خبرگزاری کار ایران

یک منبع آگاه وزارت خارجه مطرح کرد:

پاسخ رسمی عربستان و روسیه به نامه ظریف

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۴۳۹

طرف‌های مقابل در پاسخ‌های‌ خود ضمن تقدیر از اقدامات ایران، ابراز امیدواری کرده‌اند که هر چه زودتر به توافق بدست آید و تاکید کرده‌اند این توافق اهمیت به سزایی برای جهان و منطقه دارد.

نزدیک به یک ماه پیش٬ محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در یک اقدام ابتکاری طی نامه‌های جداگانه‌ به همتایان خود در کشورهای مختلف جهان٬ مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص مذاکرات هسته‌ای را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، یک منبع آگاه درباره ابعاد تازه‌ای از بازتاب‌های جهانی این نامه٬ گفت: آقای ظریف اواسط ماه گذشته نامه مهمی به وزیران خارجه کشورهای دیگر به غیر از رژیم صهیونیستی ارسال کردند که این نامه به دلایلی بعد از دو هفته از ارسال آن در رسانه‌ها منتشر شد.

او در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون به این نامه پاسخ داده شده است یا خیر، گفت که چندین وزیر خارجه از جمله وزیران خارجه عربستان و روسیه به این نامه پاسخ رسمی داده‌اند. برخی وزارت خارجه‌ها نیز در اروپای شرقی و آمریکای لاتین در پاسخ به این نامه بیانیه عمومی صادر کرده‌اند.

این منبع آگاه هم‌چنین اضافه کرد: طرف‌های مقابل در پاسخ‌های‌ خود ضمن تقدیر از اقدامات ایران، ابراز امیدواری کرده‌اند که ایران و کشورهای(۱ + ۵) هر چه زودتر به توافق دست پیدا کنند و تاکید کرده‌اند که این توافق می‌تواند اهمیت به سزایی برای جهان و منطقه داشته باشد.

وی اظهار کرد: پاسخ‌های داده شده به این نامه نشان می‌دهد که اعضای جامعه بین‌المللی بر حقانیت مواضع جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته‌ای اذعان دارند و رسیدن به توافق برد _ برد را برای همه طرف‌ها قابل دسترس قلمداد کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز