خبرگزاری کار ایران

عامل ترور رایزن فرهنگی ایران درلاهور پاکستان فردا اعدام می شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۳۹۶

رسانه پاکستان لحظاتی پیش اعلام کردند: یکی از عوامل حمله تروریستی و به شهادت رساندن صادق گنجی رایزن جمهوری اسلامی ایران در لاهور در سال ۱۳۶۹، که در به شهادت رساندن گروهی از دانشجویان افسری ایران در شهر راولپندی در حدود بیست سال پیش نیز دست داشت، فردا(پنج شنبه) به دار آویخته می شود.

شبکه های خبری پاکستان از جمله شبکه ' سما '، شکبه ' ای. آر. وای '، شبکه ' جیو ' و تعدادی از سایت های خبری معتبر این کشور شامگاه چهارشنبه اعلام کردند که ' اکرم لاهوری ' از اعضای گروه های تروریستی ' سپاه صحابه ' و ' لشگر جهنگوی '، ساعت پنج بامداد فردا(پنجشنبه) در زندان ' کوت لکپت ' لاهور به دار مجازات آویخته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا؛ دولت پاکستان در سال های گذشته فعالیت گروه های ' لشگر جهنگوی ' و ' سپاه صحابه ' را به دلیل دخالت داشتن اعضای آن در حملات تروریستی ممنوع اعلام کرد اما باقیمانده های این دو گروه تروریستی هنوز هم هر از گاهی در گوشه و کنار پاکستان دست به حملات تروریستی، مخصوصا علیه شیعیان می زنند.

اکرم لاهوری، علاوه بر دست داشتن در ترور و به شهادت رساندن رایزن فرهنگی ایران در لاهور و حمله تروریستی به جمعی از دانشجویان افسری ایران در راولپندی، همچنین در ترور فردی به نام ' امتیاز حیدر '، برادر ' معین الدین حیدر ' وزیر کشور پاکستان در دولت های گذشته این کشور و ۲۴ نفر دیگر دست داشته است.

شهید ' صادق گنجی ' رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لاهور پاکستان در۲۸ آذر سال ۶۹ به دست کوردلان گروه موسوم به سپاه صحابه، به عنوان نخستین سفیر فرهنگی در راه بیداری اسلامی به درجه رفیع شهادت نایل شد.

** آغاز موج اعدام تروریست ها در پاکستان

از زمان حمله تروریستی ۲۵ آذر به مدرسه ای در شهر پیشاور که به کشته شدن بیش از ۱۳۰ دانش آموز منجر شد، تا کنون ۹ نفر از افراد متهم به دست داشتن در حملات تروریستی در پاکستان، به دار آیخته شده اند.

' محمد نواز شریف ' یک روز پس از وقوع حمله تروریستی مرگبار به مدرسه پشاور، خواستار از سرگیری اجرای حکم مجازات مرگ برای افرادی شد که در حملات تروریستی در این کشور دست داشته اند.

اجرای حکم مجازات مرگ در پاکستان در سال های گذشته رایج بود اما به دلیل فشارهای بین المللی از سوی دولت ها و نهادهای مدعی حمایت از حقوق بشر، دولت پاکستان در سال ۲۰۰۸ میلادی اجرای اینگونه احکام را، حتی در مورد تروریست ها، به حالت تعلیق درآورد.

اما اکنون نواز شریف دوباره به این نتیجه رسیده است که مجازات مرگ، حداقل مجازات برای کسانی است که با انجام اقدامات تروریستی، جان انسان های بی گناه را می گیرند.

قرار است روند اعدام مجرمانی که در اقدامات تروریستی دست داشته اند، در آینده نیز ادامه یابد. وزیر کشور پاکستان گفته است که حدود ۵۰۰ نفر از این افراد در آینده نزدیک اعدام خواهند شد.

نمایندگان مجالس ملی و سنای پاکستان روز گذشته به خواسته دولت برای اصلاح برخی قوانین این کشور برای ایجاد دادگاه های نظامی برای تروریست ها و محاکمه غیرنظامیان متهم به دست داشتن در حملات تروریستی در این دادگاه ها، رای مثبت دادند. تصویب خواسته های اخیر دولت از سوی مجلس نمایندگان، عملا موجب تسریع روند اعدام افراد مظنون به تروریست در پاکستان خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز