خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام آل‌هاشم:

انقلاب ایران الگوی سایر ملت‌های مستضعف است

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۸۸۴

وابستگی به بیگانگان از خصوصیات بارز رضاشاه و محمدرضا شاه بود، به همین خاطر با طرح‌ریزی غربی‌ها برای نابود کردن اقتصاد ایران همسو بودند و با ایجاد به اصطلاح اصلاحات ارضی در کشور، در حقیقت پایه‌های کشاورزی و اقتصادی کشور را نابود کردند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: مسایل و مشکلات اقتصادی کشور ما فقط متاثر از تحریم نیست بلکه ما درگیر یک جنگ اقتصادی تمام‌عیار با دشمنان هستیم.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، در دیدار با کارکنان حوزه مرکزی اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی که با حضور حجت الاسلام و المسلمین احمد جلیلی صفت رییس این اداره، جانشین و معاونین سازمان عقیدتی سیاسی برگزار شد، گفت: خیلی خوشحال هستم که در اولین روز از ماه بهمن، ماه پیروزی انقلاب اسلامی و ماهی که نیروی هوایی اقتدار ارتش اسلام و بصیرت خود را در معرض دید جهانیان گذاشت، در جمع شما کارکنان غیور نیروی هوایی حاضر شدم.

وی افزود: حرکت شجاعانه و با بصیرت کارکنان نیروی هوایی در ۱۹ بهمن سال ۵۷ روند پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تسریع کرد.

وی در ادامه به دهه فجر انقلاب اسلامی ایران و نقش رهبری امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: اندیشه‌های معمار بزرگ انقلاب اسلامی ایران برگرفته از تعالیم اسلامی بود که از برقراری نظام جمهوری اسلامی ایران اهدافی مانند برقراری قسط و عدل، تشکیل نظام جمهوری اسلامی، استقلال و آزادی، مخالفت با فحشاء و چپاولگری رژیم طاغوت، اصلاح فرهنگ جامعه و جایگزینی فرهنگ اسلامی به جای فرهنگ غربی، قطع دست خیانتکاران و وابستگان به غرب و تحقق اهداف و احکام اسلام را در سراسر جهان دنبال می‌کردند.

وی هدف مهم دیگر امام راحل را برافراشته شدن پرچم لا اله الا الله در سطح جهان دانست و افزود: به برکت حرکت انقلابی مردم ایران و رهبری امام خمینی(ره) گستره نفوذ اسلام در جهان در حدی است که ندای لا اله الا الله در کل نقاط دنیا به گوش می‌رسد و این انقلاب به الگوی بسیار خوبی برای سایر ملت‌های مستضعف تبدیل شده است.

نماینده ولی فقیه در ارتش، بیداری اسلامی و حرکت مسلمانان در سراسر جهان علیه رژیم های فاسد و گسترش نفوذ اسلام در جهان را از برکات انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: این انقلاب که بنا به اعتقاد حضرت امام(ره) معجزه قرن و انفجار نور بود، سرآغاز تحولات بنیادین در منطقه و جهان شده و در آینده نیز خواهد شد.

وی به وضعیت سیاسی و اجتماعی قبل از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: نظام سیاسی به صورت موروثی و سلطنتی بود و مردم هیچ نقشی در انتخاب حاکمان خود نداشتند. رضاشاه فردی بسیار مستبد و به شدت وابسته به غرب بود. فرزند او محمدرضا هم همین خصلت های شیطانی پدر را داشت.

وی هم‌چنین به نگاه حاکمان در زمان طاغوت نسبت به مردم ایران اشاره کرد و افزود: محمدرضاشاه در کنفرانسی مطبوعاتی در سال ۱۳۵۳ اعلام کرد که مردم ایران قادر به انجام کوچکترین فعالیتی چه در زمینه اقتصادی و چه در زمینه تولیدی و سایر زمینه ها نیستند، این نوع نگاه به مردم در بین درباریان و اطرافیان شاه خائن نیز وجود داشت.

آل هاشم به تغییر روند زندگی مردم در سال‌های قبل از انقلاب و گسترش بیش از حد شهرنشینی و فلج کردن صنعت کشاورزی در آن دوران به عنوان عامل اصلی مشکلات اقتصادی حال حاضر کشور اشاره کرد و گفت: وابستگی به بیگانگان از خصوصیات بارز رضاشاه و محمدرضا شاه بود، به همین خاطر با طرح‌ریزی غربی‌ها برای نابود کردن اقتصاد ایران همسو بودند و با ایجاد به اصطلاح اصلاحات ارضی در کشور، در حقیقت پایه‌های کشاورزی و اقتصادی کشور را نابود کردند.

وی با تاکید بر سنگینی وظیفه کارکنان نهاد عقیدتی سیاسی به حساسیت ویژه مقام معظم رهبری نسبت به مراکز آموزشی اشاره و اظهار کرد: ما باید تلاش کنیم جوانان در طی دوران خدمت مقدس سربازی جوانان متدین، خوشبین شده و اعتقاد آنان به نظام اسلامی افزایش یابد.

وی ادامه داد: پادگان و سربازان سربازی بعد از محیط خانواده، جامعه، مدرسه و دانشگاه آخرین جایی است که می‌تواند منشأ اصلاح و تربیت جوانان کشور باشد.

آل هاشم تصریح کرد: ما باید به گونه‌ای رفتار کنیم که کارکنان و خانواده‌ها و بویژه سربازان را به اسلام و انقلاب جذب کنیم که هدف از تشکیل نهاد مقدس عقیدتی سیاسی نیز همین است.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین جلیلی صفت، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا طی سخنان کوتاهی به ارائه گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده در این اداره پرداخت.

در این مراسم از تعدادی از بازنشستگان و کارکنان نمونه اداره عقیدتی سیاسی نهاجا تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز