خبرگزاری کار ایران

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء:

فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی در شرایط کاملاً تحریمی به بهره‌برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۴۳۵

با بهره‌برداری از این پروژه روزانه بیش از ۵۰ میلیون متر مکعب گاز به شبکه سراسری برای مصارف صنعتی و خانگی، ۲۶۰۰ تن گاز اتان برای خوراک پتروشیمی‌ها، ۳۲۵۰ تن گاز مایه(ال‌پی‌جی)، برای صادرات و ۸۰ هزار بشکه میعانات گازی برای صادرات تولید می‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء موفق شد در شرایط کاملاً تحریمی فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی را به بهره‌برداری برساند.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ پاسدار مهندس عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) همزمان با راه‌اندازی سکوهای فازهای ۱۵ و ۱۶ و بهره‌برداری از ردیف چهارم این پالایشگاه در پارس جنوبی اظهارداشت: علیرغم شرایط سخت تحریمی استکبار جهانی علیه ملت ایران اسلامی، به منظور صیانت از ذخایر ملی و افزایش سهم برداشت ایران از این میدان مشترک، رزمندگان عرصه سازندگی کشور با روحیه جهادی و با تبعیت از فرمان رهبر معظم انقلاب، فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری رساندند.

وی همچنین افزود: جای بسی مباهات است که این پروژه عظیم با مهندسی، ساخت و راه‌اندازی صد درصد ایرانی و با خلاقیت و ابتکار جوانان حزب‌اللهی این مرز و بوم اجرا شده و این در حالی است که شرکت‌های بزرگ جهانی مانند استاداویل، شل، توتال و هیوندا و سایر شرکت‌ها، هنگام ترک پارس جنوبی هیچگاه فکر نمی‌کردند روزی برسد که این پروژه‌های عظیم به بهره‌برداری برسند.

سردار عبدالهی در ادامه افزود: با بهره‌برداری از این پروژه روزانه بیش از ۵۰ میلیون متر مکعب گاز به شبکه سراسری برای مصارف صنعتی و خانگی، ۲۶۰۰ تن گاز اتان برای خوراک پتروشیمی‌ها، ۳۲۵۰ تن گاز مایه(ال‌پی‌جی)، برای صادرات و ۸۰ هزار بشکه میعانات گازی برای صادرات تولید می‌شود.

گفتنی است تاکنون بیش از ۵.۵ میلیارد متر مکعب در ردیف‌های چهارگانه پروژه فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی گاز شیرین تولید و به شبکه سراسری تزریق شده است و میعانات گازی در مخازن مربوطه ذخیره‌سازی و آماده صادرات است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز