خبرگزاری کار ایران

صالحی در مراسم سالگرد شهادت " رضا قشقایی ":

شهیدان هسته‌ای ادامه راه علمی کشور را بیمه کردند

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۷۵۳

گروه تروریستی داعش باعثنه تنها مسلمانان بلکه پیروان همه ادیان بیدار شوند چراکه همگان را نسبت به خطر تفرقه و جدایی آگاه کرد.

رییس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر لزوم ارج نهادن به خون شهدا گفت: شهیدان هسته‌ای ادامه راه علمی کشور را بیمه کردند.

به گزارش ایلنا، علی اکبر صالحی عصر امروز در مراسم سومین سالگرد شهادت " رضا قشقایی " همراه شهید مصطفی احمدی روشن از شهدای هسته ای که در مسجد صدوق شهرری برگزار شد، با تاکید براینکه شهیدان هسته‌ای ادامه راه علمی کشور را بیمه کردند و ما باید آنها را ارج نهیم، به فعالیت‌های گروه تروریستی داعش در منطقه اشاره کرد و گفت: گروه تروریستی داعش باعثنه تنها مسلمانان بلکه پیروان همه ادیان بیدار شوند چراکه همگان را نسبت به خطر تفرقه و جدایی آگاه کرد.

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه داعش باعثشد که اسلام ناب محمدی احیا شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شرایط بسیار خاصی هستیم، دشمنان اسلام هر مکری که به کار می‌برند باعثمی‌شود اسلام بیشتر رونق گرفته و در جهان طرفدار پیدا کند.

صالحی به آغاز تحرکات داعش در سوریه اشاره کرد و گفت: در آن زمان با برخی از مسئولان کشورهای اروپایی صحبت کردیم و نسبت به خطرات این گروه‌های تروریستی مطالبی را بیان کردیم و به آنها متذکر شدیم که در صورت حمایت از فعالیت‌های تروریست‌ها، روزی برای خود آنها مشکل ایجاد خواهند کرد اما اروپایی‌ها سبت به این مسئله بی‌توجهی کردند و امروز نمونه بارز آن را در کشور فرانسه می‌بینیم، کشوری که خود جزو حمایت کنندگان این گروه ها بوده و هست.

صالحی در بخشی از سخنان خود به ادامه مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: اگر ما در مذاکرات هسته ای با آمریکا و بعضی کشورهای دیگر سخن می‌گوییم این به معنای آن نیست که یک فرد سخن می‌گوید بلکه ما نماینده یک کشور هستیم و اقتدار و مقاومت شما است که آنها را به پای میز مذاکره کشانده است. ما در سازمان انرژی اتمی امیدواریم بتوانیم پرچم علمی این کشور را تا رسیدن به اهداف بلند نظام حفظ و صیانت کنیم.

وی افزود: امروز بحثوحدت بین مسلمانان بسیار مهم است زیرا تا دست یابی به مدینه فاضله ای که پیامبر مد نظر داشتند فاصله داریم و مسلمانان باید زیرک و با بصیرت باشند تا در دامن دشمنان اسلام نیوفتند؛ ما می توانیم با اتحاد هر چه بیشتر بین شیعه و سنی بر دشمنان پیروز شویم.

صالحی ادامه داد: بنده در سفری که به کشور مصر داشتم آنها در مصاحبه‌ای به بنده گفتند که شما ایرانی ها به دنبال شیعه کردن مصر هستید و من در پاسخ به آنها گفتم ما چنین نیت و فکری نداریم، شما مختار هستید که در هر مذهبی که می خواهید باشید و این را به همه کشورهای مسلمان می گوییم که ایران در پی این گونه افکار و نیاتی نیست.

وی همچنین اظهارداشت: ما یاد شهیدان هسته ای کشورمان را گرامی میداریم و حضور در این مراسم به ما یاد آور می شود که باید خون این شهیدان را ارج بنهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز