خبرگزاری کار ایران

علم الهدی در نشست وحدت اصولگرایان: / تکرار /

خط‌کشی‌ها در جریان اصولگرا باید از بین برود

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۴۸۳

ما روی اصل وحدت مشکل نداریم، بلکه روی آفت آن صحبت داریم که آن همین خط‌کشی‌ها است که یک نفر می‌آید و می‌گوید من نخبه فلان جریانم و دیگری می‌گوید نه بنده باید به عنوان نخبه مطرح شوم. باید بدانیم که امروز شما کوچکان این قوم هستید و فردا بزرگان این قوم خواهید شد و باید گفت که نمی‌توانیم یک خط‌کشی انجام دهیم و به یکدیگر امر و نهی کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تبریک به مناسبت ولادت رسول اسلام(ص) و امام صادق(ع) اظهار داشت: ذات مقدس پروردگار تفکرات تکوینی را به خلایق ابلاغ می‌کند و ذات اقدس الهی با تولد این دو بزگوار به جهان می‌گوید که اسلام در پرتوی مکتب امام صادق(ع) است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد علم‌الهدی در پنجمین نشست همگرای اصولگرایان ابراز داشت: تمامی مخالفت‌های دشمن با اهل بیت و رویارویی آنها با یکدیگر تنها با هدف تقابل با اسلام و ساقط کردن اسلام بوده است به طوری که تمامی جریاناتی که از بنی امیه و بنی عباس به قدرت رسیدند، تمام توان خود را در براندازی اهل بیت(ع) و براندازی مکتب امام صادق(ع) گذاشتند و مطالبه سیاسی بیش از ۲۰۰ سال از زمان پیامبر(ص) به بعد بر همین پایه بوده و در طول تاریخ حاکمیت اسلام و ولایت اهل بیت(ع) بعد از گذشت ۱۴ قرن با پیروزی انقلاب اسلامی در دنیا تبلور یافت.

وی ادامه داد: ما باید از این زاویه که اولیا خدا و مومنین صالح را برای پیگیری امور مردم قرار داده است، به انقلابمان نگاه کنیم؛ یعنی همان آرمان عاشورا، تشکیلات‌سازی دوره امام هادی(ع) و امام عسگری(ع) که این انقلاب ۳۵ سال است بر همین پایه ها استوار است.

این استاد دانشگاه امام صادق(ع) در تبیین موقعیت اصولگرایان بیان داشت: جریان اجتماعی پاسدار نظام و این موقعیت جریان اصولگرایی یعنی همان جریان ولایت‌گرایی است؛ چون اصل، ولایت است و این توده عظیم مومنین مخلص از این جریان برآمده‌اند و ما با این آرمان باید حرکت کنیم و اگر کسی با این آرمان تربیت شد و به میان آمد به عنوان اصولگرا در هر نهاد و در هر حزب و گروهی ظاهر خواهد شد.

وی تصریح کرد: همانطور که آرمان‌مان به اهل بیت(ع) متصل است استراتژیمان هم باید به اسلام و رهبری متصل و مرتبط باشد و اگر ما بخواهیم نظریات مقام معظم رهبری را استخراج کنیم، باید به قرآن و احادیثرجوع کنیم.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: آنجا که جریانات ولایت ستیز با نیروی زیادی به میدان می‌آمدند تنها کار اهل بیت منسجم کردن مردم بود که در زمان امام هادی(ع) و امام عسگری(ع) در این تاریخ ۲۴۰ ساله این مباحثمشهود است، به گونه‌ای که تشکیلات‌سازی و منسجم کردن مردم دراین بین هدف آنها بود و امروز انقلاب اسلامی در دنیا ظاهر شده که این حرکت به برکت همان مجاهدت‌های امام هادی(ع) و امام عسگری(ع) بوده است.

وی در تشریح انسجام و همگرایی سه نکته را حائز اهمیت دانست که اولین مورد آن ظرفیت و امکانات جریان اصولگرایی بود و بیان کرد: ظرفیت و امکانات جریان ولایت‌محوری که به تمام معنا اصولگرایی است، باید سنجیده شود؛ چراکه ما ظرفیت زیادی داریم و همین مردمی که به صحنه می‌آیند جزو ظرفیت‌ها هستند.

علم الهدی در ادامه عنوان کرد: نوسانات سیاسی و فراز و نشیب‌ها در قدرت مدیریت نباید باعثشود تا ظرفیت خود را دست کم بگیریم؛ به طوریکه طبق آیات قرآن که می‌گوید وزن شما وزن بالایی است، شما هم اگر در مشکلاتی می‌روید یک جریان به مقابله با شما برمی‌خیزد، نباید دچار فرود شوید؛ چراکه خداوند می‌گوید این فراز و نشیب‌ها توسط ما ایجاد می‌شود.

علم الهدی در تشریح دومین مسئله تاکید کرد: دومین مسئله وحدت است و باید در این رابطه از بوته شعار بیرون بیاییم چراکه در این بین تمامی تشکلات وحدت اصولگرایی را می طلبد که یک وحدت ولایتمدار است؛ به طوریکه این وحدت به شکل فطری در بین اصولگرایان وجود دارد و باید گفت که وحدت این افراد تضمین شده است، چون محور جریان اصولگرایی در زبان و اظهار شعار نیست، بلکه این محور در دل و در اهل بیت(ع) نهفته است و این دل‌ها بهم وصل است.

وی با اشاره به وقوع انقلاب اسلامی در زمان ریاست جمهوری کارتر خاطرنشان کرد: زمانی که کارتر بعد از وقوع انقلاب اسلامی در ایران از رئیس سازمان سیا انتقاد کرد، رئیس این سازمان خطاب به کارتر گفت " ما تمامی این موارد را در ایران پیش‌بینی کرده بودیم و تمامی راه‌های نفوذ و حتی ایجاد تفرقه در بین ملت ایران را بررسی و عملی کردیم اما نه تنها ما بلکه تمامی مغزهای سیاسی دنیا فقط یک چیز را نتوانست گمانه‌زنی کند که آن اسم امام خمینی بود " نام اما بود که با نوک قلم و اندکی کاغذ توانست ۳۵ میلیون دل را بهم بدوزد و همین ۳۵ میلیون یعنی اصولگرایان.

این عضو خبرگان رهبری با اشاره به وحدت میان اصولگرایان ابراز داشت: ما روی اصل وحدت مشکل نداریم، بلکه روی آفت آن صحبت داریم که آن همین خط‌کشی‌ها است که یک نفر می‌آید و می‌گوید من نخبه فلان جریانم و دیگری می‌گوید نه بنده باید به عنوان نخبه مطرح شوم. باید بدانیم که امروز شما کوچکان این قوم هستید و فردا بزرگان این قوم خواهید شد و باید گفت که نمی‌توانیم یک خط‌کشی انجام دهیم و به یکدیگر امر و نهی کنیم، بلکه باید هم روحانیت و هم اقشار دیگر در این جریان حضور یابند و خط‌کشی‌ها باید از بین برود.

علم‌الهدی با اشاره به عوامل موجود در حوادثسال ۸۸ اظهار کرد: امروز نباید به عناصری که در وقایع پس از انتخابات ۸۸ در بین ما بودند و هم‌اکنون در جناح دیگری هستند، اجازه حضور و عرض اندام داده شود، به عبارتی زمانی عده‌ای در سیاه چال‌های شاه شکنجه می‌شدند و امروز هم در پای ستون خیمه رهبری وفادار مانده‌اند اینها باید وارد عرصه شوند.

امام جمعه مشهد مقدس با تشریح جریان اصولگرایی و جریانات مقابل آن گفت: جریان اصولگرایی جریان تکلیف محور است اما جریانات دیگر قدرت محور هستند و اصولگرایان تا پای جان خود به اصل اسلام و جریانات اسلامی معتقدند و خواهند ایستاد.

وی با اشاره به جریان قدرت محور بیان داشت: جریان قدرت محور تنها تا پای شکم و شلوارش می‌ایستد و هر موقع شکمش سیر شود کنار می‌کشد، اما جریان تکلیف محور و اصولگرایی جانش را می‌دهد و جانش را شی ناچیزی در مقابل کشور و ولایت می‌داند و دیدگاهش این است که پرچم این انقلاب در آخر کار به دست صاحبش برسد.

علم‌الهدی اظهار داشت: بنده شفاف عرض می‌کنم که امروز در عرصه سیاست وضعیتی را داریم که امیرالمومنین در جنگ صفین داشت؛ به طوریکه این جنگ با غیر خودی بود و در طرفی علی(ع) و در طرف دیگر ابوسفیان و معاویه قرار داشتند و جریان‌ها مقابل هم قرار گرفت و باید بدانید که وضعیت ما هم همین است، یعنی مقابل ما جریان غیرخودی صف‌آرایی کرده و کسی نمی‌تواند از دیوار ولایت که به دور این کشور کشیده شده است، بالا بیاید و ما هم پاسداری از این دروازه و دیوار را به عهده خواهیم داشت.

علم‌الهدی اشاره کرد: جریان مقابل ما جریانی است که اگر با دشمن هم نباشداما اگر به قدرت برسد، دستش با دشمن یکی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز