خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله مکارم شیرازی:

سران برخی کشورهای اسلامی ابزار و عامل دشمن‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۷۷۲

جبهه‌های تکفیری در حال انزوا و نابودی است و به زودی حامیان آنها نیز روسیاه خواهند شد؛ از این رو باید برای وحدت جامعه تلاش کرد؛ البته باید دقت داشته باشیم که برای این کار، باید در ابتدا در درون حوزه اتحاد کامل وجود داشته باشد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: سران برخی از کشورهای اسلامی عامل و ابزار دشمنان اسلام شده‌اند و بنزین بر آتش اختلافات می‌ریزند و از پول خود برای مسلمانان مخالف هزینه می‌کنند تا آتش جنگ برافروخته باشد؛ این‌ها از اسلام نیستند.

به گزارش ایلنا، این مرجع تقلید پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه مجتمع فرهنگی و مدرسه علمیه امام کاظم علیه السلام که در سالن همایش‌های این مدرسه علمیه برگزارشد شد، با تبریک میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و امام صادق(ع) گفت: بهترین تعریف از نبی مکرم اسلام(ص) آیات قرآن کریم است که سند روشنی نسبت به شخصیت این پیامبر الهی است.

وی با اشاره به آیات سوره مبارکه جمعه که پیامبر(ص) را به عنوان معلم و مربی اخلاق برای همه جهان بشریت معرفی می‌کند، ادامه داد: در سوره مبارکه اعراف نیز سند حقانیت این پیامبر الهی را خبر نبوتشان در کتب آسمانی گذشته، تأثیر اجتماعی ایشان و محتوای دعوتشان معرفی می‌کند.

این مرجع تقلید با بیان این‌که «مذاهب ساختگی را محتوای باطل آنها باطل می‌کند» افزود: پیامبر اسلام(ص) آمدند و غل و زنجیرها را از دست و پای بشریت گشودند؛ جهل، خرافات، ناأمنی، جنگ، بت پرستی و…، غل و زنجیری بود که بر مردم آن زمان بسته شده بود.

وی ادامه داد: در آیه دیگر قرآن کریم، آورده شده است که این پیامبر(ص) الهی آمد تا راه راست و مستقیم و ایمن را به مردم نشان دهد و به سوی نور ایمان و تقوا هدایت کند. در عصر جاهلیت، مردم از نظر فیزیکی زنده بودند، ولی از نظر انسانیت و اخلاق مرده بودند؛ پیامبر(ص) آمد و این جسم‌های مرده را احیا کرد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان این‌که «انسان‌هایی به حیات طیبه می‌رسند که ایمان داشته باشند و عمل صالح انجام دهند» افزود: اینکه مشاهده می‌شود امروز جهان اسلام گرفتار چنین مسائل عجیبی شده که مفاسد اخلاقی، مشکلات فرهنگی، ناامنی، خون ریزی و ویران گری بیداد می‌کند، به دلیل گرفتاری جهان اسلام در زندگی جاهلی است.

وی خاطرنشان کرد: سران برخی از کشورهای اسلامی عامل و ابزار دشمنان اسلام شده‌اند و بنزین بر آتش اختلافات می‌ریزند و از پول خود برای مسلمانان مخالف هزینه می‌کنند تا آتش جنگ برافروخته باشد؛ این‌ها از اسلام نیستند.

این مرجع تقلید با تأکید بر این‌که «هیج چیز جریان تکفیری شبیه زندگی اسلامی نیست» ادامه داد: جهان اسلامی دارد از تعالیم اسلامی دور می‌شود و کاری می‌کند که افرادی بیایند و موجب ننگ اسلام و بشریت شوند.

وی افزود: ما امروز در حالی میلاد نبی مکرم اسلام(ص) را جشن می‌گیریم، که جهان اسلام در حال جنگ است؛ ما در هفته وحدت قرار داریم، ولی باید چراغ به دست بگیریم و به دنبال وحدت باشیم.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در ادامه با بیان این‌که «القابی چون کاهن، ساحر، شاعر و… که از سوی مشرکان به پیامبر اسلام(ص) نسبت داده می‌شد، درست است که از نظر خودشان برای تحقیر پیامبر رحمت بود، ولی ناخواسته نشان از شخصیت و جایگاه بالای ایشان و اسلام بود» تصریح کرد: سخنان پیامبر اسلام(ص) از سوی خدا بود، چون همسو با فطرت و قلب‌های مردم بود، دل‌ها را مجذوب خود می‌کرد؛ از این رو گفته می‌شد که پیامبر(ص) ساحر است و قلب‌ها را جذب می‌کند.

وی با بیان این‌که «در گذشته برای این‌که مردم سخنان حق پیامبر(ص) را نشنوند، کفار در گوش‌های آنها پنبه می‌گذاشتند» افزود: امروز نیز پنبه وجود دارد؛ ماهواره‌های فاسد، اینترنت پرسرعت و برنامه‌های بدآموز که جوانان را منحرف می‌کند، پنبه‌هایی است که در گوش‌ها می‌کنند تا آیات حق شنیده نشود.

این مرجع تقلید خطاب به اساتید و طلاب و فضلای حوزه گفت: شما باید مراقب باشید این پنبه‌ها را از گوش جوانان بیرون بیاورید.

وی با اشاره به هفته وحدت و ضرورت وحدت مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: جبهه‌های تکفیری در حال انزوا و نابودی است و به زودی حامیان آنها نیز روسیاه خواهند شد؛ از این رو باید برای وحدت جامعه تلاش کرد؛ البته باید دقت داشته باشیم که برای این کار، باید در ابتدا در درون حوزه اتحاد کامل وجود داشته باشد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی افزود: ما که در جهان اسلام از داعیان وحدت میان مذاهب هستیم، باید به طریق اولا داعی وحدت در حوزه باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز