خبرگزاری کار ایران

موسوی‌لاری در همایش سراسری اصلاح‌طلبان:

روش حذفی جریان افراطی اصولگرایی جواب نداده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۷۷۹

جریان اصلاح‌طلب جامعه با این همه تبلیغات٬ قابل حذف‌شدن نیست و برغم تبلیغات یک‌طرفه جریان افراطی و اظهار نظرهای مختلف علیه اصلاح طلبان٬ دیدیم اصلاحات حذف‌شدنی نیست.

وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: ما نمی‌توانیم در قبال مسائل عمومی جامعه بی‌طرف باشیم و تاجایی که در توانمان است در راستای اعتلای مردم و کشور تلاش می‌کنیم چراکه این تکلیف ما است.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ عبدالواحد موسوی لاری با حضور در همایش سراسری اصلاح‌طلبان عنوان کرد: مجموعه حاضر در این همایش از تشکل‌های اصلاح‌طلب و معتدل آماده است تا زیر چتر قانون به فعالیت خود بپردازد.

وی افزود: نمی‌توانیم در قبال مسائل عمومی جامعه بی‌طرف باشیم و تاجایی که در توان‌مان است در راستای اعتلای مردم و کشور تلاش می‌کنیم چراکه این تکلیف ماست.

وزیر کشور دولت اصلاحات تاکید کرد: البته نباید فراموش کرد که ما در کنار تکالیف‌مان دارای حقوقی نیز هستیم٬ اولین حقوق ما هم تعیین سرنوشت خودمان است.

وی با بیان اینکه جریان اصلاح طلب جامعه با این همه تبلیغات٬ قابل حذف شدن نیست٬ افزود: به رغم تبلیغات یک‌طرفه و شدید جریان افراطی و همچنین اظهارنظرهای مختلف علیه اصلاح طلبان٬ دیدیم که اصلاحات حذف‌شدنی نیست.

موسوی لاری افزود: روش حذفی جریان افراطی اصولگرایی جواب نداده است.

عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز تاکید کرد: تلقی بنده از این اجتماع این است که باید بگوییم جریان اصلاح‌طلب هم٬ راه را می‌شناسند و هم٬ راه‌رفتن را بلد هستند و اگر غیر این باشد جریانات دیگر باید بدانند که اصلاح‌طلبی راه خود را از آن‌ها دور خواهد کرد.

موسوی لاری در همایش سراسری اصلاح‌طلبان کشور اظهار داشت: محفل بسیار ارزشمندی هم از نظر کیفیت و هم از نظر کمیت تشکیل شده و جمع بسیار ارزشمندی در این بین برقرار شده که از نظرات بزرگان هم استفاده کردیم.

وزیر کشور دولت اصلاحات در ادامه اظهار کرد: تلقی بنده از این اجتماع در بدو امر این است که هم برگزارکننده و هم عزیزانی که از گوشه و کنار کشور در این همایش بزرگ حضور پیدا کرده‌اند٬ خواسته‌اند بر این موضوع تاکید کنند که جریان اصیل اصلاحات خود را در جمع و متن نظام می‌بیند و اعلام حضور می‌کند.

وی با اشاره به مشکلاتی که در این چند ساله برای اصلاحطلبان به وجود آمده است بیان داشت: نا‌ملایماتی را بر سر راه اصلاح طلبان قرار دادند و تلاش می‌کنند که به گونه‌ای فعالیت این جریان را با ایجاد خلل کند وحتی متوقف کنند اما ما تلاش می‌کنیم این ناملایماتی‌ها را پشت سر بگذاریم و مسیر جامعه و مسیر خود را یک مسیر منطقی بر عقل انتخاب خواهیم کرد و پیام این همایش این است که تمامی افراد در زیر چتر نظام و قانون اساسی فعالیت کنند تا بتوانیم به جامعه و نظام کمک کرده باشیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص بهبود مسائل جامعه و حضور اصلاح‌طلبان تصریح کرد: ما می‌خواهیم سهمی در بهبود مسائل جامعه داشته باشیم چرا که نمی‌توانیم در قبال مسائل جامعه بی‌تفاوت باشیم و تا آنجایی که فرصت است می‌خواهیم در جهت اعتلای جامعه تلاش کنیم که البته این تلاش باید همه جانبه باشد.

مشاور سید محمد خاتمی با اشاره به اولین حقوق عامه هر ملت ابراز کرد: اولین حقوقی که مجموعه یک ملت از آن برخوردار هستند٬ این است که سرنوشت‌شان توسط خودشان رقم زده شود و این بالا‌ترین حق آحاد جامعه است تا در عرصه‌هایی که می‌توانند حضور پیدا کنند حاضر باشند و در حوزه‌هایی که می‌توانند توانایی خود را بروز دهند این عمل صورت گیرد و این حق یعنی حق گزینش و انتخاب در اینجا معنا پیدا می‌کند و موضوعی که در اینجا مطرح است این است که چه کسی می‌تواند زمام امور را به عهده گیرد.

موسوی لاری در خصوص در همایش بزرگ اصلاح‌طلبان اظهار کرد: جمع حاضر که گویای چهرهای اصیل اصلاح طلب از سراسر کشور هستند پیام‌هایی را برای همه خواهند داشت و به نظرم این جمع می‌خواهد سلایق خود را مطرح کند که البته این سلایق را به رسمیت می‌شناسیم و از قدر مشترک این سلایق در جهت رسیدن به اهداف خود استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: همچنین باید بگویم این نشست دو مخاطب دارد یعنی مخاطب اول خود جریان اصلاح طلبی که دو تابلوی سال ۸۴ و سال ۹۲ را در مقابل خود دارد.

وزیر کشور دولت اصلاحات در خصوص تابلوهای سال ۹۲ و ۸۴ اظهار داشت: تابلوی سال ۸۴ می‌گوید که باید اتحاد داشته باشیم و تابلوی ۹۲ می‌گوید با تمامی محدودیت‌ها که برای ما ایجاد شده بود موفق بوده‌ایم و باید بگویم از این جلسه پیام وحدت و انسجام برخواهد آمد و باید بدانیم که نباید کلاه بر سرمان برود.

وی افزود: احزاب و گروه‌های مختلف و نیروهایی که در این جریان وجود دارند باید کاری کنند که اتحاد در اصلاح طلبان بالا رود و نباید بگذاریم این پروژه ناقص شود و کاری که می‌توانیم در این بین بکنیم آن است که شبکه‌های منسجم ایجاد شود٬ به طوری که پیام ما برای کسانی که ما آنها را رقیب می‌نامیم اما آن‌ها به ما برچسب دشمن می‌زنند٬ این است که نیروی اصلاحات تلفیق‌شدنی نیست و جریان اصیلی که در ایران وجود دارد تلفیق نخواهد شد.

وی با اشاره به کسانی که در اردوگاه اصولگرایی هستند خاطرنشان کرد: سخن ما با کسانی که در اردوگاه اصولگرایی هستند٬ اما از دوستان خود عقلایی‌تر فکر می‌کنند این است که باید با و اقعیت‌ها روبرو شوند به طوری که در انتخابات سال ۹۲ با یک تفکر و انسجام خوب مسیر عوض شد و باید بگویم که مسیر حذف به جایی نخواهد رسید و به جایی اینکه از افراطی‌ها دعوت کنند تا در محافل و همایش‌های خود سخنرانی کنند٬ بیایند و با مردم و روشنفکران صحبت کنند.

وی در پایان در خصوص اصلاح طلبان اظهار داشت: در حوزه امور خودمان یعنی اصلاح طلبی فقط قدم انسجام باید برداشته شود وپیام این جمع این است که به عنوان جریان اصلاح طلبی هم راه را می‌شناسیم و هم راه رفتن را بلد هستیم و اگر غیر این باشد سایر جریان‌های باید راه خود را از اصلاح‌طلبی دور کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز