خبرگزاری کار ایران

فاطمه راکعی در همایش اصلاح طلبان:

مجلسی در سایه قانون اساسی می‌خواهیم

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۷۹۹

سهم مشارکت زنان در فضای سیاسی کشور همچنان کمتر از ۵٪ است که انتظار می رود این قضیه با نگاهی به‌اینده کشور و توسعه همه جانبه افزایش یابد.

نمایندهٔ مجلس ششم شورای اسلامی با انتقاد از رفتارهای مجلس گفت: ما مجلسی می‌خواهیم که در سایه قانون اساسی پیگیر مطالبات مردمی باشد.

فاطمه راکعی در همایش سراسری اصلاح طلبان ضمن گلایه و انتقاد از رفتار برخی وکلای مجلس گفت: این چه مجلسی است که یک نماینده در آن نمی‌تواند آزادانه صحبت کند.

وی افزود: اعتقاد دارم برخورد بسیار نامناسبی با علی مطهری در مجلس شد.

راکعی افزود: سهم مشارکت زنان در فضای سیاسی کشور همچنان کمتر از ۵٪ است که انتظار می رود این قضیه با نگاهی به‌اینده کشور و توسعه همه جانبه افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فاطمه راکعی دبیر کل جامعه زنان نواندیش در همایش سراسری اصلاح طلبان گفت: می خواهم به نمایندگی از تمامی زنان مسلمان نواندیش بعضی از آرزوهای کوچک که امروز بسیار بزرگ جلوه می کنند را بیان کنم.

وی ادامه داد: اولین مسئله و آرزو حل موضوع حصر و آزادی انسانهای شریف از جمله دکتر زهرا رهنورد باشم.
راکعی افزود: دومین آرزوی ما آزادی همه زندانیان سیاسی در بند از جمله دکتر محسن میردامادی و مصطفی تاج زاده می باشد(مجری برنامه - خانم راکعی قرار بود شما در مورد مسائل زنان صحبت کنید که صحبتهای خانم راکعی با تشویق حضار ادامه پیدا کرد).

راکعی افزود: ‌آرزوی سوم ما مجلسی کار آمد و در ارتباط با قانون می باشد و در چارچوب قانون اساسی حرکت کند و نمایندگان مردم همچون علی مطهری بتوانند حرفهایشان را بزنند.

وی در مورد نقش زنان نیز بیان کرد: زنان از اوایل انقلاب نقش بسیار برجسته ای داشته اند و ما نباید دیگر نباید حقوق خود مان را مطرح کنیم بلکه امروز حرف اول را در عرصه سیاسی کشور می زنیم و همه باید آن را باور کنند.
وی به رهبری امام خمینی اشاره کرد و بیان کرد: ایشان همچون پیامبر به نقش زنان اعتقاد بسیاری داشتند و آن را با قرآن که بسیار انسان است مقایسه می کردند.

این نماینده مجلس ششم تصریح کرد: ما نگران مسئله منطقه و جهان هستیم که عده ای به عنوان اسلام به اسم داعش فعالیتهایی می کنند و تاکید داریم که باید به طور خاص به مسئله زنان در این موضوعات بپردازیم.
راکعی اظهار کرد: زنان همیشه در کابینه و مجلس حضور جدی داشتند و ما امروز توقع داریم نیمی از لسیت اصلاح طلبان به آنها اختصاص یابد و این هدف را دنبال می کنیم و از احزاب اصلاح طلب هم خواستاریم که این موضوع را دنبال کنند که حداقل به سرانه جهانی که ۳۰ درصد است برسیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز