خبرگزاری کار ایران

تاجگردون در گفت‌وگو با ایلنا:

در نقل و انتقالات واگذاری بنگاه‌داری بانک‌ها٬ احتمال زد و بند وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۶۷۶

با انجام واگذاری بنگاه‌داری بانک‌ها ظرف این مدت کوتاه، جریان فساد شکل خواهد گرفت زیرا در قانون آمده است که اگر ظرف مدت سه سال این فعالیت‌ها واگذار نشوند، مالیاتی ۵۰ درصدی از آنها اخذ خواهد شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: خود بانک مرکزی، بانک‌ها را رها کرده و خطوط اعتباری را برای بانک‌ها باز کرده است، بنابراین خود بانک مرکزی باید این اصلاحات را انجام دهد.

غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در نقد سیاست‌های مصوب درخصوص حذف بنگاه‌داری بانک‌ها ظرف مدت سه سال، به خبرنگار ایلنا٬ گفت: سیاست حذف بنگاه‌داری بانک‌ها سیاست خوبی است، اما به عقیده بنده در انجام آن تا حدودی تندروی خواهد شد. به نظر بنده ظرفیت‌های جاری موجود در کشور این ظرفیت را برای جایجایی ندارد، باید فرصت بیشتری به بانک‌ها داد.

وی با اشاره به این مسئله که خود بانک مرکزی عامل بنگاه‌داری بانک‌ها شده است، گفت: خود بانک مرکزی، بانک‌ها را رها کرده و خطوط اعتباری را برای بانک‌ها باز کرده است، بنابراین خود بانک مرکزی باید این اصلاحات را انجام دهد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بانک مرکزی باید با اصلاحات درونی و دادن اختیارات، مسئله بنگاه‌داری بانک‌ها را حل و فصل کند، اگر بخواهد از طریق تنظیم مقررات مانع این کار شود، در آینده با مشکل مواجه خواهد شد.

وی در ادامه افزود: ضمنا این نکته مطرح است که با انجام این کار و واگذاری بنگاه‌داری بانک‌ها ظرف این مدت کوتاه، جریان فساد شکل خواهد گرفت. زیرا در قانون آمده است که اگر ظرف مدت سه سال این فعالیت‌ها واگذار نشوند، مالیاتی ۵۰ درصدی از آنها اخذ خواهد شد.

تاجگردون در پایان خاطرنشان کرد: به همین دلیل برای اینکه بانک‌ها متضرر نشوند به سرعت خواهان انتقال بنگاه‌ها هستند که در این نقل و انتقالات احتمال بروز زد و بند وجود خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز