خبرگزاری کار ایران

تقوی در نشست وحدت اصولگرایان: / تکرار /

اصولگرایان بلوغ سیاسی خود را نشان بدهند / علی‌رغم اختلاف‌ها باید یکدیگر را تحمل کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۴۷۰

ما باید باور کنیم متفاوت هستیم و سلایق گوناگون داریم علی‌رغم اختلاف‌ها باید به یکدیگر احترام بگذاریم و یکدیگر را تحمل کنیم.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کل کشور گفت: شاید امروز بین جریان‌های اصولگرایی اختلاف سلیقه وجود داشته باشد، اما باید در اصول فقط یک حرف را بزنیم و دراینصورت است که اصولگرایان بلوغ سیاسی خودشان را نشان می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی در پنجمین نشست همگرایی اصولگرایی که امروز صبح برگزار شد، با تبریک ولادت رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع) و گرامیداشت هفته وحدت گفت: در هر حرکتی به موضوعی که باید همیشه توجه کنیم، نقطه شروع است و این نقطه شروع و درک آن بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: رهبران انقلا‌ب‌ها و اولیاء الهی همیشه از نقطه‌ای شروع کردند و بر آن تاکید و توجه ویژه‌ای داشته‌اند.

تقوی بیان کرد: درک نقطه شروع باعثمی‌شود ما بتوانیم به اهداف خودمان دست یابیم و موفق باشیم.

وی با اشاره به نهضت تاریخی امام حسین(ع) گفت: امام حسین(ع) نیز نهضت خود را از کنار کعبه آغاز کرد و امام راحل ما نیز نهضت خود را از فیضه شروع کردند که ما باید این الگوهای تاریخی را بیاموزیم و بدانیم که برای دست‌یابی به موفقیت از کجا بایدآغاز کنیم.

تقوی تصریح کرد: نقطه شروع هر تشکل و جماعت و حزبی باید وحدت باشد و این مطلبی است که همه باید به آن توجه کنیم. پیامبراسلام(ص) نیز وقتی وارد مدینه شدند با شعار " مومنان برادر یکدیگر هستند " و با احداثمسجد تمرین وحدت کرده و در راه وحدت امت اسلامی حرکت کردند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کل کشور گفت: با این حرکت عظیم پیامبر(ص) بود که یثرب به مدینه‌الرسول تبدیل شد.

وی گفت: ما باید بدانیم شهر و مدینه فقط ساختمان و خیابان نیست، بلکه باید به اخلاق و رابطه انسان‌ها، مسئولیت و قانون‌گرایی توجه کنیم و نباید مردم نسبت به یکدیگر بیگانه باشند.

تقوی تصریح کرد: امروز نیز زمینه‌ای که ما باید نقطه شروع خودمان قرار دهیم، وحدت است و هر کسی غیر از این راهکاری دارد، آن را بیان کند.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: شاید امروز بین جریان‌های اصولگرایی اختلاف سلیقه وجود داشته باشد، اما باید در اصول فقط یک حرف را بزنیم و دراینصورت است که اصولگرایان بلوغ سیاسی خودشان را نشان می‌دهند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کل کشور تصریح کرد: امروز اصولگرایی یک حزب نیست، بلکه یک جریان مربوط به انقلاب و ولایت است و ما جمع شدیم تا از مواضع و رهنمودهای رهبری و امام(ره) حمایت کنیم. بنابراین ما فراتر از احزاب حرکت می‌کنیم و هر کسی که در حزبی قرار دارد می‌تواند به ما بپیوندد؛ زیرا ما یک جریان مربوط به نظام و حمایت از نظام را راه انداخته‌ایم.

وی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری گفت: ایشان وحدت را یک فریضه می‌دانند و جناح‌ها نیز بدانند باید شعله اختلاف را در کشور خاموش و کسانی که به هر دلیلی جدا شده‌اند را جذب کنند.

تقوی گفت: این رهنمودها به همه مسئولین و فعالان سیاسی در کشور بود. بنابراین ما باید باور کنیم متفاوت هستیم و سلایق گوناگون داریم علی‌رغم اختلاف‌ها باید به یکدیگر احترام بگذاریم و یکدیگر را تحمل کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز