خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار با رئیس شورای شهر استان:

برای ساخت مترو استان قم بودجه‌ای در نظر گرفته شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۴۲۳

شرایط باید به نحوی باشد که بخش خصوصی مایل به شراکت در پروژه‌های عمرانی و شهری باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط باید به نحوی باشد که بخش خصوصی مایل به شراکت در پروژه‌های عمرانی و شهری باشد.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در جلسه با رئیس شورای شهر استان قم گفت: تاکنون شیعیان بسیاری برای سرمایه‌گذاری در استان قم ابراز تمایل کردند اما پیچ و خم‌های اداری باعثانصراف بسیاری از آن ها شده و برخی نیز در سایر شهرها از قبیل شیراز و مشهد سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت ورود بخش خصوصی بیان کرد: باید شرایط به نحوی باشد که بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی و شهری شریک شوند.

وی ادامه داد: موضوع دیگر این که بودجه شهرداری قم را برای سال آینده بالاتر از ۱۰۰۰ میلیارد تومان در نظر بگیرید چرا که می‌توان با عرضه اوراق مشارکت منابع مورد نیاز را تعیین کرد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه آبادانی در گرو خلق پول است، گفت: با ایجاد پول، تولید و ساخت و ساز توسعه خواهد یافت البته ما هم برای شهرداری‌ها در بودجه سال آینده فروش اوراق مشارکت را در نظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: به عقیده من نیاز است که دست خود را در مسائل مالی باز بگذاریم و اکنون با ضمانت‌هایی از قبیل زمین اجازه فروش اوراق مشارکت برای شهرداری‌ها صادر می‌شود.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تعیین محدوده برای استان قم گفت: رینگ فضای سبز قم از بی‌قواره بزرگ شدن شهر جلوگیری خواهد کرد علاوه بر این در لطافت هوا و تعیین محدوده شهر نیز تاثیرگذار است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: با آبیاری قطره‌ای و استفاده بهینه از منابع آبی باید به وضعیت فضای سبز استان قم توجه کنیم.

وی در رابطه با وضعیت ساخت مترو استان قم نیز گفت: باید با یک پول مناسب این طرح هر چه زودتر تکمیل شود زمانی تلاش می‌کنیم که برای ساخت مترو استان قم بودجه ای در نظر گرفته شود.

گفتنی است در این دیدار رئیس شورای شهر استان قم گزارشی از روند تکمیل پروژه‌های این استان به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز