خبرگزاری کار ایران

درایتی در گفت‌وگو با ایلنا:

خطر توقیف تنها برای رسانه‌های اصلاح‌طلب است

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۴۳۱

مهمترین رسانه اصولگرایان صداوسیماست که هنوز از این جناح حمایت می‌کند. اما مشکل آنها٬ تعداد رسانه‌های اصلاحات نیست؛ مشکل‌شان این است که رسانه‌هایشان خواننده و مخاطب ندارد.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: اصول‌گرایان بدانند در انتخابات سال آینده با رقیبی به مراتب قدرتمندتر از سال ۹۲ رو به رو خواهند بود.

حجت‌الاسلام مصطفی درایتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به برخورد اصولگرایان تندرو نسبت به برگزاری همایش سراسری اصلاح‌طلبان گفت: جریان اصول‌گرا همیشه پهلوانی در غیبت رقیب بوده است؛ چراکه از روبرو شدن با رقیب خود هراس دارد. از پس از انقلاب تا امروز ما شاهد بوده‌ایم هرگاه دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا رقابت آزاد و منصفانه‌ای داشتند، اصولگرایان همواره با شکست مواجه شدند، برای همین تلاش می‌کنند هیچ‌گاه در صحنه رقیبی نداشته باشند، تا با شکست روبرو نشوند.

وی افزود: پس از ۶ سال اصلاح‌طلبان همایش محدودی برگزار کردند. با تمام حساسیت‌هایی که در مورد برگزاری این همایش بود، رسانه‌های اصولگرا برآشفته شدند. البته پذیرفتن یا نپذیرفتن آنها اهمیت ندارد، مهم این است که جامعه تفکر اصلاحات را می‌پسندد.

درایتی با اشاره به اظهارات یک عضو حزب موتلفه٬ مبنی براینکه جریان اصلاح‌طلبی را مطلقا قبول نداریم، گفت: ما منتظر نایستاده‌ایم که افرادی مانند بادامچیان ما را قبول کنند، آنها باید ابتدا خودشان را به اثبات برسانند. هرگاه فرصت محدودی برای بیان نظرات اصلاح‌طلبان ایجاد می‌شود، جریان مقابل به شدت دلواپس و ناراحت می‌شود.

وی با بیان اینکه همایش اخیر اصلاح‌طلبان به شدت باعثدست‌پاچگی جناح رقیب شده است، تصریح کرد: برای همین طی روزهای اخیر اصولگرایان عکس‌العمل‌هایی از خود نشان داده‌اند که خارج از عرف سیاسی بوده است. آنها بخواهند یا نه٬ رقیب قدرتمندی به نام اصلاح‌طلبان دارند که به سادگی نمی‌توانند بر آن غالب شوند.

درایتی گفت: جناح مقابل همواره فریاد می‌زند که باید جلوی فعالیت‌های اصلاح‌طلبان گرفته شود، برای همین تلاش می‌کنند با ابزارهایی که در اختیار دارند، این کار را انجام دهند. کلیدواژه فتنه نیز در این میان وسیله کاسبی آنها شده است. آنها با قدرتی که در اختیار دارند وارد می‌شوند و اقدام به بستن روزنامه‌ها و برخی رسانه‌های حامی دولت یا اصلاح‌طلب می‌کنند، در حالی که با این اقدامات نمی‌توان جلوی رشد یک تفکر را گرفت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه سر و صدای جناح مقابل پس از برگزاری همایش سراسری اصلاح‌طلبان قابل انتظار بود، گفت: آنها حتی خودشان هم حرف‌هایی هم که می‌زنند را باور ندارند، فریادهای آنها ناشی از نگرانی است؛ چراکه هنوز آماده رقابت برابر با جریان اصلاحات نیستند. برای همین فریادهای آنها٬ نه از روی قدرت بلکه از روی ضعف است.

وی با اشاره به اظهارات اخیر یکی از اعضای موتلفه در گفت‌و‌گو با ایلنا٬ مبنی بر اینکه تعداد روزنامه‌‌های اصلاح‌طلب بسیار زیاد است، گفت: متاسفانه یا خوشبختانه٬ تعدد روزنامه‌های اصلاح‌طلب هنوز به پای روزنامه‌های اصولگرا نرسیده است. مهمترین رسانه آنها نیز صداوسیماست که هنوز از این جناح حمایت می‌کند. اما مشکل اصولگرایان تعداد روزنامه‌ها و رسانه‌های اصلاحات نیست. مشکل آنها این است که رسانه‌هایشان خواننده و مخاطب ندارند؛ چراکه همواره حرف‌های کلیشه‌ای می‌زنند که هیچ‌گاه بوی خبر درست و صحیح از آن نمی‌آید.

درایتی تاکید کرد: اصولگرایان و رسانه‌های ‌آنها هنوز نتوانسته‌اند خود را با جامعه هماهنگ کنند، برای همین مردم نیز به حرف‌های آنها توجهی ندارند؛ چراکه شنیدن حرف‌های تکراری ارزشی ندارد. امروز شاهد هستیم وقتی رسانه‌ای از سوی جناح مخالف حرفی خلاف مصالح ملی می‌زند، تنها به یک تذکر بسنده می‌کنند و این یعنی آنها در پشت صحنه از امنیت برخوردارند، اما رسانه‌های حامی دولت و اصلاح‌طلبان هیچ تامینی ندارند و همیشه خطر توقیف برای رسانه‌های اصلاح‌طلب وجود داشته است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: متاسفانه نهادهایی با سوءاستفاده از قدرت٬ برای محکومیت رقبای خود از حربه‌هایی مانند توقیف روزنامه‌ها استفاده می‌کنند اما اصولگرایان بدانند این اقدامات علاج مشکلات آنها نخواهد بود؛ چراکه این روش‌ها دیگر نخ‌نما شده است. اصولگرایان باید به جای سوءاستفاده از قدرت٬ به توانمندی‌های خودشان تکیه کنند.

وی با بیان اینکه رسانه‌های جریان اصلاحات همواره در لبه شمشیر و با محدودیت کار می‌کنند، گفت: تا بروز و ظهوری از اقدامات اصلاح‌طلبان صورت می‌گیرد همه اصولگرایان دلواپس می‌شوند، در حالیکه اصلاح‌طلبان برای فعالیت رسانه‌ای خود نه تعدد دارند و نه امنیت.

درایتی در پایان خاطرنشان کرد: جناح مقابل٬ چه بخواهد و چه نخواهد باید بداند با نزدیک شدن به زمان انتخابات٬ فعالیت‌های ما شدت می‌گیرد. ما تلاش می‌کنیم با حداقل فضا و امکاناتی که در اختیار داریم٬ در آینده قدم‌‌های منسجم‌تر و کامل‌تری را برداریم. اصول‌گرایان بدانند در انتخابات سال آینده با رقیبی به مراتب قدرتمندتر از سال ۹۲ رو به رو خواهند بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز