خبرگزاری کار ایران

روحانی در جمع علما و ایثارگران بوشهر:

ایرادهای نیشگونی جایی نمی‌رسد / بعضی خیال می‌کنند فقط خودشان توان مذاکره دارند

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۲۴۷

به آینده خوش‌بین هستم و نباید در برابر مشکلات تسلیم شویم، اما باید برنامه‌ریزی درست داشته باشیم و در صحنه سیاست داخلی و خارجی امیدوار باشیم و از آن به درستی بهره‌برداری کنیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: در جمعی که ایثارگران و علما و نخبگان حضور دارند سخن گفتن در ابعاد مختلف بسیار سخت است چراکه ایثارگران نشانه و بنیانگذار عزت و افتخار در این کشور هستند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به بوشهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی با اشاره به استعمارستیزی استان بوشهر ابراز داشت: بوشهر از دیرباز سرزمین مبارزه در مقابل ستعمارگران و بدخواهان بوده است چراکه بنده از این استان خاطراتی در دوران دفاع مقدس دارم و به نوعی در آن روزها از نفت ما حراست کردند، به گونه‌ای که در روزهای جنگ حتی برای تهیه سیم خاردار و حتی قطعات یک سلاح سطح پایین مانند توپ ۲۳ م. م با مشکل روبرو بودیم.

وی دامه داد: اگر ایثار و فداکاری با علم و نخبه‌گری پیوند بخورد می‌تواند ما را در برابر توطئه جهانی پیروز کند و در آن روزها تنها یک کشور با ما نجنگید چراکه دنیا با ما می‌جنگید ما تنها بودیم و رزمندگان اسلام از امام و امت دفاع کردند و آنگاه که یک ملت دست به دست هم می دهد و یک پارچه می شوند و نخبگان با علم و دانش و ایثار در کنار هم قرار می گیرد و نهایتاً به پیروزی می رسد.

روحانی با اشاره به پیوند بین تمامی اقشار بیان داشت: ما نیاز داریم که علماء و دانشگاهیان و نخبگان و کارآفرینان جامعه همه دست به دست هم بدهند تا مشکلات حل شود و این استعدادهای بالقوه را بالفعل تبدیل کنیم چراکه بنده به استعداد این استان در جلسات و نشست‌های امروز اشاره کرده‌ام به طوری که می توان از بندرگاه‌ها استفاده کرد و توریست‌هارا از تمام دنیا به آنجا کشاند و این یعنی توسعه استان بوشهر.

وی در بیان نخبه‌گری تصریح کرد: نخبگان باید دور یکدیگر جمع شوند و زمینه‌های کارآفرینی را به وجود آورند و اگر این موضوع رخ دهد آن موقع می‌توانیم از نفت فاصله بگیریم و این بحثکه باید تولیدکنندگان برای مصرف‌کنندگان تصمیم بگیرند باید از میان برداشته شود.

رئیس دولت تدبیر و امید در بیان مدارا و صلح ابراز داشت: باید فرصت‌ها و اولویت‌ها را مدنظر قرار دهیم به گونه‌ای که یک جا باید خون داد و یک جا باید عقلانیت را بکار گرفت و محور قرر داد به گونه ای که پیامبر در بدر و خیبر جنگیدند اما در حدیبیه صلح و گذشت کردند و در جایی نیاز به عفو و گذشت و بخشش داریم و تدبیر یعنی همین، یعنی اینکه به فکر فردا باشیم.

وی با تاکید بر مذاکرات و با اشاره به روند آن، اعلام کرد: نباید ما را به چیزهای بیخود درگیر و مشغول کنند و باید تحریم ر بشکنیم البته باید استقلال و حیثیت و دستاوردمان را حفظ کنیم اما باید دانست کسانی که امروز در بحثمذاکرت و در چارچوب آن از منافع ملت و کشور دفاع می‌کنند کار سختی را دنبال می‌کنند و نباید با حرف‌های نیشگونانه با آنها برخورد کرد چراکه بعضی‌ها می‌پندارند که هیچ کس جز خودشان توان مذاکره را ندارند اما باید دانست با ۶ کشور مذاکره کردن یعنی چه! لذا بنده به آینده خوش‌بین هستم و نباید در برابر مشکلات تسلیم شویم اما باید برنامه‌ریزی درست داشته باشیم و باید در صحنه سیاست داخلی و خارجی امیدوار باشیم و از آن به درستی بهره‌برداری کنیم.

روحانی افزود: رقابت حزاب و جناح‌ها اشکال ندارد اما یادمان باشد همه ما متعلق به یک کشور و زیر پرچم یک قانون اساسی هستیم و باید به خاطر بسپاریم که برای این انقلاب و نظام خیلی فداکاری شده و نمی‌توانیم آنرا نادیده بگیریم و باید یادمان بشد که دنیای امروز دنیای علم است و نمی‌توانیم بدون کسب علم به جایی برسیم و باید دانست دنیا، دنیای رقابت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز