خبرگزاری کار ایران

هیئت وزیران تصویب کرد؛

کاهش تعرفه همراه بیماران بستری مراکز درمانی دولتی

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۴۲۵

معاون اول رییس‌جمهور٬ مصوبه را در خصوص کاتتر مرکزی از طریق پوست برای اجرا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ٬ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ کرد.

بر اساس مصوبه هیئت وزیران، کاتتر مرکزی از طریق پوست(PICC(peripheral inserted central catheter جهت استفاده نوزادان، تحت پوشش سازمانهای بیمه گر پایه قرار می گیرد و همچنین تعرفه همراه بیماران مراکز درمانی دولتی کاهش می یابد.

به گزارش ایلنا، هیئت وزیران مقرر نمود کاتتر مرکزی از طریق پوست PICC(peripheral inserted central catheter، توسط سازمان‌های بیمه گر پایه جهت استفاده نوزادان مطابق با راهنمای طبابت بالینی تحت پوشش بیمه ای قرار گیرد و کارگذاری کاتتر فقط توسط افراد آموزش دیده صورت پذیرد و همچنین تعرفه همراه بیماران مراکز دولتی در سال ۱۳۹۳ به تعرفه سال ۱۳۹۲ به شرح زیرکاهش یابد:

متن مصوبه هیئت وزیران به شرح زیر است:

۱ - کاتتر مرکزی از طریق پوست(PICC(peripheral inserted central catheter، جهت استفاده نوزادان مطابق با راهنمای طبابت بالینی به شرح پیوست که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت است، تحت پوشش سازمانهای بیمه گر پایه قرار می گیرد و کارگذاری کاتتر فقط توسط افراد آموزش دیده صورت می پذیرد.

۲ - تعرفه همراه بیماران مراکز درمانی دولتی در سال ۱۳۹۳ به تعرفه سال ۱۳۹۲ موضوع جزء(و) بند(۱) تصویبنامه شماره ۴۱۴۳۸ / ت۴۹۰۷۲ه مورخ ۲۴/۲ / ۱۳۹۲ کاهش می یابد.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور این مصوبه را در تاریخ ۱۶/۱۰ / ۱۳۹۳ برای اجرا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ کرد.

کاتتر(به انگلیسی: Catheter) در پزشکی، یک لوله نازک شکل داده شده از مواد اولیه کاربردی در پزشکی است که در طیف گسترده‌ای از توابع دانش پزشکی و بهداشت کاربرد دارد. کاتترها وسیله‌ای در خدمت پزشکی هستند که می توانند در بدن بیمار برای یک هدف معین استفاده شوند. با تغییر در مواد و یا تنظیم شکل کاتتر در مرحله تولید، میتوان به کاتتر برای قلب و عروق، ارولوژی، گوارش، سیستم عصبی، و برنامه های کاربردی چشمی دست یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز