خبرگزاری کار ایران

در داووس انجام شد؛

بررسی تحولات هسته‌ای در تماس تلفنی موگرینی با ظریف

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۰۴۱

ظریف که به منظور شرکت در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد به سوئیس رفته است٬ در تماس تلفنی با موگرینی٬ درباره آخرین تحولات مذاکرات هسته‌ای گفت‌و‌گو کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته در تماس تلفنی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا٬ با وی درباره مذاکرات هسته‌ای گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد به داووس سوئیس رفته است٬ روز پنج‌شنبه در تماس تلفنی فدریکا موگرینی٬ رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وی درباره آخرین تحولات مذاکرات هسته‌ای گفت‌و‌گو کردند.

فدریکا موگرینی٬ جانشین کاترین اشتون به عنوان نماینده گروه ۱ + ۵ در مذاکرات هسته‌ای است. با این حال اشتون نیز با وجود پایان یافتن مسئولیتش به معاون مشاور موگرینی در بحثمذاکرات هسته‌ای شرکت دارد.

همچنین بنا بر اعلام رسانه‌های خارجی قرار است معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا نیز در شهر زوریخ سوئیس امروز و فردا در ادامه مذاکراتشان در ژنو با یکدیگر گفت‌و‌گو کنند.

قابل ذکر است قرار است محمدجواد ظریف در حاشیه اجلاس داووس با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا ملاقاتی کوتاه داشته باشد. علاوه بر کری با توجه به حضور برخی از وزیران خارجه ۱ + ۵ در داووس احتمال دیدار ظریف با تعدادی از آنها وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز