خبرگزاری کار ایران

اتحادیه با همکاری انجمن‌ها نمایشگاه کتاب را برگزار می‌کند

کد خبر : ۲۴۳۵۹۷

امسال باتوجه به شرایط موجود در کشور که با کاهش قیمت نفت هم همراه شده لازم دیدیم که به کمک دولت بیاییم و همکاری همه‌جانبه‌تری در برپایی نمایشگاه داشته باشیم.

سومین نشست اعضای شورای سیاست‌گذاری بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد. واگذاری کامل فعالیت‌های اجرایی نمایشگاه تا ۳ سال آینده به ناشران از مصوبات این جلسه بود.

محمود آموزگار(رئیس اتحادیه‌ی ناشران و سخن‌گوی شورای سیایت‌گذاری بیست‌و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران) در گفت‌وگو باخبرنگار ایلنا؛ با اشاره به اهمیت حضور فعال نهادهای مدنی در سایت‌های اجرایی گفت: اعتقاد ما بر این است که نهاد مدنی واسط ارتباط میان مردم و نهادهای دولتی هستند و باید نقش انتقال‌دهنده‌ی مطالبات مردم به دولت را ایفا کنند. نهاد صنفی مثل اتحادیه هم یک نهاد مدنی است که با انگیزه‌ی داوطلبانه فعالیت می‌کند و امسال با توجه به شرایط موجود در کشور که با کاهش قیمت نفت هم همراه شده لازم دیدیم که به کمک دولت بیاییم و همکاری همه‌جانبه‌تری در برپایی نمایشگاه داشته باشیم. شرایط این همکاری و نوع فعالیت‌هایی که صورت خواهد گرفت را هم در نشستی که قولش را داده‌ام اعلام می‌کنیم.

او در پاسخ به این سوال که باتوجه به سابقه‌ی طولانی حضور پررنگ وزارت ارشاد در برگزاری دوره‌‌های قبلی نمایشگاه بین‌المللی کتاب اتحادیه چه امکاناتی برای اجرای مستقل این رویداد فرهنگی دارد، گفت: انجمن‌ها و تشکل‌های مختلف حوزه‌ی نشر تجربه‌های زیادی در برگزاری مستقل نمایشگاه‌های تخصصی دارند و جای هیچ نگرانی نیست. انجمن فرهنگی ناشران بین‌المللی، انجمن ناشران کودک‌و نوجوان، انجمن ناشران دانشگاهی و انجمن ناشران آموزشی هرکدام به نوعی نمایشگاه‌هایی را برگزار کرده‌اند و به خوبی از نیازهای یک نمایشگاه بین‌المللی آگاه هستند. اتحادیه ناشران هم قرار است با کمک این عزیزان و تمامی نهادهای مدنی فعال در حوزه‌ی نشر اعم از تعاونی‌ها و اتحادیه‌ی آشنا نسبت به این مهم اقدام کند. موارد جزئی‌تر هم ان‌شاءالله در یک نشست خبری که احتمالا در هفته‌ی آینده برگزار می‌کنیم در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز