خبرگزاری کار ایران

افتتاح سد آیت اله بهجت با حضور معاون اول رییس جمهور

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۱۰۶

اسحاق جهانگیری صبح امروز(سه‌شنبه) در جریان سفر به استان گیلان با حضور در شهر بیجار، سد مخزنی آیت اله بهجت را با هزینه ۲۰۰۰ میلیارد ریال افتتاح کرد.

با حضور معاون اول رییس جمهور سد مخزنی آیت اله بهجت(شهربیجار) مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری صبح امروز(سه‌شنبه) در جریان سفر به استان گیلان با حضور در شهر بیجار، سد مخزنی آیت اله بهجت را با هزینه ۲۰۰۰ میلیارد ریال افتتاح کرد.

این سد بر روی رودخانه زیلکی که از آب بسیار مناسبی برخوردار است با هدف تامین آب شرب شهرهای مرکزی و شرق نزدیک گیلان واقع در شهرهای رشت، خوشکبیجار، کوچصفهان، خمام، لشت نشاء، سنگر، آستانه اشرفیه، کیاشهر، لاهیجان، سیاهکل، لنگرود، کومله، شلمان، بندرانزلی و برخی آبادیهای مسیر این طرح احداثشده است.

این سد از نوع سنگریزه‌ای با رویه بتنی است که ارتفاع آن از پی ۹۰.۵ متر، طول تاج آن ۴۳۷ متر و عرض تاج ۱۱ متر است.

حجم کل مخزن این سد ۱۰۵ میلیون متر مکعب است و نخستین سدی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در استان گیلان به بهره‌برداری می رسد و برای تامین آب شرب ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ظرفیت دارد.

عملیات اجرایی این سد از سال ۸۳ آغاز شده و ۱۵۰ هکتار اراضی پایین دست را به زیر کشت می‌برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز