خبرگزاری کار ایران

شمخانی در نشست مدیران شورای‌عالی امنیت:

رژیم صهیونیستی ترور‌های خود را به دیگران منتسب می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۳۸۵

عدم توجه به نیازمندی‌ها و اولویت‌های کشور در فرآیند توسعه و ارتقاء مراکز مطالعات راهبردی، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های پژوهشی کشور را در مسیری خارج از پاسخگویی موثر به تهدیدات هدایت خواهد کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی رژیم صهیونیستی را اصلی‌ترین نماد تروریسم دولتی خواند و گفت: این رژیم با فریب افکار عمومی و مظلوم نمایی سعی دارد ردپای خود را در ترور‌های بین‌المللی پنهان و آن را به دیگران منتسب کند.

به گزارش ایلنا٬ علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز(سه‌شنبه) در نشست مشترک دبیر و معاونان شورای عالی امنیت ملی با مسئولان مراکز پژوهشی و مطالعات راهبردی بر ضرورت شکوفایی کانون‌های تفکر و ارتقاء سطح تفکر راهبردی کشور تاکید کرد.

شمخانی در این دیدار با اشاره به الزامات فاصله گرفتن از روزمرگی و توسعه نظام تصمیم‌گیری راهبردی در کشور اظهار داشت: استفاده همزمان از ظرفیت‌های خبری و نخبگی در شناخت و تبیین مسائل و اولویت‌های اصلی کشور ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

وی شکل‌گیری غفلت نسبت به اولویت‌های راهبردی و عدم انطباق بین فعالیت مراکز مطالعات راهبردی با نیازمندی‌های آتی کشور را هم ردیف تهدیدات امنیت ملی عنوان کرد و افزود: راهکار مقابله با این تهدید، توسعه مشارکت مراکز راهبردی در تصمیم‌سازی و ارتقاء سطح تفکر راهبردی در سطح امنیت ملی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: عدم توجه به نیازمندی‌ها و اولویت‌های کشور در فرآیند توسعه و ارتقاء مراکز مطالعات راهبردی، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های پژوهشی کشور را در مسیری خارج از پاسخگویی موثر به تهدیدات هدایت خواهد کرد.

وی با تشریح شرایط امنیتی منطقه و استانداردهای دوگانه نظام سلطه در حمایت از تروریسم به اسم معارضان میانه رو و تشدید اسلام هراسی تحت عنوان ائتلاف مقابله با داعش، تبیین صحیح و راهبردی این تحولات را از جمله وظایف نهادهای مطالعاتی دانست.

شمخانی افزود: رژیم صهیونیستی به عنوان اصلی‌ترین نماد تروریسم دولتی و با داشتن کارنامه سیاهی مانند جنایات غزه، کشتار صبری و شتیلا و تجاوز به کشورهای همسایه خود، با فریب افکار عمومی و مظلوم نمایی سعی دارد رد پای خود را در ترور‌های بین‌المللی پنهان و آن را به دیگران منتسب کند.

در این دیدار مسئولان مراکز مطالعات راهبردی حاضر در نشست نیز با تشریح فعالیت‌های خود به ارائه گزارشی از توانمندی‌ها و اقدامات انجام شده در عرصه پژوهش و مطالعات راهبردی پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز