خبرگزاری کار ایران

علیلو در نطق میان دستور:

ریشه فساد در اطراف ما روی میزها و در اتاق‌های کار ما است

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۳۶۹

در تمام ادوار مجلس و دولت ها همچنان شعار و وعده مبارزه با فساد خصوصا فساد اقتصادی گوش و ذهن مردم عزیز ما را پر می کند و گاهی کر می کند اما در عمل بدون تعارف باید گفت فساد همچنان باقی است بلکه رشد هم داشته است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم گفت: ریشه فساد در اطراف خودمان، در روی میزهای ما، در اتاق‌های کار ما و در لا‌به‌لای دستورات، انتخاب‌ها، انتصاب‌های ما است همچنین اینکه آمار و ارقام نادرست اعلام شود و اینکه یک وزیر به صورت علنی از رانت و انحصار حمایت کند، فساد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ علی علیلو در جلسه علنی امروز در نطق میان دستور خود گفت: هیچ‌گاه نباید حرفی یا وعده‌ای را برای فریب یا انحراف اذهان عمومی بزنیم در حالی که خلاف آن را عمل کنیم.

وی ادامه داد: اگر عوام جامعه سهوا دچار چنین خطایی بشوند، اگرچه مورد ملامت می‌باشد٬ ولی خدشه بر نظام سیاسی و اجتماعی وارد نمی‌کند.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر چنین خطاهایی از خواص جامعه از دولتمردان، سیاستمداران و مدیران ارشد یا مجلسی‌ها سر بزند سهو و عمد ندارد و بر اساس آیه شریفه حتی اگر سهوی باشد گناهی نابخشودنی است.

علیلو با بیان اینکه حدود ۳۶ سال از انقلاب اسلامی ایران عزیز می‌گذرد٬ تصریح کرد: در تمام ادوار مجلس و دولت‌ها همچنان شعار و وعده مبارزه با فساد خصوصا فساد اقتصادی گوش و ذهن مردم عزیز ما را پر می‌کند و گاهی کر می‌کند اما در عمل بدون تعارف باید گفت فساد همچنان باقی است بلکه رشد هم داشته است.

وی با اشاره به پیام رهبری به همایش مباره با فساد دادند٬ بیان کرد: رهبری در پاسخ جمله و متنی را مرقوم فرمودند: نفس اهتمام آقایان به امر مبارزه با فساد را تحسین می‌کنم لکن این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه‌ای بکند. مگر وضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست. با توجه به شرایط مناسب و امیدبخشی که از لحاظ همدلی و هماهنگی و همفکری بین مسئولان امر وجود دارد چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی‌گیرد که نتیجه را همه به طور ملموس مشاهده کنند. توقع من از آقایان محترم این است که چه با سمینار و چه بدون آن تصمیمات قاطع و عملی بدون هرگونه ملاحظه بگیرند.»

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم گفت: ‌ ای کاش برگزارکنندگان آن همایش حداقل با دریافت این پیام شریف رویکرد خود را از صرف گفتاری به کاربردی تغییر می‌دادند.

علیلو با بیان اینکه فساد در کوچه و برزن‌های شهر نیست٬ تاکیدکرد: ریشه فساد در اطراف خودمان، در روی میزهای ما، در اتاق‌های کار ما و در لابه‌لای دستورات، انتخاب‌ها، انتصاب‌های ما است همچنین اینکه آمار و ارقام نادرست اعلام شود و اینکه یک وزیر به صورت علنی از رانت و انحصار حمایت کند، فساد است.

وی با بیان اینکه طبق مستندات می‌گویم اینکه ما ضرر و زیان‌های حاصل از سوءمدیریت خودمان را از جیب و پول مردم جبران کنیم٬ فساد است، گفت: اینکه در یک فرایند مدیریتی اما مجرمانه هیأت مدیره‌های شرکت‌های زیان‌ده که‌گاه مستقیم و‌ گاه غیرمستقیم منصوب به دولت‌ها می‌باشند و از ریخت و پاش‌ها و پاداش‌های غیرقانونی آنچنانی بهره‌مندند فساد است همچنین اینکه افراد ناشایست و نالایق که در گذشته فساد خانوادگی و رانت‌خواری آن‌ها در پست‌های منصوبی از طرف دولتی‌ها محرز بوده دوباره به کار گرفته می‌شوند، فساد است.

علیلو در بخش دیگری از نطق خود به ابلاغ سیاست اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد٬ گفت: این سیاست، بسیاری سخن‌ها، سخنرانی‌ها، خطابه‌ها و شعار‌ها، گفته‌ها و گفتمان‌ها از زبان مجلسی‌ها و دولتی‌ها فضای سیاسی و اجتماعی کشور را در بر گرفته است ولی مع‌الاسف همه آن گفته‌ها و سخنرانی‌ها سخن بود و در قالب سمیناری هزینه‌بر و نه در عمل در حالی که ایران عزیز این اولین بار نیست که مردم در راه مبارزه با استعمار روباه صفت و طماع غربی دست به چنین اقدامی می‌زند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با یادآوری این موضوع که در اوج ماجرای مشروطیت و هنگامی که عوامل انگلیس در ایران به روش‌های مختلف سعی داشتند با سوءاستفاده از شرایط سیاسی داخل ایران، سلطه تمام عیار اقتصادی خود را با ترویج انواع کالاهای وارداتی بر ایران حاکم کنند، گفت: در این شرایط بود که علمای بزرگی همچون آقانجفی اصفهانی، آیت الله محمدحسین فشارکی، ابوالقاسم دهکردی، شیخ مرتضی رئیسی، میرزا محمد تقی مدرس، سید محمدباقر بروجردی، میرزا محمد جویباری و بعضی دیگران پیمان نامه‌ای را امضا کردند.

وی در با اشاره به مفاد این پیمان نامه گفت: در این پیمان نامه تصریح شد:

۱ - قباله جات و احکام شرعی از شنبه به بعد روی کاغذ ایرانی بدون آهار نوشته شود، اگر بر کاغذهای دیگر نویسند، مهر ننموده و اعتراف نمی‌کنیم.

۲ - کفن اموات اگر غیر از کرباس و پارچه اردستانی یا پارچه‌های دیگر ایرانی باشد متعهد شده‌ایم بر آن میت‌ها نماز نخوانیم.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در آن پیمان نامه از لباس، خوراک، مهمانی‌ها، هزینه‌های جلسات خود ذکر کردند، پیمان امضا کردند و خود را در عمل بر همه افراد جامعه مقدم دانستند لذا آیا امروز حاضریم که لاقل پیمانی ببندیم که حتی از لباس‌های دوخت خارجی استفاده نکنیم که اگر چنین توفیقی حاصل کنیم می‌توانیم الگوی جامعه خود در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز