خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله واعظ طبسی:

تیم‌مذاکره کننده هسته‌ای برخلاف نظرات مقام معظم‌رهبری عمل نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۵۶۸

باید از هرگونه تندروی، تساهل و تسامح در گزینش و اطلاع رسانی در تصمیم گیری دست اندرکاران هسته های گزینش خودداری شود / از انصاف به دور است که در رسانه های ارتباط جمعی کشورمان سخنان طرف مقابل مذاکره کننده هسته ای ایران و یا دشمنان منعکس شود اما سخنان گروه مذاکره کننده هسته ای ما به خوبی مطرح نشود.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: دشمن ممکن است بلافاصله بعد از مذاکرات مطالب خلاف واقع بیان کند لذا از انصاف به دور است که در رسانه های ارتباط جمعی کشورمان سخنان طرف مقابل مذاکره کننده هسته ای ایران و یا دشمنان منعکس شود اما سخنان گروه مذاکره کننده هسته ای ما به خوبی مطرح نشود.
به گزارش ایلنا٬ آیت‌الله ' عباس واعظ طبسی ' شامگاه دوشنبه در دیدار با مسوولان هسته‌های گزینش ادارات، نهادها و سازمانهای استان خراسان رضوی در مشهد افزود: گروه مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان با گروه ۱ + ۵، وفادار و پایبند به مصالح نظام جمهوری اسلامی و تاکیدات و منویات رهبر معظم انقلاب از منافع فناوری صلح آمیز هسته‌ای کشورمان دفاع می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی ادامه داد: مذاکره کنندگان هسته‌ای ایران با احترام و رعایت اصول مصالح نظام مطابق منویات رهبر معظم انقلاب از حق مسلم ملت ایران در این مذاکرات دفاع می‌کنند.

وی در این دیدار با حضور استاندار خراسان رضوی، گفت: امکان ندارد که گروه مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان بر خلاف نظرات رهبر معظم انقلاب با مذاکره کنندگان ۱ + ۵ و دشمن سخن بگوید و یا کنار بیایند.

آیت الله طبسی افزود: مذاکره کنندگان هسته ای کشورمان به گروه مقابل فرصت می دهند که سخنان و دیدگاههای خود را مطرح کنند، بعد از آن با یک و یا دو جمله در راستای مبانی، ارزشهای نظام و تاکیدات مقام معظم رهبری نظرات خود را بیان می‌نمایند.

وی در ادامه این نشست همچنین اظهارداشت: دست اندرکاران و مسوولان هسته های گزینش در مراحل بررسی صلاحیت افراد ایمان، اخلاق، گذشت، اخلاص و صداقت را در دستور کار خود قرار دهند و از بین آنها ایمان از اهمیت بسیار برخوردار است و علم و تجربه باید در خدمت آن قرار بگیرد.

عضو مجلس تشخیص مصلحت نظام افزود: دست اندرکاران هسته‌های گزینش باید با بررسی دقیق و ارتباط نزدیک با دستگاه اطلاعاتی مانع از جذب اشخاصی که مصداق نفاق هستند در دستگاههای اجرایی و بخشهای مختلف شوند، عطوفت اسلامی به جای خود ولی استمرار و بقاء نظام جمهوری اسلامی از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است.

آیت الله واعظ طبسی گفت: دستگاه اطلاعاتی، اطلاعات دقیق در ارتباط با سوابق افراد در اختیار هسته های گزینش دستگاههای اجرایی و نهادها و سازمانها قرار دهد و باید از هرگونه تندروی، تساهل و تسامح در گزینش و اطلاع رسانی در تصمیم گیری دست اندرکاران هسته های گزینش خودداری شود.

وی خطاب به مدیران، مسوولان و دست اندرکاران هسته های گزینش افزود: در مواجهه با مردم و مراجعین به طرف مقابل فرصت دهید که دیدگاهها و نظرات خود را بطور کامل بیان کنند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروزه بیش از سالهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی نیازمند شناخت دوست و دشمن و بصیرت در دفاع از آرمانهای نظام جمهوری اسلامی هستیم.

وی افزود: برخی تصور می کنند هم اکنون کار تمام شده و به اهداف مورد نظر خود دست یافته و امروز زمان استراحت است در صورتی که این مساله صحیح نیست و امروز موقع اندیشدن این است که چگونه با دشمن برخورد کرده و از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی دفاع کنیم.

استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست ' گزینش چابک، سریع، روزآمدی روشها، تسهیل در فرآیندها، رعایت حرمت انسانهای مومن، دقت و عدات در تصمیم گیریها و جلوگیری از جذب اشخاص ناکارآمد در ادارات ' را از خصوصیات مهم مسوولان و دست اندرکاران هسته های گزینش برشمرد.

' علیرضا رشیدیان ' گفت: گزینش ادارات و سازمانها می توانند به دور از انگیزه های سیاسی به عنوان بازوان توانمند مدیران دستگاههای اجرایی برای پیشبرد اهداف کشور و نظام اسلامی مطرح باشند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری ' چهارمین همایش گزینشگران استان خراسان رضوی ' افزود: هشت هسته گزینش در این استان دارای هیات مرکزی هستند و ۳۵۰ نیروی پاره وقت در گزینش ۲۳ دستگاه اجرایی فعالیت می کنند.

استاندار خراسان رضوی آموزش قوانین، مقررات، دستورالعملهای گزینش و روزآمدی را نیز از ضرورتهای فعالان هسته های گزینش ذکر کرد.

وی در ادامه همچنین گفت: به رغم حضور گروههای افراطی مثل القاعده و داعش و جنایتهایی که توسط این گروهها با حمایت مستکبران به نام اسلام در کشورهای اسلامی و همجوار صورت می گیرد، کشورمان در آرامش و امنیت کامل قرار دارد و دشمنان که از درگیری مستقیم با ایران ناامید شده اند فشارها و تحریمهایی را بر علیه ما وارد کردند ولی به اهداف خود نمی رسند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز