خبرگزاری کار ایران

اوباما در کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر انگلیس:

افزایش تحریم‌ها علیه ایران وحدت جهانی را تضعیف می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۰۶۰

اوباما تصریح کرد تحریم‌های بیشتر علیه ایران در حال حاضر وحدت جهانی را تضعیف می‌کند و مانعی برسر راه شانس دستیابی به یک راه حل دیپلماتیک ایجاد خواهد کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا ضمن هشدار به افزایش تحریم‌ها علیه ایران، خاطرنشان کرد این اقدام وحدت بین‌المللی را تضعیف و مانعی را در مسیر دستیابی به راه‌حلی دیپلماتیک برای حل پرونده هسته‌ای ایجاد خواهد کرد.

به گزارش ایلنا٬ به نقل از شینهوا، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا و «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس، شب گذشته در کنفرانس خبری مشترک در کاخ سفید هشدار دادند تحریم‌های بیشتر علیه ایران باعثمنحرف شدن تلاش‌های کنونی برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای خواهد شد.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: ما معتقدیم جامعه جهانی در حالی که ما برای دستیابی به یک راه‌حل فراگیر و دیپلماتیک به منظور جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای می‌کنیم، وحدت خود را حفظ کنند.

اوباما تصریح کرد: تحریم‌های بیشتر علیه ایران در حال حاضر وحدت جهانی را تضعیف و مانعی برسر راه شانس دستیابی به یک راه حل دیپلماتیک ایجاد خواهد کرد.

عدم تمایل آمریکا به افزایش تحریم ها علیه ایران در اظهارات کامرون نیز که سفری دو روزه را به واشنگتن انجام داده است، بازتاب داشت.

کامرون با غیر سازنده توصیف کردن چشم انداز اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران، اظهار داشت موفقیت مذاکرات هسته‌ای با ایران «نیازمند فضایی برای مذاکرات» است.

وی افزود «اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران وحدت ارزشمند جهانی را که عاملی مهم در رویکرد ما است، تضعیف خواهد کرد.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز