خبرگزاری کار ایران

علم‌الهدی در پاسخ به ایلنا: / تکرار /

احمدی‌نژاد در مقابل ولایت ایستاد و سقوط کرد

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۴۹۷

آقای احمدی‌نژاد یک نفر بود که عوضی رفت و مرد و تمام شد. او که یک جریان نیست او مقابل ولایت ایستاد و سقوط کرد.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: آقای احمدی‌نژاد یک نفر بود که عوضی رفت و مرد و تمام شد. او که یک جریان نیست او مقابل ولایت ایستاد و سقوط کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد علم‌الهدی در حاشیه پنجمین همایش وحدت اصولگرایان که صبح امروز در سالن اجتماعات مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که آیا اصولگرایان به وحدت می‌رسند، گفت: ما اگر براصولی که مدعی آن هستیم، استوار باشیم همگرایی یک امر تضمین شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که مدعی شده بود، جریاناتی در پی فتح مجلس خبرگان هستند، اظهار داشت: جریان خبرگان یک نهاد صددرصد دینی است که به مبانی دینی مردم وابسته است و در عرصه‌های سیاسی قابل تنظیم نیست، اگر افراد بخواهند که در یک فعالیت سیاسی اعتقاد دینی مردم را به بازی بگیرند در واقع اعتقادات مردم را به بازی گرفته‌اند.

خبرنگاری از عضو مجلس خبرگان رهبری پرسید یک جریان در حال نفوذ در دولت هستند ارزیابی شما از این مسئله چیست که وی تصریح کرد: این دولت مطمع نظر عده و جریانی قرار گرفته است که می‌خواهند روی کار آمدن دولت را ابزاری برای تجدید حیات سیاسی خودشان قرار دهند.

علم‌الهدی ادامه داد: این‌ها مرگ سیاسی در فتنه ۸۸ پیدا کرده بودند و حالا می‌خواهند تجدید حیات سیاسی کنند و خود دولتمردان و رئیس دولت باید به این مسئله فکر کند تا گرده‌اش را زیر پای این افراد قرار ندهد.

امام جمعه مشهد درباره پیشنهاد برگزاری رفراندوم و همه‌پرسی از سوی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: متاسفانه بحثهمه‌پرسی را یکبار بنی صدر مطرح کرده بود، رئیس جمهور باید از حرف‌هایی که مردم از آنها خاطرات سوئی دارند، پرهیز کند و از این تعابیر خودداری نماید.

وی افزود: همه‌پرسی یک امر تقنینی است که باید در دست مجلس باشد و این‌ها چیزی نیست که در مقابل نهادهای قانونی عمل کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره نظرش از ائتلاف اصلاح‌طلبان با اصولگرایان معتدل ابراز داشت: تقسیم‌بندی اصولگرایان به معتدل و غیرمعتدل یک خط‌کشی برای اختلاف‌افکنی میان اصولگرایان است.

علم الهدی درباره اینکه آیا جبهه پایداری با اصولگرایان وحدت می‌کند، ابراز داشت: پایداری یک تشکل از تشکل‌های اصولگرا است و زمانی که قرار شد همه وحدت کنند یعنی همه تشکل‌های اصولگرا وحدت خواهند کرد.

امام جمعه مشهد در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، مبنی براینکه آیا اصولگرایان با جریان احمدی‌نژاد وحدت می‌کنند، تاکید کرد: آقای احمدی‌نژاد یک نفر بود که عوضی رفت و مرد و تمام شد. او که یک جریان نیست او مقابل ولایت ایستاد و سقوط کرد.

خبرنگاری مدعی شد که دستگاه قضایی در رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی برخوردی تبعیض‌آمیز داشته است که علم‌الهدی عنوان کرد: هر نوع تبعیضی در دستگاه قضایی خلاف عدل است و باید برخوردی یکسان با همه پرونده‌ها داشت.

عضو مجلس خبرگان در خصوص نظرش درباره پایبندی اصولگرایان به بیانات آیت‌الله مصباح گفت: آیت‌الله مصباح شخصیتی فرزانه، مخلص و ایثارگر است که به تعبیر مقام معظم رهبری خلاء‌شهید مطهری و علامه طباطبایی را پر می‌کند کسی که جایگاهش در یک نظام انقلابی آنقدر بالاست، طبیعی است که اصل وحدت را حفظ می‌کند حال آنکه جریانات چقدر به فرمان آیت‌الله مصباح پایبند باشند، یک حرف دیگری است که این خود یک امتحان است و امیدواریم جریانات اصولگرایی از آن پیروز درآیند.

علم الهدی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود آنکه میرحسین موسوی و مهدی کروبی در خواست محاکمه داده‌اند، ‌محاکمه نمی‌شوند اظهار داشت: محاکمه که درخواستی نیست، محاکمه بعد از کیفرخواست دادستان صورت می‌گیرد و کسی نمی‌تواند برای خودش درخواست محاکمه کند، این‌ها مجرمند و مجرم هم هیچ‌گاه درخواست محاکمه نمی‌کند هرگاه شورای عالی امنیت ملی موافقت کرد، همانطور که رئیس محترم قوه قضاییه فرمود، جرم مجرم مورد پیگرد قرار می‌گیرد.

امام جمعه مشهد در مورد اینکه چرا کیفرخواست برای این دو نفر صادر نشده تصریح کرد: شورای عالی امنیت ملی مجوزی نداده و ما تابع این شورا هستیم هرگاه این شورا مصلحت ببیند، محاکمه هم صورت می‌گیرد.

وی درباره تشکیل حزب رهروان از سوی علی لاریجانی یادآور شد: آقای لاریجانی هنوز حزبی تشکیل نداده است، ایشان یک فرد اصولگرا است و هر حزب و جریانی را تشکیل دهد، آنها هم انشاالله اصولگرا هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز