خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در جمع نخبگان ایرانی مقیم ترکیه:

در مذاکرات هسته‌ای گام‌های رو به جلویی برداشته شده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۴۵۸

در مذاکرات هسته‌ای گام‌های رو به جلویی برداشته شده، البته ایران برای سناریوهای مختلف در این زمینه تدابیری اتخاذ کرده است، مذاکرات هسته‌ای می‌تواند زمینه‌های همکاری بیشتری را در صورتی که عقلای غربی توجه کنند، فراهم کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مذاکرات خوبی با رئیس پارلمان ترکیه انجام دادیم که می‌تواند به ارتقای روابط اقتصادی و سیاسی منتهی شود.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی که برای شرکت در دهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی به ترکیه سفر کرده است، در جمع نخبگان ایرانی مقیم ترکیه در سخنانی، گفت: معمولا یکی از بخش‌های مهم در سفرهای خارجی دیدار با ایرانیان مقیم آن کشور است.

وی با بیان اینکه ایرانیان موفق در ترکیه نقش مهمی در شناسایی فرهنگ ایران به مردم این کشور دارند. دانشجویان ایرانی مقیم ترکیه نقش مؤثری در ایجاد ارتباطات علمی با محیط‌های آموزشی داخل ایران دارند.

لاریجانی درباره روابط ایران با ترکیه نیز، گفت: ممکن است در برخی از امور با ترکیه اختلاف نظر داشته باشیم اما تلاش این است که اختلاف‌نظرها سایه‌ای بر روی روابط خوب دو کشور نگذارد.

رییس مجلس با اشاره به اینکه در بسیاری از موضوعات با ترکیه تفاهم داریم و تلاش خواهد شد سطح روابط تجاری دو کشور ارتقا یابد اظهار داشت: ایران و ترکیه می‌توانند در مسائل اقتصادی نقش مکمل داشته باشند و همچنین در مسائل امنیتی با تعامل و همکاری تلاش کنند تا آرامش در منطقه برقرار شود.

وی همچنین در مورد دیدارش با رئیس پارلمان ترکیه، گفت: مذاکرات خوبی با رئیس پارلمان ترکیه انجام دادیم که می‌تواند به ارتقاء روابط اقتصادی و سیاسی منتهی شود.

رئیس مجلس در ادامه اظهار داشت: در تدوین بودجه سال ۹۴ تلاش شده به بخش خصوصی توجه ویژه شود و در این زمینه تدابیری اندیشیده خواهد شد که ارائه تسهیلات بانکی تسهیل شود.

لاریجانی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱ + ۵، گفت: در مذاکرات هسته‌ای گام‌های رو به جلویی برداشته شده، البته ایران برای سناریوهای مختلف در این زمینه تدابیری اتخاذ کرده است، مذاکرات هسته‌ای می‌تواند زمینه‌های همکاری بیشتری را در صورتی که عقلای غربی توجه کنند، فراهم کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برای تمام ایرانیان مقیم ترکیه آرزوی توفیق دارم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز