خبرگزاری کار ایران

روحانی در نشست خبری:

صدا وسیما در جهت انعکاس حقایق همکاری‌های لازم را به عمل آورد

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۳۴۱

استان بوشهر استانی است که استعداد بسیار زیادی برای پیشرفت و توسعه دارد؛ چراکه این استان استانی است مرزی و مردم آن به عنوان مرزبانان این کشور شناخته شدند.

رئیس جمهور تاکید کرد: استان بوشهر استانی است که استعداد بسیار زیادی برای پیشرفت و توسعه دارد؛ چراکه این استان استانی است مرزی و مردم آن به عنوان مرزبانان این کشور شناخته شدند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی پس از شرکت در جلسه شورای اداری استان بوشهر با حضور در نشست خبری دوازدهمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید اظهار داشت: بسیار خوشحالم که خداوند این توفیق را به من و هیات همراه اعطا کرد که دیروز و امروز مهمان این استان بودیم و بایداز تمامی مردم این استان که هم در طول مسیر و هم در ورزشگاه حضور داشتند، تشکر کنیم و از مردم شهرستان‌های این استان که نتوانستم در آنجا حاضر شوم عذرخواهی می‌کنم، اما معاونین و وزرای بنده به شهرستان‌های این استان رفتند و گزارشات آن را به بنده ارائه دادند.

وی ادامه داد: استان بوشهر استانی است که استعداد بسیار زیادی برای پیشرفت و توسعه داراست و این استان به عنوان استان مرزی این کشور شناخته شده است؛ چراکه از مردم آن به عنوان مرزبانان این کشور نام برده می‌شود و بوشهر استانی است که همجوار با خلیج فارس قرار دارد و می‌تواند در برقراری ارتباط با همسایگان موثر باشد و حتی می‌تواند جایگاهی برای توسعه و ترقی تجاری و علمی کشور باشد.

رئیس دولت یازدهم با اشاره به دوازدهمین سفر استانی خود به استان بوشهر بیان داشت: در این سفر موضوعاتی را به اطلاع مردم شریف این استان رساندیم و یکی از برنامه‌های دولت یازدهم با توجه به تقاضای مردم این استان احداثیک راه خروجی برای این استان است تا از تنگناها خارج شود که این طرح در تهران تصمیماتش گرفته شد و باید گفت که مقداری هزینه‌های این طرح بالاست اما از سال ۹۵ این طرح کلید خواهد خورد.

روحانی افزود: بحثدیگری که در این استان پیگیری شد، موضوع پسماندهای این استان بود که برای سلامت و همچنین محیط‌زیست بسیار اهمیت دارد ما قصد داریم تا آخر دولت یازدهم آن را عملیاتی کنیم.

روحانی با اشاره به احداثبزرگراه‌ها در این استان ابراز کرد: جاده‌هایی که در این استان باید به بزرگراه تبدیل شود، مانند جاده برازجان گناوه و گناوه دیلم مورد بحثو بررسی قرار گرفت که اعتباراتش باید تصویب و تهیه شود و ۵ طرح دیگر هم به وزارت نفت ابلاغ شده که آنها هم باید عملیاتی شود.

روحانی تصریح کرد: در زمینه بندر باید بگویم عملیات اجرایی آن از صبح امروز آغاز شده و مابقی آن ظرف سه سال آینده اجرا و تکمیل خواهد شد و می‌توانیم بگوییم که از امروز شناورهای ۳۰ و ۵۰ هزار تنی می‌توانند در این بندر پهلو بگیرند که صادرات و واردات کالا را تسریع می‌بخشد.

رئیس دولت تدبیر و امید با اشاره به موضوع منطقه آزاد بوشهر اعلام کرد: بحثمهم دیگری که در این سفر پیگیری شد، موضوع منطقه آزاد بوشهر است که در دولت تصویب شده و در آینده بسیار نزدیک لایحه آن تقدیم مجلس خواهد شد که این موضوع می‌تواند در بحثتجاری و اقتصادی تحول بزرگی به بار آورد.

رئیس جمهور با اشاره به بحثصنعت ابراز داشت: بحثسرمایه در گردش برای صنعت موضوعی است که در این سفر پیگیری شد و تصمیماتی در این خصوص گرفته شد که استاندار محترم این استان باید آن را پیگیری کند.

روحانی با اشاره به نیروگاه برق اتمی بوشهر بیان داشت: این نیروگاه هم‌اکنون فعال است و قرار است دو واحد نیروگاه دیگر هم در کنار آن اضافه شود و صحبت‌هایی با کشور سازنده آن صورت گرفته است.

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت شیلات و نخیلات ابراز داشت: بوشهر در زمینه نخیلات و شیلات بخصوص پرروش میگو آمار بسیار بالا و خوبی دارد که باید این موضوع بیشتر پیگیری شود و افزایش پیدا کند. همچنین تاسیس دو دهکده توریستی در این استان برای رونق گردشگری از دیگر طرح‌های دولت یازدهم در این سفر بود که باید بگویم ۱۱ پروژه در سال ۹۴ و۹۵ با اعتبار ۶۰۳ میلیارد تومان اجرایی خواهد شد.

در ادامه روحانی به سوالات اصحاب رسانه پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار صدا‌وسیمای بوشهر اعلام کرد: در شورای اداری استان اعلام شد که در بحثبودجه‌ای که برای این استان تصویب شده این استان سومین استان کشور از لحاظ رقم بودجه است، ضمن اینکه گفته شد اداره و هدایت تاسیسات دو نیروگاهی که در آینده در این استان تاسیس خواهد شد، به عهده نیروهای بومی بوشهر خواهد بود به گونه‌ای که باید از ۶۰،۷۰ هزار دانشجوی این استان در آن استفاده شود و یازده پروژه‌ای که قرار است تا سال ۹۵ کلید بخورد خود باعثرونق این استان می‌شود. اما باید دانست که دولت زیرساخت‌ها را فراهم می‌کند و کارآفرینان و مردم باید به میان بیایند که بنده امیدوارم این سفر آغازی برای سرمایه‌گذاری دراین استان باشد.

روحانی با اشاره به همکاری صداوسیما با دولت اظهار داشت: صدا وسیما باید در جهت انعکاس حقایق و تمامی موضوعات همکاری‌های لازم را به عمل آورد تا مردم از این موضوعات باخبر شوند.

رئیس دولت یازدهم در پاسخ به نماینده نشریات بومی این استان در خصوص تناقض میان پایتخت انرژی و فقر مردم در این استان بود، بیان داشت: استان بوشهر از لحاظ کار فرهنگی و نشریات جز استان‌های قدیمی کشور است و همه‌طیفی در این بین فعالیت می‌کنند که البته این موضوع باعثنشاط دراین استان شده است، اما باید بگویم این استان تمامی پیش‌زمینه‌ها برای رسیدن به توسعه را دارا می‌باشد چراکه منابع این استان و همجواری آن با خلیج فارس شرایط توسعه را فراهم کرده اما باید نخبگان و دانشجویان به همراه نیروهای محلی به میدان بیایند.

وی افزود: اینکه بیاییم بگوییم چرا فلان وزیر یا فلان معاون اهل بوشهر نیست، درست نخواهد بود. چرا که ما نمی‌توانیم بگوییم کدام وزیر یا معاون اهل کجاست یا برخاسته از کدام استان است و در کجا درس خوانده به گونه‌ای که ما همه عضو یک کشور هستیم و باید بگوییم همه ما بوشهری هستیم.

روحانی در پاسخ به نماینده روزنامه‌های سراسری این استان بیان داشت: تمامی طرح‌هایی که در ردیف‌های بودجه‌ای وجود دارد را دنبال خواهیم کرد، اما اینکه بنده از بعضی از طرح‌ها نام می‌برم و یا به آنها تاکید می‌کنم؛ مانند ۱۱ پروژه و مواردی که در سخنرانی‌هایمان به آن اشاره کردیم، موردهایی است که در دولت یازدهم قرار است، اجرایی شود و باید بگویم این طرح‌ها مباحثی است که یا آن‌را کامل اجرا می‌کنیم یا تصمیمات اساسی درباره آن خواهیم گرفت. به عبارتی که بعضی از این طرح‌ها ذاتا زمان زیادی به خود اختصاص می‌دهند، مانند تاسیس دو نیروگاه اتمی که البته مشکل آب آشامیدنی مردم استان در تاسیس این دو نیروگاه در نظر گرفته شده به گونه‌ای که در تاسیسات این نیروگاه آب شیرین‌کن هم پیش‌بینی شده است.

روحانی در پاسخ به خبرنگاری که نماینده خبرگزاری‌های استان بود بیان داشت: در حوزه ورزش متاسفانه مجموعه‌هایی که دولتی هستند هم به بخش خصوصی واگذار شده درحالیکه باید این مجموعه‌ها به طور کلی به بخش خصوصی واگذار شود لذا در بحثورزش باید بگویم ساخت استادیوم ۱۵ هزار نفری در این استان یکی از همان یازده پروژه‌ای است که در دولت یازدهم به تصویب رسیده و اجرایی خواهد شد.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال نماینده خانه مطبوعات و دبیرخانه مطبوعات کشور در خصوص بلاتکلیفی بعضی از روستاهای استان بوشهر اظهار داشت: متاسفانه بعضی از روستاهای این استان مشکل بلاتکلیفی دارند که قبل از جلسه امروز بنده به وزیر کشور دستور دادم که این موضوع را پیگیری کند، ولی در مورد نیروگاه بوشهر و اینکه گفته شده است مشکلاتی برای ساکنان اطراف این نیروگاه از بعد حفاظتی و امنیتی وجود دارد، باید بگویم هیچ مشکل حفاظتی در این میان مطرح نیست. یعنی مردم می‌توانند در کنار و در هم‌جواری این نیروگاه به زندگی خود ادامه دهند، چراکه نظارت‌های بین‌المللی هم در این بین ناظر و شاهد این موضوع است.

رئیس دولت یازدهم در انتها با تشکر و قدردانی از رسانه‌ها بوشهر را به قصد تهران ترک کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز