغیر و کبیر رحم نمی‌کنند و به مقدس‌ترین پیامبر شما نیز رحم نکردند و توهین کردند و نخست وزیر نظام جعلی صهیونیست در حالی که یک میلیارد احساسات مسلمانان جریحه‌دار شده است٬ این گروه خبیثرا همراهی می‌کند.

وی اذعان داشت: در چنین شرایطی سفر به فرانسه٬ در مذاکرات نشان می‌دهد که آنها قبل از شروع هر مذاکره‌ای با نخست وزیر صهیونیست‌ها تماس می‌گیرند و اطمینان می‌دهند که از منافع آنها حمایت می‌کنند٬ بعد ما در انظار عمومی می‌رویم و با آنها قدم می‌زنیم.

صدیقی خاطرنشان کرد: باید ببینیم مقام معظم رهبری در نامه‌ای که به جوانان آن دیار مرقوم فرمودند٬ خطی بود به همه آنهایی که رسالت دارند و همچنین رهنمودی بود که آنها نیز راه آقا را پیش بگیرند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران بیان کرد: حضرت آقا کلمات کلیدی را از جمله اهانت به رنگین‌پوستان در آمریکا و زندان‌های آمریکا و جنگ جهانی اول و دوم و مسئله افغانستان داشتند و از جوانان خواستند به تلقی این و آن توجه نکنند بلکه توجه‌شان به تعلمیات پیامبر اسلام باشد.

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به مشکلات بحرین گفت: بحرین مدت‌ها است برای یک درخواست قانونی حقوق بشری به مشروع حکومت خودش می‌خواهد برای خودشان رای داشته باشند و مردمش ۴سال است که در یک حرکت آرام و بدون ترور خروش می‌کنند. اما شاهد این هستیم که در این سال‌ها هیچ‌کس از آنها و حتی حقوق بشر نیز از مردم بحرین حمایت نکرد و مردم بحرین را بعد از این همه سال زندانی کردند. این خودش خلاف شرع و بشر است. غربی‌ها به هشدار بزرگان اسلام توجه نکردند و حالا هم بنای مجازات روحانی عظیم‌الشان بحرین را دادند. به بحرین هشدار می‌دهم که این حرکت‌ها نسبت به مردمت زوال خودت راسریع‌تر می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز