خبرگزاری کار ایران

حکیمی‌پور در نشست خبری:

می‌خواهیم فصل جدیدی از همراهی را در کشور باز کنیم / هدف همایش٬ آمادگی برای انتخابات است

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۸۳۴

بحثدر خصوص انتخابات نه تنها زود نیست بلکه برای دیر هم شده است٬ ضمن اینکه نباید فراموش کرد اصولگرایان تاکنون ۵ همایش برگزار کرده‌اند و ما هنوز در حال تدارک برای اولین همایش خود هستیم.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی اصلاح طلبان با تاکید بر اینکه مجموعه‌های اصلاح طلب متاثر از فضای جدید سعی‌ دارند فعالیت بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند؛ تصریح کرد: در این فضای جدید شاهد هستیم کنگره‌ها و همایش‌های احزاب اصلاح طلب کم کم در حال برگزاری است و این روند صعودی نیز خواهد بود.

احمد حکیمی‌پور گفت: با فضای به وجود آمده پس از روی کار آمدن دولت آقای روحانی٬ فعالیت احزاب برای برگزاری کنگره‌ها بیشتر شده است و بالطبع شورای هماهنگی اصلاح طلبان نیز اقدام به برگزاری همایش خود می‌کند.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا٬ مبنی بر هدف جبهه اصلاحات از برگزاری این همایش گفت: سال‌هاست شورای هماهنگی همایشی را برگزار نکرده که هماکنون با توجه به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و نگاه‌های مثبت دکتر روحانی به فعالیت‌های سیاسی احزاب٬ فضای فعالیت٬ رونق جدیدی گرفته است.

وی تصریح کرد: مجموعه‌های اصلاح‌طلب نیز متاثر از فضای جدید سعی‌شان بر این است که فعالیت بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند؛ از این رو است که شاهدیم کنگره‌ها و همایش‌های احزاب اصلاح‌طلب کم کم در حال برگزاری است و این روند صعودی نیز خواهد بود.

حکیمی‌پور در ادامه تاکید کرد: همایش سراسری اصلاح‌طلبان برای ارزیابی هرچه بیشتر مسائل روز؛ هماهنگی هر چه بیشتر اعضای درونی؛ رسیدگی به بحث‌های داخلی و همچنین آمادگی سازمانی برای انتخابات آتی برگزار می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: اصلاح‌طلبان روز به روز وحدت بیشتر می‌شود با توجه به تجارب و بازنگری در گذشته٬ دغدغه ما امروز این است که حتی از وحدت سال ۹۲ نیز چند پله جلوتر بیاییم.

وی افزود: به طور کلی سازوکار موجود در جریان اصلاحات به تنهایی وحدت‌آفرین است٬ چرا که از پایین به بالا و مشارکت‌جویانه است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه برگزاری همایش روز پنجشنبه یکی از دغدغه‌های جدی ما است٬ گفت: تلاش ما این است که برنامه‌هایی را که به تصویب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات رسیده اجرایی کنیم.

وی در خصوص طرح امام که چندی پیش حزب مردمسالاری آن را مطرح کرده بود٬ گفت: این طرح چند ماه پیش در شورای هماهنگی مورد بررسی قرار گرفت و نظرات مختلف پیرامون آن بیان شد و اصلاحاتی روی آن رخ داد البته گروه‌های دیگری نیز طرح‌هایی شبیه این طرح داشتند که آنها پیشنهادات خود را مطرح کردند٬ بنابراین بحثما منحصر به یک طرح نبود.

حکیمی پور با اشاره به اینکه همایش روز پنجشنبه مقدمه بحثوحدت است٬ گفت: ما در سه سطح کار خود را دنبال می کنیم؛ اول مشارکت مردم در انتخابات٬ دوم رفع موانع برای حضور همه سلیقه‌ها در انتخابات و در انتها انسجام و وحدت اصلاح‌طلبان؛ اما اینکه این اهداف چگونه دنبال شود٬ مربوط به بحث‌های داخلی است چرا که اصلاح‌طلبان تنها به شورای هماهنگی جبهه اصلاحات محدود نمی‌شود.

حکیمی‌پور در مورد نقش و جایگاه شورای مشورتی خاتمی در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری برای اصلاح‌طلبان گفت: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مجموعه‌ای است که در آن گروه‌ها و تشکل‌های حقوقی که ثبت شده‌اند حضور دارند اما در شورای مشورتی خاتمی شخصیت‌های حقیقی مطرح هستند٬ لذا ممکن است بین شورای مشورتی خاتمی و شورای هماهنگی مشترکاتی وجود داشته باشد٬ ضمن اینکه هم بسیاری از اعضا و هم بالای ۹۰ درصد موارد در این دو تشکل٬ یکسان و در راستای هم است.

وی افزود: جمع‌های اصلاح‌طلب هر یک به نوعی سازوکار تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی را می‌گذرانند و پس از عید به نقطه الحاق خواهند رسید.

حکیمی‌پور تاکید کرد: ما می‌خواهیم اصلاح‌طلبان به جایی برسند که از همه طیف‌های آن یک صدا و یک لیست بیرون بیاید و در این جهت نیز تلاش می کنیم.

در ادامه خبرنگاری با اشاره به احزابی که به تازگی از وزارت کشور مجوز دریافت کرده‌اند از حکیمی پور پرسید که آیا علیرغم اینکه برخی از اعضای آنها عضو احزاب منحله بوده اند٬ شورای هماهنگی با عضویت آنها موافقت می‌کند٬ پاسخ داد: از نظر ما نظام جمهوری اسلامی دارای قانون احزاب است و در آن اجازه فعالیت به همه احزاب داده شده و خوشبختانه در دوره آقای روحانی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب فعال تر شده و مجوزهای جدیدی به احزاب دو طرف داده می‌شود و ما این را به فال نیک می گیریم٬ در همین راستا امیدواریم مجمع عمومی خانه احزاب نیز به زودی برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: هر تشکلی که از وزارت کشور مجوز داشته باشد٬ می‌تواند به شورای هماهنگی اصلاحات درخواست عضویت بدهد که در این خواست در کمیته سیاسی مورد بررسی قرار می گیرد همانطور که هم اکنون نیز برخی این درخواست‌ها در حال بررسی و رسیدگی است.

حکیمی پور یادآور شد: طی روزهای اخیر درگیر برگزاری همایش هستیم و فرصت نکردیم وضع عضویت احزاب را رسیدگی کنیم البته روابطی وجود دارد و دو سوم اعضای موجود باید به عضویت حزب مربوطه رای بدهد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: کسی که قانون فعالیت سیاسی و اجتماعی را وضع نکرده٬ حق دارد فعالیت داشته باشد. برای ما مهم این است که یک تشکل از کمیسیون ماده احزاب مجوز فعالیت گرفته یا خیر٬ البته ما در کمیته انتخابات مساله را قدری آسان گرفتیم تا گروه‌های اصلاح‌طلب برای انتخابات هر چه زودتر به شورای هماهنگی ملحق شود٬ اما برخی عضویت در شورا نیاز به صدور پروانه از سوی وزارت کشور دارد که صدور پروانه نیز پس از برگزاری اولین کنگره انجام می‌شود٬ حزب ندا هم مجوز فعالیت دارد اما هنوز پروانه نگرفته است.

حکیمی‌پور در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا ورود به بحثانتخابات زود هنگام نیست٬ گفت: تشکل‌ها وظیفه بررسی انتخابات را دارند و هم‌اکنون نه تنها زود نیست بلکه برای وقت پیرامون انتخابات دیر هم شده است ضمن اینکه نباید فراموش کرد اصولگرایان تاکنون ۵ همایش برگزار کرده اند و ما هنوز در حال تدارک برای اولین همایش خود هستیم لذا ما نمی‌خواهیم گذشته را شخم بزنیم بلکه می‌خواهیم فصل جدیدی از همراهی را در کشور باز کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا٬ مبنی بر اینکه در جلسه گذشته شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که مواردی مطرح شد٬ گفت: عمده بحثجلسه دیشب صرف گزارش کمیته برگزاری همایش سراسری اصلاح‌طلبان شد در جلسه شب گذشته همه گروه‌ها نماینده‌ای داشتند در مورد جزییات همایش با رای گیری به نتیجه رسیده‌ایم.

وی افزود: در جلسه دیشب فرصت نشد که به گزارش‌های سایر کمیته‌ها از جمله کمیته سیاسی در مورد درخواست عضویت برخی از احزاب رسیدگی کنیم.

حکیمی پور با بیان اینکه در ابتدای جلسه شب گذشته٬ اخبار کشور مرور شد٬ گفت: همچنین اعضای شورای هماهنگی از اتفاقات روز گذشته مجلس و این که از حقی که قانون اساسی به یک نماینده داده ممانعت می‌شود ابراز تاسف کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز