خبرگزاری کار ایران

برای دیدار با مقامات افغانستان؛

ظریف وارد کابل شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۱۱۵

وزیر امور خارجه کشورمان برای گسترش روابط دوجانبه با افغانستان به کابل رفت تا با مقامات و شخصیت‌های این کشور دیدار و گفت‌و‌گو داشته باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان لحظاتی پیش وارد کابل شد.

به گزارش ایلنا٬ محمدجواد ظریف برای گسترش روابط دوجانبه به کابل رفت تا با مقامات و شخصیت‌های این کشور دیدار و گفت‌و‌گو داشته باشد.

بر اساس این گزارش٬ برنامه دیدارهای ظریف به شرح زیر است:

دیدار با اشرف غنی احمد زی، رئیس جمهور افغانستان

دیدار با نماینده سازمان ملل در امور افغانستان

دیدار با عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت وحدت ملی و رئیس شورای امنیت ملی

ظریف روز دوشنبه در جمع خبرنگاران از این که یک دولت وحدت ملی در افغانستان تشکیل شده و علاوه بر آن دو دوست نزدیک جمهوری اسلامی ایران، اشرف غنی و هم چنین عبدالله عبدالله مسئولان این دولت هستند و تمام طیف های مختلف مردم افغانستان در این دولت نمایندگی می شوند، ابراز خوشنودی کرد.

- حمایت از روند وحدت ملی در افغانستان

- مواد مخدر، ترور و افراط گرایی، خطرات مشترک

وی گفت: احساس می کردم ضرورت دارد در این مقطع بسیار مهم به افغانستان سفر داشته باشم.

وزیر امور خارچه کشورمان گفت: امیدوارم در این سفر بتوانیم حمایت خود از روند وحدت ملی در افغانستان را اعلام کنیم و در زمینه های مورد علاقه دو کشور و موضوعاتی که دو کشور را به هم وصل می کند و اشتراک منافع دارند یا خطرات مشابهی که دو کشور از آن رنج می برند، به خصوص مواد مخدر، ترور و افراط گرایی گفت وگوهای خوبی انجام دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز